Hemşirelik öğrencilerinin insülin uygulamalarına ilişkin bilgi düzeylerinin değerlendirilmesi
Göster/ Aç
Erişim
info:eu-repo/semantics/embargoedAccessTarih
2012-06-06Üst veri
Tüm öğe kaydını gösterKünye
Yavuz, Gülcan. (2012). Hemşirelik Öğrencilerinin İnsülin Uygulamalarına İlişkin Bilgi Düzeylerinin Değerlendirilmesi. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi. İstanbul : İstanbul Bilim Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü.Özet
İnsülin kullanan diyabetli bireylerde, metabolik kontrolün sağlanmasında en önemli faktörlerden biri, insülin tedavisinin doğru uygulanmasıdır. Bu nedenle, sağlık çalışanlarının ve diyabetli hastaların; insülinin yararları, ayrıca insülin preparatları ve insülin enjeksiyon sistemlerindeki yeni gelişmelerle ilgili olarak eğitilmeleri gereklidir. Bu çalışma hemşirelik öğrencilerinin diyabet hastalığı ve insülin uygulamalarına ilişkin bilgi düzeylerini değerlendirmek ve çalışma sonuçları doğrultusunda öğrencilerin bilgi düzeylerini geliştirmeye yönelik önerilerde bulunmak amacı ile tanımlayıcı olarak planlanmış bir araştırmadır. Araştırma evrenini İstanbul’daki bir vakıf üniversitesinin hemşirelik yüksekokulunda öğrenimlerini sürdüren 1, 2, 3 ve 4. sınıf hemşirelik öğrencileri oluşturmaktadır. Araştırma 500 öğrenci ile tamamlandı. Veriler Öğrenci Bilgi Formu ve İnsülin Uygulamalarına İlişkin Bilgi Düzeyini Değerlendirme Formu ile elde edildi. Verilerin istatistiksel analizi SPSS kullanılarak gerçekleştirildi. Lisans öğrenimlerini sürdüren hemşirelik öğrencilerinin insülin uygulamalarına ilişkin bilgi düzeyi orta düzeyde iyi bulundu, İnsülin kalemlerinin bireysel kullanımı, diyabetin tanımı, hipoglisemi ve diyabet hastasının bireysel izlem ve alması gereken eğitim konularında insülin uygulamaları ile ilgili bilgi düzeyine göre daha yüksek bulundu. Bulanık insülinlerin kullanımı, gestasyonel diyabetin oluşturduğu risk grupları, oral glukoz tolerans testi, insülin kaleminden havanın çıkarılması ve insülin etkinliğini değiştirebilecek faktörler konularında insülin uygulamaları ile ilgili bilgi düzeyine göre daha düşük olduğu belirlendi. Sağlık sorunu yaşamayan öğrencilerin, üçüncü ve dördüncü sınıf öğrencilerin bilgi düzeyleri daha yüksek bulundu. Hemşirelik yüksek okulu müfredatında, diyabet hastalığının risk faktörleri ve tanı kriteleri konularında önemle durulması, klinik alanlardaki uygulamalarda her öğrencinin diyabetik hastaya bakım verebilme ve insülin tedavisine katılmasına olanak sağlanması önerilmektedir. Proper administration of insulin is one of the most important factors for maintain the metabolic management. It is crucial of health care personnel and patients with diabetes to be well educated about the importance of insulin, insulin treatment and techniques of insulin injections. The aim of the study was to assess the nursing students’ level of knowledge about insulin injection technique and to provide suggestions for improving the students’ knowledge about insulin and insulin injection technique. It is a descriptive study. Research population was made of 1st class, 2nd class, 3rd class and 4th class students. It was conducted at the nursing school of a foundation university, located in Istanbul. The study sample comprised of 500 undergraduate nursing students. Data were collected using Student Information Form and an Insulin Injection Technique Questionnaire survey. The statistical analysis was performed using SPSS software (version 16). The nursing students’ knowledge about insulin and insulin injection techniques was at a moderate level. The study found that the level of knowledge of nursing group was better about diabetes description, hypoglycaemia, self-monitoring in diabetes and main education topics for diabetes patients. The level of nursing students knowledge was better about diabetes risk, oral glucose tolerance test, insulin injection techniques. The students without history of health problems had better knowledge about insulin and insulin injection techniques than those with history of health problems. Third and fourth class students had better knowledge about insulin and insulin injection techniques than first and second class students. Courses in the curriculum of nursing schools about diabetes, diabetes risk factors, and diagnosis and treatment will increase the level of knowledge about diabetes nursing students. It is also suggested to support students in improving their skills in insulin injection and providing practical opportunities in clinical trainings.
Bağlantı
https://hdl.handle.net/11446/129Koleksiyonlar
- Hemşirelik [98]