Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorAnita Karaca
dc.contributor.authorZehra Durna
dc.date.accessioned2019-08-13T12:10:23Z
dc.date.accessioned2019-08-13T15:49:32Z
dc.date.available2019-08-13T12:10:23Z
dc.date.available2019-08-13T15:49:32Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.issn1301-1421
dc.identifier.urihttp://www.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TWprM05EZ3lNZz09
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11446/1445
dc.description.abstractBakım sunumunun bir sonucu olarak görülen hasta memnuniyeti sağlık bakım kalitesini ölçen yaygın olarak kullanılan önemli bir indikatördür. Sağlık hizmetinde daha kaliteli hizmet sunulabilmesi, verilen hizmette gerekecek iyileştirmelerin belirlenmesi ve çözüm önerilerinin geliştirilebilmesi için hasta memnuniyeti ve etkileyen faktörlerin bilinmesi önemlidir. Hastaların hemşirelik bakım kalite- sinden memnuniyeti, hastanelerde sağlanan bakım kalitesini etkile- yen en önemli faktörlerden biridir. Hastaların hemşirelik bakımının kalitesine ilişkin beklenti ve memnuniyetlerinin ölçülmesi, hemşire- lik hizmet kalitesini arttıracağı gibi aksayan yönlerin belirlenme- si, gerekli eğitimlerin planlanması ve uygulanması gibi süreçlerde önemli bir kaynak sağlayarak sağlık bakım yöneticilerine önemli bilgiler sağlayacaktır. Ayrıca, hasta memnuniyetinin geçerli ve gü- venilir ölçüm araçlarıyla düzenli olarak değerlendirilmesi, hastalar tarafından algılanan kalitenin düzeyini izleme ve sonuçlar doğrul- tusunda bakıma ilişkin standartların oluşmasına ve hasta beklenti- lerine yönelik hemşirelik uygulamalarında gerekli düzenlemelerin yapılmasına olanak sağlayarak hemşirelik hizmetlerinin kalitesinin yükseltilmesinde etkili olacaktır. Bu derlemede, hasta memnuniye- tini etkileyen bakım kalitesine ilişkin faktörler incelenmiş ve bakım kalitesinin ölçüm araçlarıyla değerlendirilmesinin önemi vurgulan- mıştır.en_US
dc.description.abstractPatient satisfaction is considered an outcome of healthcare services and the most important indicator of quality of care. Knowledge re- garding patient satisfaction and associated factors is important to improve healthcare service quality, identify the improvements requ- ired, and develop solutions. Patient satisfaction with nursing care were stongly related to overall satisfaction with the quality of care received during hospitalization. Thus, it provides important infor- mation for healthcare managers by providing important resources for processes such as those involved in measuring patients’ expe- ctations and satisfaction with nursing care quality; improving nur- sing service quality through identification of areas of failure, and planning and implementing necessary training. Also, evaluation of patient satisfaction using valid and reliable assessment instruments could be effective in improving nursing service quality by facilitating the creation of standards for care while monitoring both results and patients’ perceptions of quality. In this review, the factors related to the quality of care affecting patient satisfaction were examined and the importance of evaluating the quality of care with measurement tools was emphasized.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectSağlık Bilimleri ve Hizmetlerien_US
dc.titleHemşirelik Bakım Kalitesi ve İlişkili Faktörleren_US
dc.title.alternativeNursing Care Quality and Associated Factorsen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalSağlık ve Toplumen_US
dc.departmentDBÜen_US
dc.identifier.issue3en_US
dc.identifier.volume28en_US
dc.identifier.startpage16en_US
dc.identifier.endpage23en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster