Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorDurna, Zehraen_US
dc.contributor.authorErdoğrul, Aslıhan
dc.date.accessioned2016-06-28T10:25:27Z
dc.date.available2016-06-28T10:25:27Z
dc.date.issued2016
dc.date.submitted2016
dc.identifier.citationErdogrul A. (2016). Hemşirelik öğrencilerinde akademik başarıyı etkileyen faktörlerin değerlendirilmesi. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi. İstanbul : İstanbul Bilim Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11446/1007en_US
dc.description23.06.2017 tarihine kadar kullanımı yazar tarafından kısıtlanmıştıren_US
dc.descriptionİstanbul Bilim Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Hemşirelik Yüksek Lisans Programıen_US
dc.description.abstractAmaç: Bu araştırma, hemşirelik öğrencilerinin kişisel özelliklerinin ve öğrenim ile ilgili özelliklerinin akademik başarısına etkisini değerlendirmek, akademik başarı ile genel özyeterlilik arasındaki ilişkiyi inceleyerek etkileyen faktörleri belirlemek amacıyla tanımlayıcı-ilişki arayıcı olarak planlandı. Gereç ve Yöntem: Araştırma evreni İstanbul Bilim Üniversitesi Florence Nightingale Hastanesi Hemşirelik Yüksekokulu Eğitimi devam eden 1. , 2. , 3. , 4. sınıf öğrencilerinden araştırmaya katılmayı kabul eden 414 kişi oluşturdu. Veriler araştırmacı tarafından hazırlanan ‘Bilgi Formu’ ve ‘Genel Özyeterlilik Ölçeği’ kullanılarak toplandı. Tez çalışması kapsamında ölçeğin madde-toplam puan korelasyon katsayısı ve Cronbach alfa değerleri hesaplandı, ölçek puanlarının dağılımı verilerek, ölçek puanları öğrencilerin sosyo-demografik ve öğrenim özelliklerine göre fark analizleri ile karşılaştırıldı ve ölçek puanları arasındaki ilişkiler hesaplandı. Verilerin çözümlenmesinde frekans, aritmetik ortalama, standart sapma, yüzde gibi betimsel istatistiklerden yararlanıldı. Fark analizlerinde iki bağımsız değişken için t testi, ikiden fazla bağımsız değişken için One-way ANOVA testi, ilişki analizleri için ise Pearson's korelasyon testi kullanıldı. Bulgular: Araştırmada hemşirelik öğrencilerinin Öz-yeterlilik Ölçeği puanları arasındaki ilişkilere bakıldı. Buna göre “Başlama” alt boyutu ile; “Yılmama” alt boyutu arasında istatistiksel açıdan anlamlı, pozitif yönde ve orta düzeyde (rp: 0,569); “Sürdürme Çabası - Israr” alt boyutu arasında istatistiksel açıdan anlamlı, pozitif yönde ve zayıf düzeyde (rp: 0,282); “Ölçek Toplam Puanı” arasında ise istatistiksel açıdan anlamlı, pozitif yönde ve çok yüksek düzeyde (rp: 0,913) bir ilişki olduğu saptandı (p<0,05). Sonuç: Çalışma sonuçlarına göre öğrencilerin öz yeterliliklerini değerlendirmeleri ve gelişimlerini sağlayacak önerilere katkıda bulunmaları, önerilmiştir.en_US
dc.description.abstractObjective: This research has been planned as definitive-association searcher in order to figure out the influencing factors by seeking the relation between general self-efficacy and success, and to consider influence nursery student’s personal characteristics and of their features about leaning to academic success. Material and Method: The population is made of 414 people who accept to join research from 1st, 2nd, 3rd, 4th grade students of İstanbul Bilim University, Florence Nightingale Hospital’s. Data collected by using ‘Information Form’ and ‘General Self-efficacy scale’ prepared by researcher. Within thesis study scale’s total-material point correlation index and Cronbach’s alpha values calculated, and the scale points compared with gap analysis according to learning and socio-demographic features of students by giving distribution scale points and the relation between the scale points were calculated, as well. It has been utilized from statistics such as frequency, arithmetic average, standard deviation and percentage in terms of analyzing of data. T test has been used for two independent variable in difference analyses, One-way ANOVA test has been used for more than two independent variable, and Pearson correlation test has been used for relation analyses. Findings: It has been checked at the relation between the nursery student’s self-efficacy scale at the end of research. Hereunder it has been detected (p<0,05) that there is a relation between sub-dimension of the “Begin” and sub-dimension of “Persistence” which is statistically meaningful, positively and at medium level (rp: 0,569); and “Effort to Maintain – Insistence” which is statistically meaningful, positively and at weak level (rp: 0,282); and “Total Scale Point” which is statistically meaningful, positively and at high level (rp: 0,913). Result: According to result of study, it has been advised that students’ contribution to suggestions that can evaluate their self-efficacies and development should be provided.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherİstanbul Bilim Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccessen_US
dc.subjectakademik başarıen_US
dc.subjectöz-yeterliliken_US
dc.subjectgenel öz-yeterliliken_US
dc.subjecthemşirelik öğrencilerien_US
dc.subjectbaşarıyı etkileyen faktörleren_US
dc.subjectacademic successen_US
dc.subjectself-efficacyen_US
dc.subjectgeneral self-efficacyen_US
dc.subjectnursery studentsen_US
dc.subjectfactors which influences the successen_US
dc.titleHemşirelik öğrencilerinde akademik başarıyı etkileyen faktörlerin değerlendirilmesien_US
dc.title.alternativeEvaluation of factors affecting academic achievement in nursing studentsen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.departmentDBÜ, Sağlık Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

  • Hemşirelik [98]
    Hemşirelik Yüksek Lisans ve Doktora Tezlerini içerir.

Basit öğe kaydını göster