Epidural sezaryende standart ve planlanmış ameliyat öncesi hasta eğitiminin anksiyete düzeyine etkisinin değerlendirilmesi
Künye
Demircan, Esra. (2014). Epidural Sezaryende Standart Ve Planlanmış Ameliyat Öncesi Hasta Eğitiminin Anksiyete Düzeyine Etkisinin Değerlendirilmesi. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi. İstanbul : İstanbul Bilim Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü.Özet
Çalışma, epidural sezaryende standart ve planlanmış ameliyat öncesi hasta eğitiminin anksiyete düzeyine etkisini değerlendirmek amacıyla, randomize kontrollü deneysel olarak planlanmıştır.
Araştırmanın örneklemini belirtilen tarihler arasında İstanbul’ da özel bir hastaneye başvuran, riskli gebeliği bulunmayan, iletişim kurulabilen ve çalışmaya katılmaya gönüllü olan 61 gebe kadın oluşturmuştur. Servise kabul edilen epidural sezaryen olacak gebelerden ayrım yapılmaksızın onam alınarak tanıtıcı bilgi formu doldurulmuş ve her birine standart hasta eğitimi verilmiştir. Bu gebelerden ilk 30’ u ayrım yapılmaksızın kontrol grubuna, sonraki 31’ i ise deney grubuna alınmıştır. Kontrol grubundaki gebelere standart hasta eğitimi sonrasında durumluk kaygı ölçeği uygulanmıştır. Deney grubuna alınan gebelere ise kontrol grubundan farklı olarak standart eğitime ek planlanmış hasta eğitimi verilmiş ve sonrasında durumluk kaygı ölçeği uygulanmış, eğitim sonunda eğitim dokümanı kitapçığı verilmiştir.
Veriler, istatistik uzmanı tarafından bilgisayarda Statistical Package for Social Sciences for Windows, 21.0 programı kullanılarak analiz edilmiştir. Elde edilen bulgular %95 güven aralığında %5 anlamlılık düzeyinde değerlendirilmiştir.
Araştırma sonucunda grupların, sosyo-demografik ve obstetrik özellikler bakımından benzer olduğu, homojen dağılım gösterdikleri saptanmıştır. Durumluk anksiyete puan ölçeği ortalaması deney grubunda 29,742 iken, kontrol grubunda bu değer 41,767 olarak bulunmuş. İki grup arasında istatistiksel olarak çok ileri düzeyde anlamlı bir fark olduğu belirlenmiştir. The study, standard and planned preoperative epidural for cesarean section, the effects of patient education in order to assess the level of anxiety, descriptive, and analytical randomized controlled trial is planned.
The research sample between the specified dates admitted to a private hospital in Istanbul, without risk pregnancy, can communicate and who volunteered to participate in the study consisted of 61 pregnant women. Service will be admitted to the epidural cesarean section from pregnant women without discrimination obtaining approval identifying information form filled in and standard patient training is given to each one. The first of these, 30 pregnant women was taken to the control group, without any discrimination, and the next 31 was taken to the experimental group. Pregnant women in the control group, trait anxiety scale were administered after standard patient training. Pregnant women in the experimental group unlike control group patients in addition to a given standard training scheduled patient training and after trait anxiety scale was administered, training document booklet was supplied at the end of the training.
Data was analyzed using the program Statistical Package for Social Sciences for Windows 21.0 by statistics expert. The obtained findings are in 95% confidence interval at the 5% significance level was evaluated.
As a result of the research, the groups are similar in terms of socio-demographic and obstetric characteristics, homogenous distribution has been found. While, the average trait anxiety scale scores 29,742 in the experimental group, this ratio was found to be 41, 767 in the control group. Between two groups, statistically significant relationship at a very advanced level was determined.
Bağlantı
https://hdl.handle.net/11446/128Koleksiyonlar
- Hemşirelik [98]