Hemşirelik Bakım Kalitesi ve İlişkili Faktörler
Abstract
Bakım sunumunun bir sonucu olarak görülen hasta memnuniyeti sağlık bakım kalitesini ölçen yaygın olarak kullanılan önemli bir indikatördür. Sağlık hizmetinde daha kaliteli hizmet sunulabilmesi, verilen hizmette gerekecek iyileştirmelerin belirlenmesi ve çözüm önerilerinin geliştirilebilmesi için hasta memnuniyeti ve etkileyen faktörlerin bilinmesi önemlidir. Hastaların hemşirelik bakım kalite- sinden memnuniyeti, hastanelerde sağlanan bakım kalitesini etkile- yen en önemli faktörlerden biridir. Hastaların hemşirelik bakımının kalitesine ilişkin beklenti ve memnuniyetlerinin ölçülmesi, hemşire- lik hizmet kalitesini arttıracağı gibi aksayan yönlerin belirlenme- si, gerekli eğitimlerin planlanması ve uygulanması gibi süreçlerde önemli bir kaynak sağlayarak sağlık bakım yöneticilerine önemli bilgiler sağlayacaktır. Ayrıca, hasta memnuniyetinin geçerli ve gü- venilir ölçüm araçlarıyla düzenli olarak değerlendirilmesi, hastalar tarafından algılanan kalitenin düzeyini izleme ve sonuçlar doğrul- tusunda bakıma ilişkin standartların oluşmasına ve hasta beklenti- lerine yönelik hemşirelik uygulamalarında gerekli düzenlemelerin yapılmasına olanak sağlayarak hemşirelik hizmetlerinin kalitesinin yükseltilmesinde etkili olacaktır. Bu derlemede, hasta memnuniye- tini etkileyen bakım kalitesine ilişkin faktörler incelenmiş ve bakım kalitesinin ölçüm araçlarıyla değerlendirilmesinin önemi vurgulan- mıştır. Patient satisfaction is considered an outcome of healthcare services and the most important indicator of quality of care. Knowledge re- garding patient satisfaction and associated factors is important to improve healthcare service quality, identify the improvements requ- ired, and develop solutions. Patient satisfaction with nursing care were stongly related to overall satisfaction with the quality of care received during hospitalization. Thus, it provides important infor- mation for healthcare managers by providing important resources for processes such as those involved in measuring patients’ expe- ctations and satisfaction with nursing care quality; improving nur- sing service quality through identification of areas of failure, and planning and implementing necessary training. Also, evaluation of patient satisfaction using valid and reliable assessment instruments could be effective in improving nursing service quality by facilitating the creation of standards for care while monitoring both results and patients’ perceptions of quality. In this review, the factors related to the quality of care affecting patient satisfaction were examined and the importance of evaluating the quality of care with measurement tools was emphasized.
Source
Sağlık ve ToplumVolume
28Issue
3URI
http://www.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TWprM05EZ3lNZz09http://hdl.handle.net/11446/1445