Hemşirelerin zaman yönetimi konusundaki başarı düzeylerinini değerlendirilmesi
Künye
Yılmaz G. (2017). Hemşirelerin zaman yönetimi konusundaki başarı düzeylerinin değerlendirilmesi. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi. İstanbul: İstanbul Bilim Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü.Özet
Zaman Yönetimi; ihtiyaçları belirlemek, hedef ve amaçları oluşturmak, öncelikli konuları tespit etmek için kullanılan, planlama ve organize etme süreci olarak tanımlanmaktadır. Sağlık bakım sisteminin önemli ekip üyelerinden biri olan hemşirelerin zaman yönetimini kullanması, hasta bakım ve tedavisinin aksamadan devamlılığını sağladığı gibi bakıma ayrılan sürenin her anının verimli bir şekilde planlamasına olanak vermektedir. Hemşirelerin klinik alanlanda zaman yönetimi ile ilgili bilgi birikiminin ve farkındalıklarının arttırılmasıyla hasta bakım kalitesinin en üst düzeyde olması hedeflenmektedir.
Amaç: Bu araştırma hemşirelerin zaman yönetimi konusundaki başarı düzeylerinin değerlendirilmesi amacıyla planlandı.
Gereç ve Yöntem: Araştırma hastanede çalışan ve araştırmaya katılmayı kabul eden 151 hemşire ile yürütüldü. Veriler kurum izni ve etik kurul onayı alınarak anket formu ile toplandı. Anketler SPSS 22.0 programı kullanılarak değerlendirildi.
Bulgular: Zaman Yönetimi Ölçeği puanlarının hemşirelerin cinsiyetlerine, eğitim durumuna, meslekte toplam çalışma süresine, zaman yönetimi ile ilgili daha önce bilgi alma durumuna, iş tanımlarının mevcut olma durumuna, hemşirelerin kendisi için tanımladığı en uygun davranış tipine, görevini yerine getirirken kullandığı zamanın yeterli olma durumuna göre karşılaştırılmaları yapıldığında istatistiksel olarak anlamlı bir fark bulundu (p<0,05).
Sonuç: Hasta bakım kalitesinin artması için hemşirelerin zaman yönetimini aktif olarak kullanmalarına ihtiyaç vardır. Bunun için hemşirelerin konu ile ilgili teorik eğitimlerinin yanı sıra, görsel öğrenme teknikleri ve simülasyon uygulama yöntemleri kullanılarak bilgileri pekiştirilmelidir Time management is defined as the planning and organization process to determine needs, to establish goals and objectives and to identify priority issues. The use of time management by nurses, one of the important team members of the health care system, ensures continuity of patient care and treatment, and allows the efficient planning of the time dedicated to the patient care, to its fullest extent. The highest level of quality in patient care is aimed by increasing the knowledge and awareness about time management in the clinical field of nurses.
Objective: This study was planned to evaluate the level of achievement of nurses in terms of time management.
Materials and Methods: The study was conducted with 151 nurses working in the hospital and agreeing to participate in the research. With the institution permit and approval of the ethics committee, the data were collected through questionnaire. The results of the questionnaires were analyzed using the SPSS 22.0 program.
There was a statistically significant difference (p<0,05) by comparisons of Time Management Scale scores according to gender of nurses, education status, duration of total work in occupation, prior knowledge of time management, availability of job descriptions, most appropriate behavior type defined by nurses for themselves and the sufficiency of the time dedicated to the task.
Conclusion: To increase the quality of the patient care, nurses need to actively use time management. Therefore nurses’ theoretical training about the subject should be reinforced with the use of the visual learning techniques and the application of simulation methods
Bağlantı
https://hdl.handle.net/11446/1297Koleksiyonlar
- Hemşirelik [98]