Üniversite öğrenimlerini sürdüren hemşirelik bölümü öğrencilerinin problem çözme becerileri ve iç-dış kontrol odağı algısı
Citation
Akin S, Gungor I, Mendi B, Sahin N, Bizat E, Durna Z. [Nursing student’s problem solving skills and ınternal-external locus of control]. HEAD. 2007; 4(2): 30-36Abstract
Amaç: Hemşireler birey ve toplumun sağlık gereksinimlerinin saptanması, bakım gereksinimlerinin planlanması ve uygulanmasında önemli rollere sahiptir. Tüm lisans programlarında, sorun çözme eğitiminin, öğrencilerin başa çıkma yeteneklerini artırdığı, girişkenlik, sosyal beceri eğitimi gibi özel girişim stratejileri ile bütünleşmiş bir eğitimin sorun çözme yeteneklerini geliştirdiği bilinmektedir. Bu kapsamda hemşirelik eğitimi alan öğrencilerin problem çözme becerilerinin ve bu becerilerini etkileyen kontrol odağı algılarının belirlenmesi hemşirelik lisans eğitiminde verilecek problem çözme becerileri eğitiminin planlanması ve geliştirilmesi açısından önemlidir. Hemşirelik öğrencilerinin problem çözme becerileri ve iç-dış kontrol algılarını belirlemek amacıyla planlanmış tanımlayıcı bir çalışmadır. Objective: Nurses have important roles in determining the health needs of individuals and society, planning and implementing the care. At the undergraduate level, education for problem solving improves coping skills, and integrated education based on assertivity-training, social skills-training improves the problem solving skills. Therefore, it is cruical to assess the problem solving skills and internal-extrenal locus of control, which affect the problem solving skills, for developing a curriculum for nursing undergraduate programs focused on promoting these skills. It is a decriptive study which is planned to assess the problem solving skills and internal-extrenal locus of control of nursing students.