Hemşirelik öğrencilerinin liderlik yönelimleri ve motivasyon düzeyleri
Citation
Ozdemir Ozkan N, Akin S, Durna Z. [Nursing students’ leadership orientation and levels of motivation]. HEAD. 2015; 12(1): 51-61. doi:10.5222/HEAD.2015.051Abstract
Amaç: Bu çalışma hemşirelik öğrencilerinin liderlik davranışları ve motivasyon düzeylerini değerlendirmek, hemşirelik öğrencilerinin liderlik davranışları ve motivasyon düzeyleri ile ilişkili faktörleri belirlemek amacı ile planlanmış bir araştırmadır.
Yöntemler: Tanımlayıcı tipte bir araştırmadır. Araştırma örneklemini ikinci, üçüncü ve dördüncü sınıf hemşirelik öğrencileri (n = 300) oluşturdu. Veriler öğrenci bilgi formu, Liderlik Yönelimleri Ölçeği ve Güdülenme Kaynakları ve Sorunları Ölçeği ile elde edildi. Objective: The aim of the study was to assess the nursing students’ leadership behaviours and professional motivation, and associated factors with students’ leadership behaviours and professional motivation.
Methods: The study adopted a descriptive design. Research sample consisted of second-, third- and fourth-class students (n = 300) studying at the nursing school. Data were collected using student information form, Leadership Orientations Questionnaire (Self) and Motivation’s Resources and Problems Scale.