Öğrenci hemşirelerin ağrı yönetimine ilişkin bilgi düzeylerinin değerlendirilmesi
Künye
Dalkılıç N. (2017) Öğrenci hemşirelerin ağrı yönetimine ilişkin bilgi düzeylerinin değerlendirilmesi. Yayımlanmamış doktora tezi. İstanbul: İstanbul Bilim Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü.Özet
Amaç: Bu araĢtırma, öğrenci hemĢirelerin ağrı yönetimine iliĢkin bilgi düzeylerini değerlendirmek ve hemĢirelik lisans eğitiminde ağrı yönetimi eğitimine iliĢkin önerilerde bulunmak amacıyla tanımlayıcı olarak planlandı. Gereç ve Yöntem: AraĢtırma Ġstanbul Avrupa Yakası’nda bir vakıf üniversitesinin hemĢirelik yüksekokulu 2., 3. ve 4. sınıf öğrencileriyle yapıldı. Veri toplama aracı olarak araĢtırmacı tarafından hazırlanan bilgi formları kullanıldı. Kurum ve etik kurul izni alınarak bu formlar öğrencilere uygulandı. Veriler SPSS 16.0 programı kullanılarak değerlendirildi. Ağrı yönetimi bilgi puanlarının dağılımı verildi, puanlar öğrenci hemĢirelerin sosyo-demografik, ağrı ve ağrı yönetimi özelliklerine göre fark analizleri ile karĢılaĢtırıldı ve puanlar arasındaki iliĢkiler hesaplandı. Bulgular: Öğrenci hemĢirelerin %83,5’inin (n=213) kız, %16,5’inin (n=42) erkek, %97,6’sının (249) bekar, %2,4’ünün (n=6) evli, %29,4’ünün (n=75) ikinci sınıfta, %34,9’unun (n=89) üçüncü sınıfta, %35,7’sinin (n=91) dördüncü sınıfta olduğu görüldü.Bireysel sağlık durumu değerlendirmesinin 1 ile 10 arasında değiĢtiği, sağlık durumu ortalama değerlendirme puanının 6,84 ± 2,023 olduğu belirlendi.Ağrı Yönetimi Bilgi Formu puanları, cinsiyete göre, mezun olunan lise türüne göre, lisans eğitiminde ağrı ile ilgili ders alma durumuna göre ve lisans dıĢında ağrı ile ilgili eğitim alma durumuna göre karĢılaĢtırıldığında istatistiksel olarak anlamlı bulundu. Sonuç: Öğrenci hemĢirelerin ağrı yönetimi bilgilerini geliĢtirme gereksinimi belirlendi. HemĢirelik lisans eğitiminde, ağrı yönetimi konusunun, uygulamalı eğitim programlarında sistematik biçimde yer alması için önerilerde bulunuldu Aim: This study is planned as descriptive to assess the student nurses’ knowledge levels concerning pain management and to make suggestions concerning pain management education in nursing undergraduate study.
Material and Method: The research was practiced on 2nd, 3rd and 4th grade students of nursing college in a foundation university situated at European side of Ġstanbul. As data collection tool, information forms are prepared by the researcher are used. These forms are applied to the students with the permission received by the foundation and ethical committee. Data is assessed by using SPSS 16.0 software.The distribution of pain management information scores is given and the scores are compared with gap analysis according to socio-demographic characteristics, pain experiences and pain management abilities of the student nurses. Relations between the scores were calculated. Results: 83,5% of the student nurses were female (n=213),16,5% were male (n=42), 97,6% were single (249), 2,4% were married (n=6), 29,4% were at second grade (n=75), 34,9% were at third grade (n=89), 35,7% were at fourth grade (n=91). It is determined that assessment of personal health condition changes from 1 to 10 and mean value is 6,84 ± 2,02. Pain Management Information Form scores are statistically significant when compared to gender of the participants, type of high school graduated, schooling related to pain, have training on pain management apart from university lessons. Conclusion: It is determined there is a need to raise the student nurses’ pain management knowledge. Some suggestions are made about the subject of pain management to take part in the hands-on training programs systematically in the undergraduate nursing education.
Bağlantı
https://hdl.handle.net/11446/1282Koleksiyonlar
- Hemşirelik [98]