dc.contributor.author | Arslan Özkan, Hediye | |
dc.contributor.author | Akduran, Funda | |
dc.date.accessioned | 2016-12-13T12:02:20Z | |
dc.date.available | 2016-12-13T12:02:20Z | |
dc.date.issued | 2014 | |
dc.identifier.citation | Arslan Ozkan H, Akduran F. [Importance of paradigms in nursing]. HEAD. 2014; 11(2): 3-5 | en_US |
dc.identifier.issn | 1305-0397 | |
dc.identifier.uri | http://www.journalagent.com/kuhead/pdfs/KUHEAD_11_2_3_5.pdf | en_US |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11446/1207 | en_US |
dc.description | İstanbul Bilim Üniversitesi, Florence Nightingale Hastanesi Hemşirelik Yüksekokulu | en_US |
dc.description.abstract | Paradigma, Fransızca “paradigme” kelimesinden gelir. Türk dil kurumu sözlüğü anlam karşılığı; "Değerler dizisi" olarak tanımlanmıştır. Bir başka ifade ile paradigma, bireyin iç ve dış dünyasını algılayıp yorumlamasında etkili olan tüm faktörleri kapsar. Hemşirelik uygulamalarının tanımları ve kavramları değişmesine karşın, hemşirelik bilim ve kuramlarını destekleyen paradigmanın değişmediği görülmektedir. Hemşirelik bilim ve sanatı, en önemli paradigmalar olarak kabul edilen sağlıklı insan, hümanist felsefe, etkin iletişim ve bilimsel bakım gibi kavramlarla yönlendirilmektedir. Hemşireliğin uygun paradigmalar ile değişime uğrayıp/uğratılıp profesyonel boyutlara taşınabilmesinde geçmişten ilham almak gerektiği kadar yeni yüzyılın sağlık sistemini iyi değerlendirmek ve bilinçli olmak çok önemlidir. | en_US |
dc.description.abstract | The word “paradigm” originates from the French word “paradigme”. The meaning of the word in Turkish Language Institution dictionary is “a system of values”. In other words, paradigm contains all factors that effect the individual’s perception and interpretation of inner and outer world. Although definition and concepts of nursing have changed, it is seen that the paradigm that supports learning and theory of nursing remains the same. Nursing science and nursing art is influenced by concepts like philosophy, health, illness, communication and patient care. It is essential to be conscious in shifting the profession of nursing to advanced levels by appropriate paradigms. It needs a change of paradigm to free nursing education from medical knowledge loaded modal. Paradigm affects conceptual modal, theory, nursing prospects, and philosoophy of nursing at all levels. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Koç Üniversitesi Hemşirelik Yüksekokulu Semahat Arsel Hemşirelik Eğitim ve Araştırma Merkezi | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | hemşirelik | en_US |
dc.subject | paradigma | en_US |
dc.subject | eğitim | en_US |
dc.subject | hemşirelik bilim ve sanatı | en_US |
dc.subject | bakım | en_US |
dc.subject | nursing | en_US |
dc.subject | paradigm | en_US |
dc.subject | education | en_US |
dc.subject | nursing science and art | en_US |
dc.subject | care | en_US |
dc.title | Hemşirelikte paradigmaların önemi | en_US |
dc.title.alternative | Importance of paradigms in nursing | en_US |
dc.type | article | en_US |
dc.relation.journal | Hemşirelikte Eğitim Ve Araştırma Dergisi | en_US |
dc.department | DBÜ, Florence Nightingale Hastanesi Hemşirelik Yüksekokulu | en_US |
dc.identifier.issue | 2 | |
dc.identifier.volume | 11 | |
dc.identifier.startpage | 3 | |
dc.identifier.endpage | 5 | |
dc.contributor.authorID | TR2296 | en_US |
dc.contributor.authorID | TR24923 | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Belirsiz | en_US |