Hemşirelik öğrencilerinin meme kanserine ilişkin korunma önlemleri konusundaki bilgi ve uygulamalarının değerlendirilmesi
Göster/ Aç
Erişim
info:eu-repo/semantics/embargoedAccessTarih
2012-06-11Üst veri
Tüm öğe kaydını gösterKünye
Gündoğan, Duygu. (2012). Hemşirelik Öğrencilerinin Meme Kanserine İlişkin Korunma Önlemleri Konusundaki Bilgi Ve Uygulamalarının Değerlendirilmesi. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi. İstanbul : İstanbul Bilim Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü.Özet
Bu çalışma hemşirelik öğrencilerinin meme kanserine ilişkin korunma önlemleri konusunda bilgi ve uygulamalarının değerlendirilmesini belirlemek amacıyla yapılmıştır. Araştırma evreni İstanbul’daki vakıf üniversitesinde hemşirelik bölümünde okuyan 410 bayan öğrenciden oluşmaktadır. Verilerin toplama aracı olarak, öğrencilere ait bilgileri içeren “ Tanıtıcı Bilgi Formu” ve “Champion Sağlık İnanç Modeli Ölçeği” kullanılmıştır. Elde edilen verilere göre öğrencilerin Champion Sağlık İnanç Ölçeği duyarlılık algısı alt ölçek puan ortalaması 2,58 ± 0,810, ciddiyet algısı alt ölçek puan ortalaması 3,08 ± 0,800, yarar algısı alt ölçek puan ortalaması 3,98 ± 1,011, engel algısı alt ölçek puan ortalaması 2,30 ± 0,743, güven/öz-etkililik algısı alt ölçek puan ortalaması 3,48 ± 0,891, sağlık motivasyonu alt ölçek puan ortalaması ise 3,75 ± 0,865 olarak tespit edilmiştir. Champion Sağlık İnanç Ölçeğinden aldıkları puan ortalamaları ve standart sapmaları incelendiğinde en yüksek puanı (3,98 ± 1,011) yarar algısı alt ölçeğinden, en düşük puanı (2,30 ± 0,743) ise engel algısı alt ölçeğinden aldığı görülmektedir. Meme kanseri hakkındaki bilgisi ve erken tanı uygulamalarının yaş, yaşamının büyük bir bölümünü geçirdiği yere, gelir düzeyi, sağlık sorunu, aile tipine, öğrencilerin sınıflarına göre, mezun olunan lise türüne göre, akademik başarısına göre değişiklik göstermektedir. Hemşirelik öğrencileri toplum sağlığının sürdürülmesinde ve korunmasında önemli rollere hazırlanma sürecindedir. Bu yüzden hemşirelik öğrencilerinin meme kanseri, KKMM, önemi ve koruyucu sağlık davranışlarının geliştirilmesi konusunda bilgi ve becerileri geliştirilmelidir. The aim of the study was to assess the level of nursing students’ knowledge and their health practices for breast cancer prevention. Study population was comprised of 410 nursing students who were studying at the nursing school of a Foundation University.Data were collected using Student Information Form and Champion’s Health Belief Model Scale (CHBMS). Mean score of Champion’s Health Belief Model Scale’s susceptibility subscale was 2.58 ± 0.810, mean score of seriousness subscale was 3.08 ± 0.800, mean score of benefits subscale was 3.98 ± 1.011, mean score of barriers to BSE subscale was 2.30 ± 0.743, mean score of confidence/self-efficacy of BSE subscale was 3.48 ± 0.891, mean score of motivation subscale was 3.75 ± 0.865. Benefits subscale score of Champion’s Health Belief Model Scale was the highest (3.98 ± 1.011), and barriers to BSE subscale score was the lowest (2.30 ± 0.743). The current study found that there were statistically significant differences between students’ beliefs and breast cancer screening attitudes in relation to students’ age, the place of residence, perceived income level, a health history, a type of family, class, type of high school recently completed and perceived income level. Nursing students are very important since they can make impacts on maintaining and improving public health. It is vital to improve nursing students’ knowledge and their practical skills about breast cancer, importance and methods of the breast self-examination for the prevention from breast cancer, and health promoting behaviours
Bağlantı
https://hdl.handle.net/11446/117Koleksiyonlar
- Hemşirelik [98]