Yoğun bakım ünitesinde yatan hastaların yakınlarının memnuniyetinin değerlendirilmesi
Abstract
ÖZET Amaç: Yoğun bakım ünitelerinin (YBÜ) kalitelerinin belirlenmesi ve iyileştirilmesi için verilen hizmet değerlendirilmelidir. Anabilim Dalı’mızın YBÜ’lerinde bu yönde daha önce kapsamlı bir araştırma yapılmadığından hasta yakınlarının memnuniyetinin değerlendirilmesi amacıyla bir anket formu hazırlanmıştır. Gereç ve Yöntem: Temmuz 2012-Mart2013 tarihleri arasında İ.Ü. C.T.F. Anesteziyoloji ve Reanimasyon Anabilim Dalı YBÜ’lerinde en az 3 gün yoğun bakımda yatan hastaların yakınlarının memnuniyetinin değerlendirilmesi anket uygulamasıyla incelenmiştir. Toplamda 211 adet anket hasta yakınları tarafından doldurulmuştur (cevaplanma oranı %52,6). Bulgular: Anketimizin sonuçlarına göre hasta yakınları hastalarının bakım ve tedavisinden, verilen bilgiden, kendilerine gösterilen ilgiden, karar verme sürecinden iyi derecede memnun bulunmuşlar, hastalarının durumunu ve yoğun bakım koşullarını iyi derecede algılayabilmişlerdir. Hasta yakınları duygularına gösterilen ilgiden orta derecede, yoğun bakım ünitesinin bekleme ortamından zayıf derecede memnun olmuşlardır. Sonuç: Çalışmamızda YBÜ çalışanlarının bilgi, beceri ve tutum açısından başarılı oldukları görülmektedir. Bunun yanında bekleme alanı koşullarının düzeltilmesi gerektiğini düşünmekteyiz. SUMMARY Objective: The health service given needs to be assessed for defining and improving the quality of intensive care units (ICU). In the ICUs of our department, because no extensive research in this field has been made previously, we aimed to evaluate satisfaction with a questionnaire. Material and Method: Through July 2012- March 2013, satisfaction of the family members of patients presenting more than 3 days has been investigated via a questionnaire in the ICUs of Anesthesiology and Reanimation Department of Istanbul University Cerrahpasa Medicine Faculty. In total, 211 number of questionnaires have been answered by family members (Respond rate %52.6). Results: Family members are found to be well satisfied with the treatment and care of their patients, information given, concern shown to them and the decision making process. They are also able to perceive the condition of their patient and the conditions of the ICU in high grade. Family members are found to be moderately satisfied with the interest shown to their feelings and weakly satisfied with the waiting room. Conclusion: Staffs of the ICU are seemed to be successful in knowledge, skill and behaviour. Besides, we think that waiting room conditions are required to be improved.
Source
Türk Yoğun Bakım Derneği DergisiVolume
11Issue
2URI
http://www.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TVRZNU1UWTVPUT09http://hdl.handle.net/11446/1600