Hemşirelik öğrencilerinin liderlik yönelimleri ve motivasyon düzeyleri
Künye
Ozdemir Ozkan N, Akin S, Durna Z. [Nursing students’ leadership orientation and levels of motivation]. HEAD. 2015; 12(1): 51-61. doi:10.5222/HEAD.2015.051Özet
Amaç: Bu çalışma hemşirelik öğrencilerinin liderlik davranışları ve motivasyon düzeylerini değerlendirmek, hemşirelik öğrencilerinin liderlik davranışları ve motivasyon düzeyleri ile ilişkili faktörleri belirlemek amacı ile planlanmış bir araştırmadır.
Yöntemler: Tanımlayıcı tipte bir araştırmadır. Araştırma örneklemini ikinci, üçüncü ve dördüncü sınıf hemşirelik öğrencileri (n = 300) oluşturdu. Veriler öğrenci bilgi formu, Liderlik Yönelimleri Ölçeği ve Güdülenme Kaynakları ve Sorunları Ölçeği ile elde edildi. Objective: The aim of the study was to assess the nursing students’ leadership behaviours and professional motivation, and associated factors with students’ leadership behaviours and professional motivation.
Methods: The study adopted a descriptive design. Research sample consisted of second-, third- and fourth-class students (n = 300) studying at the nursing school. Data were collected using student information form, Leadership Orientations Questionnaire (Self) and Motivation’s Resources and Problems Scale.
Kaynak
Hemşirelikte Eğitim Ve Araştırma DergisiCilt
12Sayı
1Bağlantı
http://www.journalagent.com/kuhead/pdfs/KUHEAD_12_1_51_61.pdfhttps://hdl.handle.net/11446/1208