Hemşirelik Öğrencilerinin İletişim Becerileri ve İletişim Becerileri ile İlişkili Faktörlerin Değerlendirilmesi
Özet
Amaç: Bu araştırma hemşirelikyüksekokulu öğrencilerinin iletişim becerilerini değerlendirmek ve iletişim becerileri ile ilişkili faktörleri belirlemek amacıylaplanlandı. Yöntem: Kesitsel tipteki bu araştırma Kastamonu'da bir sağlık yüksekokulunda öğrenimlerini sürdürmekte olan 222 hemşirelik öğrencisi üzerinde gerçekleştirildi. Öğrencilerin iletişim becerileri İletişim Becerileri Envanteri kullanılarak değerlendirildi. Verilerin istatistiksel analizi SPSSprogramı kullanılarakyapıldı. Bulgular: Yaş ortalaması 20,96zkl,93 olan araştıma grubunun %80,2'si kız öğrencidir Hemşirelik öğrencilerinin iletişim becerileri orta düzeyin üstünde saptandı. Öğrencilerin davranışsal ve zihinsel iletişim becerileri duygusal iletişim becerilerine göre daha iyi düzeyde bulundu. Bu çalışmada yaş grubu, aile gelir düzeyi algısı, boş zaman aktiviteleriyle meşguliyet durumu (sinema ve spor gibi), iletişim konusunda eğitim alma durumu ve iletişim becerilerine ilişkin bireysel algı gibi değişkenlere göre iletişim becerileri puanları arasında istatistiksel olarak anlamlı fark belirlendi Q)<0, 05). Sonuç: Müfredatprogramlarının hemşirelik öğrencilerinin iletişim becerilerini geliştirecek yönde zenginleştirilmesi, uygulamalı eğitim süresince öğrencilerin iletişim becerilerini destekleyen ortamların oluşturulması, klinik vaka tartışmaları ve senaryo çalışmaları ile iletişim becerilerinin desteklenmesi önerilmektedir. Objective: The aim of this study was to assess the communication skills of nursing students, and to determine the factors associated with communication skills. Methods: This cross-sectional research was carried out on 222 undergraduate nursing students studying at the school of health located in Kastamonu. Communication Skills Inventory was used to assess the students' communication skills. The data were analyzed usingSPSSsoftware. Results: The mean age ofstudy sample was 20.96i1.93 years and 80.2% of the students were female. Communication skills of the nursing students were above moderate level. The students' behavioral and mental communication skills were better than their emotional communication skills. The study found statistically significant diflerences between scores of Communication Skills Inventory with respect to student's age group, perceived family income level, involving with leisure activities (movies, sport etc.), having an education for communication skills and students' perceptions about their own communication skills @< 0. 05). Conclusions and implications: The study results recommend to enrich the curriculum of nursing schools for improving communication skills of students, and to create supportive environments during practical education and to prepare clinical case discussions andscenario studiesfor improving communication skills.
Kaynak
Sağlık ve ToplumCilt
26Sayı
2Bağlantı
http://www.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TWpZNE56VXdNQT09http://hdl.handle.net/11446/1514