Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorTemiz, Gamze
dc.contributor.authorBiçer, Tuğba
dc.date.accessioned2017-06-30T12:31:30Z
dc.date.available2017-06-30T12:31:30Z
dc.date.issued2017
dc.date.submitted2017
dc.identifier.citationBiçer T. (2017). Öğrenci hemşirelerin intravenöz kateter bakımı ile ilgili bilgi düzeyleri. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi. İstanbul : İstanbul Bilim Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü.en_US
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11446/1292
dc.descriptionY. Lisans Tezien_US
dc.descriptionİstanbul Bilim Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.description.abstractAmaç: Bu çalışmada hemşirelik öğrencilerinin intravenöz kateter bakımı ile ilgili bilgi düzeyini değerlendirmek ve çalışma sonuçları doğrultusunda öğrencilerin bilgi düzeylerini geliştirmeye yönelik önerilerde bulunmak amacı ile yapıldı. Gereç ve Yöntem: Araştırma İstanbul Bilim Üniversitesi Florence Nightingale Hastanesi Hemşirelik Yüksekokulu’nda öğrenimlerini sürdüren ve araştırmayı kabul eden 211 hemşirelik öğrencileri ile tanımlayıcı olarak yürütüldü. Veriler kurum izni ve etik kurul onayı alınarak anket formu ile toplandı. Anketler SPSS (Statistical Program For Social Sciences) 22.0 programı kullanılarak değerlendirildi. Bulgular: Öğrenci hemşirelerin intravenöz kateter bakımına ilişkin bilgi düzeyi değerlendirme formu puanları 20,15± 2,349 olarak bulunmuş olup, sosyo demografik verilere göre karşılaşması yapıldığında cinsiyetlerine, daha önce intravenöz kateter bakımı ile ilgili eğitim alma durumlarına göre istatistiksel olarak anlamlı bir fark belirlendi (p<0,05). Sonuç: Öğrenci hemşirelerin intravenöz kateter bakımı ile ilgili bilgi düzeylerinin arttırılmasına gereksinim vardır. Bunun için öğrencilerin konu ile ilgili teorik eğitimlerinin yanı sıra, görsel öğrenme teknikleri ve simülasyon uygulama yöntemleri kullanılarak bilgileri pekiştirilmelidiren_US
dc.description.abstractAim: The aim at the study is to examine it is planned with the aim to measure the knowledge and behavior of nursing students about intravenous catheter care and to make suggestions to improve the knowledge and behavior levels of the students in line with the study results. Materials and Methods: The study was conducted as a descriptive study with 211 nursing students who continued their studies at Florence Nightingale Hospital School of Nursing at Istanbul Science University and accepted to research. The data were gathered by the questionnaire form with the approval of the institution and approval of the ethics committee. The questionnaires were evaluated using the SPSS (Statistical Program For Social Sciences ) 22.0 program Findings: The scores of the knowledge level assessment form for the intravenous catheter nursing of the student nurses were found as 20,15 ± 2,349, a statistically significant difference was found according to socio-demographic comparison according to gender and prior education regarding intravenous catheter care (p <0,05). Conclusion: It is necessary to increase the knowledge level of the students about the intravenous catheter care. To do this, students should be encouraged to use visual learning techniques and simulation application methods as well as their theoretical training on the subject.en_US
dc.description.tableofcontentsBEYAN………………………………………………………………………. İ TEŞEKKÜR………………………………………………………………….. İİ İÇİNDEKİLER……………………………………………………………..... İİİ SİMGELER VE KISALTMALAR…………………………………………... Vİ TABLOLAR LİSTESİ……………………………………………………….. Vİİ 1. ÖZET………………………………………………………………………. 1 2. SUMMARY……………………………………………………………….. 2 3. GİRİŞ VE AMAÇ…………………………………………………………. 3 4. GENEL BİLGİLER……………………………………………………….. 4 4.1. İNTRAVENÖZ KATETER TANIMI VE TARİHÇESİ…………….…… 4 4.2. İNTRAVENÖZ KATETER TİPLERİ…………………………………… 4.2.1. Periferik Venöz Kateterler………………………………...…………… 4.2.2. Santral Venöz Kateterler………………………………...……………... 6 6 7 4.3. İNTRAVENÖZ KATETER ENDİKASYONLARI…….……………….. 7 4.3.1. İntravenöz Kan ve Kan Ürünleri Transfüzyonu…………...…………... 9 4.3.2. Total Parenteral Beslenme..……………………………………………. 10 4.4. İNTRAVENÖZ KATETER KOMPLİKASYONLARI………………..... 12 4.4.1. İnfiltrasyon…….………………………………………………………. 13 4.4.2. Tromboflebit…………………………………………………………… 17 4.4.3. Sıvı Yüklenmesi……………………………………………………….. 23 4.4.4. Kanama Ve Hematom Oluşumu……………………………………….. 24 4.4.5. Tromboembolizm…...…………………………………………………. 4.4.6. Hava Embolisi…………………………………………………………. 4.4.7. Sinir Zedelenmesi……………………………………………………… 4.4.8. Enfeksiyon…………………………………………………………….. 4.4.8.1. Lokal Enfeksiyon Bulguları…………………………………………. 4.4.8.2. Sistemik Bulgular……………………………………………………. 4.4.8.3. İntravenöz Kateterle İlişkili Risk Faktörleri…………………………. 4.4.8.4. Mikroorganizmaların Katetere Bulaş Yolları………………………... 4.4.8.5. Katetere Bağlı Enfeksiyonu Önlemede Hemşirelik Bakımı………… 4.4.8.6. İntravenöz Enfeksiyonların Önlenmesinde Eğitimin Önemi………... 32 4.5. İNTRAVENÖZ KATETERLERDE ENFEKSİYON KONTROL ÖNLEMLERİ………………………………………………………………... 4.5.1. El Hijyeni………………………………………………………...……. 33 33 4.5.2. Cilt Antisepsisi………………………………………………………… 34 4.5.3. İntravenöz Kateter Ekibi………...…………………………………….. 4.5.4. Kişisel Koruyucu Bariyer Yöntemler………………………………….. 4.5.5. Kateterin Tipi Ve Materyali……………………………………………. 4.5.6. Kateter Bölgesi Seçimi………………………………………………… 4.5.7. Venin Sabitlenmesi…………………………………………………….. 4.5.8. Kateterin Tespit Edilmesi……………………………………………… 4.5.9. İntravenöz Kateter Açıklığının Sağlanması…………………………… 4.5.10. Pansuman Materyalleri, Değiştirme Aralıkları Ve Uygulama Şekilleri 4.5.11. Kateter Değişim Süreleri……………………………..………………. 4.5.12. Parenteral Sıvı Yönetimi Ve İnfüzyon Setlerinin Değişimi………….. 4.5.13. Kateter Çıkarılma Endikasyonları…………………………………..... 4.5.14. Eğitim……………………………………………………………….... 35 35 35 36 38 39 39 41 44 44 46 46 5. GEREÇ VE YÖNTEM…………………………………………………….. 49 5.1. ARAŞTIRMANIN AMACI VE TİPİ…………………………………... 49 5.2. ARAŞTIRMANIN YAPILDIĞI YER…………………………………… 49 5.3. ARAŞTIRMANIN EVRENİ VE ÖRNEKLEMİ………………………... 5.4. ARAŞTIRMANIN ETİK YÖNÜ………………………………………... 49 50 5.5. VERİLERİN TOPLANMASI…………………………………………… 50 5.5.1. Veri Toplama Yöntemi…………………………………………………. 50 5.5.2. Veri Toplama Araçları…………………………………………………. 51 5.6. VERİLERİN DEĞERLENDİRİLMESİ………………………………… 51 6. BULGULAR……………………………………………………………... 52 6.1. HEMŞİRELİK ÖĞRENCİLERİNİN KİŞİSEL ÖZELLİKLERİ……… 52 6.2. HEMŞİRELİK ÖĞRENCİLERİNİN KATETER BAKIMI İLE İLGİLİ ÖZELLİKLERİ………………………………………………...………… 56 6.3. İNTRAVENÖZ KATETER BAKIMI BİLGİ DÜZEYİ DEĞERLENDİRME FORMUNA İLİŞKİN BULGULAR……………... 6.3.1.İntravenöz Kateter Bakimi Bilgi Düzeyi Değerlendirme Formu Maddelerine Verilen Yanitlarin Dağılımı……………………………… 6.3.2. İntravenöz Kateter Bakimi Bilgi Düzeyi Değerlendirme Formu Puanların Dağılımı…………………………………………………….. 6.4.HEMŞİRELİK ÖĞRENCİLERİNİN INTRAVENÖZ KATETER BAKIMI İLE İLGİLİ BİLGİ DÜZEYİ DEĞERLENDİRME FORMU PUANLARININ KİŞİSEL ÖZELİKLERE GÖRE KARŞILAŞTIRILMASI………………………………………………… 57 57 61 62 7. TARTIŞMA………………………………………………………………. 7.1. HEMŞİRELİK ÖĞRENCİLERİNİN KİŞİSELÖZELLİKLERİNİN TARTIŞILMASI………………………………………………………….. 7.2.HEMŞIRELIK ÖĞRENCILERININ İNTRAVENÖZ KATETER BAKIMI BİLGİ DÜZEYİ DEĞERLENDİRME FORMUNA İLİŞKİN BULGULARIN TARTIŞILMASI……………………………………….. 7.3.HEMŞIRELİK ÖĞRENCİLERİNİN ÖNEMLİ KİŞİSEL ÖZELLİKLERİ, KATETER BAKIMI İLE İLGİLİ ÖZELLİKLERİ VE İNTRAVENÖZ KATETER BAKIMI BİLGI DÜZEYİ DEĞERLENDİRME FORMU PUANLARINDAN ELDE EDİLEN SONUÇLARIN TARTIŞILMASI ………………………....................... 64 64 65 75 8. SONUÇ VE ÖNERİLER………………………………………………… 79 9. KAYNAKLAR…………………………………………………………… 84 EKLER EK 1: ÖZGEÇMİŞ…………………………………………………………… 92 EK 2: ETİK KURUL ONAYI…………………………………...................... 93 EK 3: ANKET FORMU……………………………………………………… 95 EK 4: TEZ ÇALIŞMASI İZİN YAZILARI………………………………….. 102en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherİstanbul Bilim Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectİntravenöz Kateteren_US
dc.subjectPeriferik Venöz Kateteren_US
dc.subjectHemşireen_US
dc.subjectFlebiten_US
dc.subjectİntravenous catheteren_US
dc.subjectPeripheric intravenous catheteren_US
dc.subjectNurseen_US
dc.subjectPhlebitisen_US
dc.titleÖğrenci hemşirelerin intravenöz kateter bakımı ile ilgili bilgi düzeylerien_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.departmentDBÜ, Sağlık Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

  • Hemşirelik [98]
    Hemşirelik Yüksek Lisans ve Doktora Tezlerini içerir.

Basit öğe kaydını göster