Yoğun bakım ünitesinde yatan hastaların yakınlarının memnuniyetinin değerlendirilmesi
Göster/ Aç
Erişim
info:eu-repo/semantics/openAccessTarih
2013Yazar
Erdal, ÇiğdemTunalı, Yusuf
Korkmaz Dilmen, Özlem
Eren Akçıl, Fatma
Yentür, Ercüment
Bahar, Mois
Üst veri
Tüm öğe kaydını gösterKünye
Erdal C, Tunali Y, Korkmaz Dilmen O, Eren Akcil F, Yentur E, Bahar M. [Evaluation of the satisfaction of patients’ relatives in the ıntensive care unit]. Türk Yoğun Bakım Derneği Dergisi (2013)11(2): 64-71. doi: 10.4274/Tybdd.36855Özet
Amaç: Yoğun bakım ünitelerinin (YBÜ) kalitelerinin belirlenmesi ve iyileştirilmesi için verilen hizmet değerlendirilmelidir. Anabilim Dalı’mızın YBÜ’lerinde bu yönde daha önce kapsamlı bir araştırma yapılmadığından hasta yakınlarının memnuniyetinin değerlendirilmesi amacıyla bir anket formu hazırlanmıştır.
Gereç ve Yöntem: Temmuz 2012-Mart2013 tarihleri arasında İ.Ü. C.T.F. Anesteziyoloji ve Reanimasyon Anabilim Dalı YBÜ’lerinde en az 3 gün yoğun bakımda yatan hastaların yakınlarının memnuniyetinin değerlendirilmesi anket uygulamasıyla incelenmiştir. Toplamda 211 adet anket hasta yakınları tarafından doldurulmuştur (cevaplanma oranı %52,6). Objective: The health service given needs to be assessed for defining and improving the quality of intensive care units (ICU). In the ICUs of our department, because no extensive research in this field has been made previously, we aimed to evaluate satisfaction with a questionnaire.
Material and Method: Through July 2012- March 2013, satisfaction of the family members of patients presenting more than 3 days has been investigated via a questionnaire in the ICUs of Anesthesiology and Reanimation Department of Istanbul University Cerrahpasa Medicine Faculty. In total, 211 number of questionnaires have been answered by family members (Respond rate %52.6).