Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorAlbena Gayef
dc.contributor.authorBirkan Tapan
dc.contributor.authorHaydar Sur
dc.date.accessioned2019-08-13T12:10:23Z
dc.date.accessioned2019-08-13T15:49:27Z
dc.date.available2019-08-13T12:10:23Z
dc.date.available2019-08-13T15:49:27Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.issn1302-9282
dc.identifier.urihttp://www.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TWpVNU5EZzRPQT09
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11446/1417
dc.description.abstractÜniversite eğitim sürecinde, zamanın etkili bir şekilde kullanılması, öğrencilerin hedeflerine ulaşması için çok önemlidir. Üniversite öğrencilerinin başarısı zaman kullanımından etkilenmektedir. Bu çalışmanın amacı, öğrencilerin zaman yönetimi becerileri ile akademik başarıları arasındaki ilişkiyi belirlemek; öğrencilerin zaman yönetimi becerilerinin ve akademik başarılarının sosyodemografik özelliklere göre farklılık gösterip göstermediğini değerlendirmektir. Araştırma, 20142015 eğitim öğretim yılında bir vakıf üniversitesinde 341 öğrenci ile gerçekleştirilmiştir. Çalışmada sosyodemografik anket ve "Zaman Yönetimi Envanteri" kullanılmıştır. Veriler SPSS 17.0 ile analiz edilmiştir. Verilerin normal dağıldığı belirlenmiştir. Verilerin analizinde bağımsız gruplarda t-testi, tek yönlü varyans analizi, Pearson korelasyon testi uygulanmıştır. Çalışmada, kadın öğrencilerin zaman kaybı ortalama puanlarının erkek öğrencilerden anlamlı olarak yüksek (p=0.000) olduğu belirlenmiştir; Kadın öğrencilerin akademik başarılarının erkek öğrencilerden anlamlı olarak yüksek (p = 0,008) olduğu saptanmıştır. İkinci öğretim öğrencilerinin zaman planlaması ortalama puanları birinci öğretim öğrencilerine göre anlamlı olarak yüksekti (p=0.043). Metropolde yaşayan öğrencilerin akademik başarı puanlarının ilde yaşayan öğrencilere göre anlamlı olarak yüksek olduğu tespit edildi (p = 0,030); Metropolde yaşayan öğrencilerin akademik başarı puanları, küçük veya orta ölçekli illerde yaşayan öğrencilere göre anlamlı olarak yüksekti (p=0.001). Öğrencilerin zaman yönetimi alt boyut puan ortalamalarının ve akademik başarılarının, çalışma durumu, sınıf, program, anne ve babanın eğitim durumuna göre anlamlı olarak farklılaşmadığı saptanmıştır (p>0.05). Sonuç olarak öğrenciler, akademik başarıyı etkileyen zaman yönetimi ile ilgili tutum, planlama, düşünme ve davranış bilincini artırarak zaman yönetimi becerilerini geliştirmelidirler. Öğrenciler zaman israfından haberdar olmalı ve zamanın daha verimli bir şekilde yönetilmesi için sorumluluk almalıdır.en_US
dc.description.abstractIn the university education process, the formation of an effective use of time awareness is very important for students in order to achieve their goals. The success of university students is affected from their usage of time accurately. The aim of this study was to determine the relationship between the time management skills of students and their academic achievements; to evaluate whether students' time management skills and academic achievements differ according to the sociodemographic characteristics. The study was performed with 341 students in a foundation university at 2014-2015 academic year. In the study, socio-demographic questionnaire and "Time Management Inventory" were used. The data was analysed with SPSS 17.0. The data was distributed normal. Independent samples t-test, one-way analysis of variance, Pearson's correlation test were performed. In the study, it was determined that woman students' time wastage mean scores were significantly higher than man (p=0,000); woman students' academic success was significantly higher than man (p=0,008); second education students' time planning mean scores were significantly higher than first education students (p=0,043). It was determined that students' academic success scores who live in metropolitan were significantly higher than students who live in provincial(p= 0,030); students' academic success scores who live in metropolitan were significantly higher than students who live in small or medium sized province (p= 0,001). It was determined that, there is no significant difference between students' time management subscales mean scores and academic success according to their working status, grade, programme, educational status of mother and father (p>0,05). In conclusion, students should improve their time management skills by increasing the awareness of their attitudes, planning, thinking and behaviors regarding to time management affecting academic success. Studentsshould aware of time wastage and should take responsibility for managing the time more efficiently.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectSağlık Politikaları ve Hizmetlerien_US
dc.titleSağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu Öğrencilerinin Zaman Yönetimi Becerileri ile Akademik Başarıları Arasındaki İlişkien_US
dc.title.alternativeRelationship Between Time Management Skills and Academic Achievement of The Students in Vocational School of Health Servicesen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalHacettepe Sağlık İdaresi Dergisien_US
dc.departmentDBÜen_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.volume20en_US
dc.identifier.startpage247en_US
dc.identifier.endpage258en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster