Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorDurna, Zehra
dc.contributor.authorDalkılıç, Naile
dc.date.accessioned2020-02-08
dc.date.available2017-06-06T08:26:29Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.citationDalkılıç N. (2017) Öğrenci hemşirelerin ağrı yönetimine ilişkin bilgi düzeylerinin değerlendirilmesi. Yayımlanmamış doktora tezi. İstanbul: İstanbul Bilim Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11446/1282en_US
dc.description08.02.2020 tarihine kadar kullanımı yazar tarafından kısıtlanmıştır.en_US
dc.descriptionİstanbul Bilim Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Hemşirelik Anabilim Dalı, Cerrahi Hastalıkları Hemşireliği Yüksek Lisans Programıen_US
dc.description.abstractAmaç: Bu araĢtırma, öğrenci hemĢirelerin ağrı yönetimine iliĢkin bilgi düzeylerini değerlendirmek ve hemĢirelik lisans eğitiminde ağrı yönetimi eğitimine iliĢkin önerilerde bulunmak amacıyla tanımlayıcı olarak planlandı. Gereç ve Yöntem: AraĢtırma Ġstanbul Avrupa Yakası’nda bir vakıf üniversitesinin hemĢirelik yüksekokulu 2., 3. ve 4. sınıf öğrencileriyle yapıldı. Veri toplama aracı olarak araĢtırmacı tarafından hazırlanan bilgi formları kullanıldı. Kurum ve etik kurul izni alınarak bu formlar öğrencilere uygulandı. Veriler SPSS 16.0 programı kullanılarak değerlendirildi. Ağrı yönetimi bilgi puanlarının dağılımı verildi, puanlar öğrenci hemĢirelerin sosyo-demografik, ağrı ve ağrı yönetimi özelliklerine göre fark analizleri ile karĢılaĢtırıldı ve puanlar arasındaki iliĢkiler hesaplandı. Bulgular: Öğrenci hemĢirelerin %83,5’inin (n=213) kız, %16,5’inin (n=42) erkek, %97,6’sının (249) bekar, %2,4’ünün (n=6) evli, %29,4’ünün (n=75) ikinci sınıfta, %34,9’unun (n=89) üçüncü sınıfta, %35,7’sinin (n=91) dördüncü sınıfta olduğu görüldü.Bireysel sağlık durumu değerlendirmesinin 1 ile 10 arasında değiĢtiği, sağlık durumu ortalama değerlendirme puanının 6,84 ± 2,023 olduğu belirlendi.Ağrı Yönetimi Bilgi Formu puanları, cinsiyete göre, mezun olunan lise türüne göre, lisans eğitiminde ağrı ile ilgili ders alma durumuna göre ve lisans dıĢında ağrı ile ilgili eğitim alma durumuna göre karĢılaĢtırıldığında istatistiksel olarak anlamlı bulundu. Sonuç: Öğrenci hemĢirelerin ağrı yönetimi bilgilerini geliĢtirme gereksinimi belirlendi. HemĢirelik lisans eğitiminde, ağrı yönetimi konusunun, uygulamalı eğitim programlarında sistematik biçimde yer alması için önerilerde bulunulduen_US
dc.description.abstractAim: This study is planned as descriptive to assess the student nurses’ knowledge levels concerning pain management and to make suggestions concerning pain management education in nursing undergraduate study. Material and Method: The research was practiced on 2nd, 3rd and 4th grade students of nursing college in a foundation university situated at European side of Ġstanbul. As data collection tool, information forms are prepared by the researcher are used. These forms are applied to the students with the permission received by the foundation and ethical committee. Data is assessed by using SPSS 16.0 software.The distribution of pain management information scores is given and the scores are compared with gap analysis according to socio-demographic characteristics, pain experiences and pain management abilities of the student nurses. Relations between the scores were calculated. Results: 83,5% of the student nurses were female (n=213),16,5% were male (n=42), 97,6% were single (249), 2,4% were married (n=6), 29,4% were at second grade (n=75), 34,9% were at third grade (n=89), 35,7% were at fourth grade (n=91). It is determined that assessment of personal health condition changes from 1 to 10 and mean value is 6,84 ± 2,02. Pain Management Information Form scores are statistically significant when compared to gender of the participants, type of high school graduated, schooling related to pain, have training on pain management apart from university lessons. Conclusion: It is determined there is a need to raise the student nurses’ pain management knowledge. Some suggestions are made about the subject of pain management to take part in the hands-on training programs systematically in the undergraduate nursing education.en_US
dc.description.tableofcontents1. ÖZET 1 2. SUMMARY 2 3. GĠRĠġ VE AMAÇ 3 4. GENEL BĠLGĠLER 4 4.1. AĞRININ TANIMI VE TARĠHÇESĠ 4-5 4.2. AĞRI PREVALANSI 5-6 4.3. AĞRI NEDENLERĠ 6-7 4.4. AĞRIYA ĠLĠġKĠN BAZI KAVRAMLAR 7 4.5. AĞRININ ALGILANMASI VE AĞRIYA VERĠLEN YANIT 8-9 4.6. AĞRININ SINIFLANDIRILMASI 9 4.6.1. Süresine Göre Ağrılar 9 4.6.2. Kaynaklandığı Bölgeye Göre Ağrılar 10 4.6.3. Mekanizmasına Göre Ağrılar 10-11 4.7. AĞRININ TANILANMASI VE DEĞERLENDĠRĠLMESĠ 11 4.7.1. Ağrı Öyküsü 12 4.7.2. Ağrı Değerlendirmesini Etkileyen Faktörler 12-13 4.7.2.1. Ağrı Değerlendirmede Dikkat Edilmesi Gereken Durumlar 13 4.7.2.2. Ağrısını Bildiremeyecek Durumda Olan Hastaların Ağrı Değerlendirmesi 14 4.7.2.3. Ağrının Psikososyal Değerlendirmesi 14-15 4.8. AĞRIN AĞRININ ÖLÇÜLMESĠ VE AĞRI ÖLÇEKLERĠ 15 4.8.1. Tek Boyutlu Ağrı Ölçekleri 15 4.8.1.1. Sayısal Ölçekler 16 4.8.1.2. Sözel Kategori Ölçeği 16 4.8.1.3. Görsel Kıyaslama Ölçeği 16-17 4.8.1.4. Wong-Baker Ağrı Skalası 17 4.8.2. Çok Boyutlu Ölçekler 17 4.8.2.1. Mc Gill Melzack Ağrı Skalası 17-18 4.8.2.2. West Haven Yale Çok Boyutlu Ağrı Soru Formu 18 4.9. AĞRI YÖNETĠMĠ 18-19 4.9.1. Farmakolojik Yöntemlerle Ağrı Yönetimi 19-21 4.9.2. Nonfarmakolojik Yöntemlerle Ağrı Yönetimi 21-22 4.9.2.1. Periferal Teknikleri 22-23 4.9.2.2. BiliĢsel DavranıĢsal Teknikler 23-24 4.9.2.3. Diğer Teknikler 24-25 4.9.3. Ağrı Yönetiminde HemĢirenin Rolü 25-26 4.9.4. Ağrı Yönetiminde Sorunlar 26-28 5. GEREÇ VE YÖNTEM 29 5.1. ARAġTIRMANIN AMACI 29 5.2. ARAġTIRMANIN TĠPĠ 29 5.3. ARAġTIRMA SORULARI 29 5.4. ARAġTIRMANIN YAPILDIĞI YER 29 5.5. ARAġTIRMANIN EVRENĠ 29 5.6. ARAġTIRMANIN ÖRNEKLEMĠ 30 5.7. ARAġTIRMANIN SINIRLILIKLARI 30 5.8. VERĠ TOPLAMA SÜRECĠNDE ETĠK ĠLKELER 30 5.9. VERĠLERĠN TOPLANMASI 31 5.9.1. Veri Toplama Yöntemi 31 5.9.2. Veri Toplama Araçları 31 5.10. VERĠLERĠN ĠSTATĠSTĠKSEL ANALĠZĠ 32 6. BULGULAR 33 6.1. ÖĞRENCĠLERĠN SOSYODEMOGRAFĠK ÖZELLĠKLERĠ 33-36 6.2. ÖĞRENCĠ HEMġĠRELERĠN AĞRI ĠLE ĠLGĠLĠ BĠLGĠ VE DENEYĠM ÖZELLĠKLERĠ 36-38 6.3. AĞRI YÖNETĠMĠ BĠLGĠ FORMUNA ĠLĠġKĠN BULGULAR 38 6.3.1. Ağrı Yönetimi Bilgi Formu Puanlarının Dağılımı 38-40 6.3.2. Ağrı Yönetimi Bilgi Formu Güvenirlik Analizi 41-42 6.4. ÖĞRENCĠ HEMġĠRELERĠN ÖNEMLĠ SOSYO-DEMOGRAFĠK VE AĞRI ÖZELLĠKLERĠNĠN, AĞRI YÖNETĠMĠ BĠLGĠ FORMU PUANLARINA GÖRE KARġILAġTIRILMASI 43-46 7. TARTIġMA 47 7.1. ÖĞRENCĠ HEMġĠRELERĠN BĠREYSEL VE SOSYODEMOGRAFĠK ÖZELLĠKLERĠ 47-50 7.2. ÖĞRENCĠ HEMġĠRELERĠN AĞRI ĠLE ĠLGĠLĠ BĠLGĠ VE DENEYĠM ÖZELLĠKLERĠ 51-53 7.3. AĞRI YÖNETĠMĠ BĠLGĠ FORMUNA ĠLĠġKĠN BULGULARIN KARġILAġTIRILMASI 54-57 7.4. AĞRI YÖNETĠMĠ BĠLGĠ PUANLARININ KARġILAġTIRILMASI 57-58 7.5. ÖNEMLĠ SOSYODEMOGRAFĠK VE AĞRI ĠLE ĠLGĠLĠ ÖZELLĠKLERĠN AĞRI YÖNETĠMĠ BĠLGĠ FORMU PUANLARINA GÖRE KARġILAġTIRILMASI 58-60 8. SONUÇ VE ÖNERĠLER 61-64 9. KAYNAKLAR 65-72 10. EKLER 73 EK.1. ÖZGEÇMĠġ 73 EK 2. KLĠNĠK ARAġTIRMALAR ETĠK KURUL ONAYI 74-75 EK 3. ÖĞRENCĠ BĠLGĠ FORMU, AĞRI YÖNETĠMĠ BĠLGĠ FORMU VE BĠLGĠLENDĠRĠLMĠġ GÖNÜLLÜ OLUR FORMU 76-80 EK 4. ĠZĠN YAZILARI 81-82en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherİstanbul Bilim Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccessen_US
dc.subjectAğrıen_US
dc.subjectAğrı yönetimien_US
dc.subjectHemşireen_US
dc.subjectÖğrenci hemşireen_US
dc.subjectPainen_US
dc.subjectpain managementen_US
dc.subjectnurseen_US
dc.subjectstudent nurseen_US
dc.titleÖğrenci hemşirelerin ağrı yönetimine ilişkin bilgi düzeylerinin değerlendirilmesien_US
dc.title.alternativeAssestment of student nurses knowledge levels regarding pain management.en_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.departmentDBÜ, Sağlık Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

  • Hemşirelik [98]
    Hemşirelik Yüksek Lisans ve Doktora Tezlerini içerir.

Basit öğe kaydını göster