Hemşirelerin etkin dinleme ve beden dilini değerlendirme özelliklerinin araştırılması
Künye
Gürkan, Nurdan. (2011). Hemşirelerin Etkin Dinleme Ve Beden Dilini Değerlendirme Özelliklerinin Araştırılması. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi. İstanbul : İstanbul Bilim Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü.Özet
Bu araştırmanın amacı; hemşirelerin etkin dinleme ve beden dilini değerlendirme özelliklerinin araştırılmasıdır.
Amaç doğrultusunda demografik özellikleri içeren bir anket, etkin dinleme özelliklerini ve beden dilini değerlendirmeye yönelik iki ölçekten oluşan araştırma, Şubat 2010 - Mayıs 2011 tarihleri arasında İstanbul’da faaliyet gösteren 4 özel hastanede çalışan gönüllü 136 hemşireye uygulanarak yapılmıştır.
Elde edilen verilerin analizi, bilgisayar ortamında SPSS 17.0 programında analiz edilmiştir. Araştırmaya katılan hemşirelerin dağılımını değerlendirmek için Frekans dağılımı, Aritmetik ortalama`(x), Standart sapma (±SD) dağılımın yaygınlık ölçüsünden, farklı grup ortalamaları arasındaki anlamlılığı değerlendirmek için parametrik olmayan önemlilik testlerinden Mann Whitney U ve Kruskal Wallis Analizinden faydalanılmıştır.
Araştırma sonucunda; araştırmaya katılan hemşirelerin tamamına yakınının etkin dinleme özelliklerine sahip olmadıkları, sadece %0,7’sinin etkin dinleme özelliğine sahip olduğu, ayrıca; çoğunluğunun beden dilini değerlendirme özelliklerine de sahip olmadıkları saptanmıştır. Hemşirelerin etkin dinleme ve beden dilini değerlendirme özelliklerinin eğitim düzeyi, mesleki deneyim, kurumda çalışma süresi, çalışma şekli, iş stresi ve iş yüklerine göre istatistiksel olarak kıyaslandıklarında anlamlı farklılıklar saptanmıştır. The aim of this research is to study on effective listening and body language evaluation functions of nurses.
Toward this objective, a survey containing demographic attributes and two surveys aimed to evaluate body language were applied on 136 volunteer nurses, working in 4 private hospitals in İstanbul, between February 2010 and May 2011.
Statistical evaluation was made by computer, using SPSS 17.0 program. The prevalence scale of Frequency Distribution (%), Arithmetic Mean (x), and Standard Deviation (±SD) are used in order to evaluate distribution of nurses participating in this research; also in order to evaluate relevance among different group means, non-parametric significance tests (Mann Whitney U and Kruskal Wallis analysis) are used.
In conclusion, it has been determined that huge majority (93% ) of the volunteer nurses do not have effective listening qualities ; in addition, that a majority, also do not have the ability to evaluate body language. Relevant differences have been determined when nurses’ effective listening and body language evaluation qualities were statistically compared with education level, professional experience, service time, working qualities, work stress and work load.
Bağlantı
https://hdl.handle.net/11446/140Koleksiyonlar
- Hemşirelik [98]