Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorErcüment Yentür
dc.contributor.authorMois Bahar
dc.contributor.authorÇiğdem Erdal
dc.contributor.authorYusuf Tunalı
dc.contributor.authorÖzlem Dilmen Korkmaz
dc.contributor.authorFatma Akçıl Eren
dc.date.accessioned2019-08-13T12:10:23Z
dc.date.accessioned2019-08-13T15:50:03Z
dc.date.available2019-08-13T12:10:23Z
dc.date.available2019-08-13T15:50:03Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.issn2146-6416
dc.identifier.urihttp://www.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TVRZNU1UWTVPUT09
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11446/1600
dc.description.abstractÖZET Amaç: Yoğun bakım ünitelerinin (YBÜ) kalitelerinin belirlenmesi ve iyileştirilmesi için verilen hizmet değerlendirilmelidir. Anabilim Dalı’mızın YBÜ’lerinde bu yönde daha önce kapsamlı bir araştırma yapılmadığından hasta yakınlarının memnuniyetinin değerlendirilmesi amacıyla bir anket formu hazırlanmıştır. Gereç ve Yöntem: Temmuz 2012-Mart2013 tarihleri arasında İ.Ü. C.T.F. Anesteziyoloji ve Reanimasyon Anabilim Dalı YBÜ’lerinde en az 3 gün yoğun bakımda yatan hastaların yakınlarının memnuniyetinin değerlendirilmesi anket uygulamasıyla incelenmiştir. Toplamda 211 adet anket hasta yakınları tarafından doldurulmuştur (cevaplanma oranı %52,6). Bulgular: Anketimizin sonuçlarına göre hasta yakınları hastalarının bakım ve tedavisinden, verilen bilgiden, kendilerine gösterilen ilgiden, karar verme sürecinden iyi derecede memnun bulunmuşlar, hastalarının durumunu ve yoğun bakım koşullarını iyi derecede algılayabilmişlerdir. Hasta yakınları duygularına gösterilen ilgiden orta derecede, yoğun bakım ünitesinin bekleme ortamından zayıf derecede memnun olmuşlardır. Sonuç: Çalışmamızda YBÜ çalışanlarının bilgi, beceri ve tutum açısından başarılı oldukları görülmektedir. Bunun yanında bekleme alanı koşullarının düzeltilmesi gerektiğini düşünmekteyiz.en_US
dc.description.abstractSUMMARY Objective: The health service given needs to be assessed for defining and improving the quality of intensive care units (ICU). In the ICUs of our department, because no extensive research in this field has been made previously, we aimed to evaluate satisfaction with a questionnaire. Material and Method: Through July 2012- March 2013, satisfaction of the family members of patients presenting more than 3 days has been investigated via a questionnaire in the ICUs of Anesthesiology and Reanimation Department of Istanbul University Cerrahpasa Medicine Faculty. In total, 211 number of questionnaires have been answered by family members (Respond rate %52.6). Results: Family members are found to be well satisfied with the treatment and care of their patients, information given, concern shown to them and the decision making process. They are also able to perceive the condition of their patient and the conditions of the ICU in high grade. Family members are found to be moderately satisfied with the interest shown to their feelings and weakly satisfied with the waiting room. Conclusion: Staffs of the ICU are seemed to be successful in knowledge, skill and behaviour. Besides, we think that waiting room conditions are required to be improved.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectYoğun Bakımen_US
dc.subjectTıpen_US
dc.titleYoğun bakım ünitesinde yatan hastaların yakınlarının memnuniyetinin değerlendirilmesien_US
dc.title.alternativeEvaluation of the satisfaction of patients’ relatives in the ıntensive care uniten_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalTürk Yoğun Bakım Derneği Dergisien_US
dc.departmentDBÜen_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.volume11en_US
dc.identifier.startpage64en_US
dc.identifier.endpage71en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster