Hemşirelik öğrencilerinin triyaj uygulamalarına ilişkin bilgi düzeylerinin değerlendirilmesi
Citation
Tarhan M. (2016). Hemşirelik öğrencilerinin triyaj uygulamalarına ilişkin bilgi düzeylerinin değerlendirilmesi. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi. İstanbul : İstanbul Bilim Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü.Abstract
Amaç: Bu çalışma hemşirelik öğrencilerinin triyaj uygulamalarına ilişkin bilgi düzeyini değerlendirmek ve çalışma sonuçları doğrultusunda öğrencilerin bilgi düzeylerini geliştirmeye yönelik önerilerde bulunmak amacıyla planlandı.
Gereç ve Yöntem: Çalışma İstanbul’da bir hemşirelik yüksekokulunda 410 hemşirelik öğrencisi üzerinde gerçekleştirildi. Tanımlayıcı tipte bir araştırmadır. Veriler, araştırmacı tarafından konuyla ilgili literatürden yararlanılarak oluşturulan bilgi formlarıyla elde edildi.
Bulgular: Triyaj Uygulamalarına İlişkin Bilgi Düzeyi Formu'na verilen doğru yanıtlara göre ortalama puan değeri 6,08±2,32, doğru yanıt oranı ortalama değeri %66,3 bulundu. Beş Kategorili Triyaj Sistemine İlişkin Bilgi Formu'na verilen doğru yanıtlara göre ortalama puan değeri 5,16±2,01, doğru yanıt oranı ortalama değeri %87,3 bulundu. İkinci sınıf öğrencilerinin triyaj uygulamalarına ilişkin doğru yanıt puan ortalamaları üçüncü ve dördüncü sınıf öğrencilerine göre daha yüksek bulundu (p<0,05). Beş kategorili triyaj sistemine ilişkin bilgi düzeyi kız öğrencilerde erkek öğrencilere göre daha yüksek saptandı (p<0,05).
Sonuçlar: Öğrencilerin triyaj uygulamalarında kullanılan tanılama kriterleri ve hastaların aciliyet durumuna göre bekleme sürelerine ilişkin bilgilerinin geliştirilmesine gereksinim vardır. Bu bağlamda; hemşirelik öğrencilerinin triyaj uygulamaları konusunda kuramsal eğitimlerinin yanı sıra, görsel öğrenme tekniği kullanılarak video ile eğitim ve simülasyon çalışmalarının yapılması, öğrenmeyi pekiştirmek için triyaj oyunu gibi eğitsel etkinlikler düzenlenmesiyle bilgilerinin güncellenmelidir. Objective: This study was designed in order to assess nursing students’ level of knowledge on triage practices, and accordingly make suggestions to elevate their level of knowledge.
Material and Method: This is a descriptive study, conducted with 410 students studying nursing at a university in İstanbul. The data were collected using questionnaires prepared by the researchers through the study of relevant literature.
Results: In the Level of Knowledge on Triage Practices Questionnaire, the average of correct answer score was found 6.08±2.32, while the average of correct answer percentage was 66,3%. The average of correct answer score obtained from Level of Knowledge on Five Categories Triage System Questionnaire was found 5.16±2.01, while the average of correct answer percentage was 87.3%. Sophomore students’ average of correct answer score of triage practices was found to be higher than that of junior and senior students (p<0.05). It was also found that female students had a higher level of knowledge on triage system vis-a-vis male students (p<0.05).
Results: There is a strong need to improve students’ knowledge on assessment criteria employed in triage practices, and on giving priority to cases based on their emergency. In this regard, it is recommended that simulation trainings are made using visual learning aids such as videos. In addition to theoretical trainings, some activities are performed to keep nursing students’ knowledge fresh, such as triage games and role plays.
Collections
- Hemşirelik [98]