Güncel Gönderiler: Sağlık Bilimleri Enstitüsü
Toplam kayıt 176, listelenen: 21-40
-
Bir grup hemşirelik öğrencisinde anne-baba bağlanma biçimlerinin kişilerarası ilişkilere etkisi
(İstanbul Bilim Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, 2016)Amaç: Bu çalışma hemşirelik öğrencilerinde anne-baba bağlanma biçimlerinin kişilerarası ilişkilere etkisini incelemek, sonuçlar doğrultusunda öğrencilere bağlanma biçimlerine dair içgörü düzeylerini ve kişilerarası ... -
Hemşirelerdeki motivasyon düzeyinin ekip çalışması üzerindeki etkisinin değerlendirilmesi
(İstanbul Bilim Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, 2016)Amaç: Bu çalışma, hemşirelerdeki motivasyon düzeyinin ekip çalışmasına olan etkisini değerlendirmek ve motivasyon ile ekip çalışması arasındaki ilişkiyi inceleyerek etkileyen faktörleri belirlemek amacıyla planlandı. Gereç ... -
1-3 Yaş arası çocuğu olan annelerin tuvalet eğitimi konusundaki bilgi düzeyleri ve etkileyen faktörler
(İstanbul Bilim Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, 2016)Tuvalet eğitiminin başlayacağı dönem çocuğun kendini fark ettiği 1-3 yaş aralığına denk gelmektedir. 0-6 yaş grubu çocukların izlem ve bakımından sorumlu hemşireler, çocukların yaş dönemlerine göre gelişimsel özelliklerinin ... -
Kanserli hastalarda yorgunluğun fonksiyonel durum ve yaşam kalitesi üzerindeki etkisinin değerlendirilmesi
(İstanbul Bilim Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, 2016)Amaç: Bu çalışma kemoterapi uygulanan kanser hastalarında yorgunluk düzeyinin fonksiyonel durum ve yaşam kalitesi üzerindeki etkisini belirlemek amacıyla gerçekleştirildi. Gereç ve Yöntem: Tanımlayıcı-ilişki arayıcı ... -
Hemşirelik öğrencilerinde akademik başarıyı etkileyen faktörlerin değerlendirilmesi
(İstanbul Bilim Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, 2016)Amaç: Bu araştırma, hemşirelik öğrencilerinin kişisel özelliklerinin ve öğrenim ile ilgili özelliklerinin akademik başarısına etkisini değerlendirmek, akademik başarı ile genel özyeterlilik arasındaki ilişkiyi inceleyerek ... -
A-V fistülü olan hastaların klinik takiplerinin değerlendirilmesi
(İstanbul Bilim Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, 2016)Materyal ve Yöntem: Araştırmanın örneklemi İstanbul Şişli FNH’de böbrek nakli öncesi diyalize girmek için A-V fistül açılan, nakil sonrası sonrası fistülleri çalışan hastalar oluşturmaktadır. Yürütülen çalışmaya22-65 yaş ... -
İnfertilite tedavisi gören kadınların depresyon düzeyleri ile evlilik uyumları arasındaki ilişki
(İstanbul Bilim Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, 2016)Bu çalışmanın amacı, infertilite tedavisi gören kadınlarda depresyon, evlilik uyumu arasındaki ilişkiyi ve depresyon, evlilik uyumunun sosyodemografik değişkenlere göre farklılaşıp farklılaşmadığını belirlemektir. Çalışma, ... -
Kadında ovülasyon izlem yöntemlerine ilişkin bilgi ve uygulamaların değerlendirilmesi
(İstanbul Bilim Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, 2016)Giriş ve Amaç: Doğurganlık bilinci kapsamında fertil dönemlerin bilinmesi, istenmeyen gebeliklerin önlenmesi ya da gebe kalınması konusunda çiftlere yardımcı olur. Çiftlerin ovulasyon izlem yöntemlerini ne kadar ve nasıl ... -
Cerrahi kliniklerinde yatan hastaların uyku durumlarını etkileyen faktörler
(İstanbul Bilim Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, 2016)Amaç: Uyku, patofizyolojik, fiziksel, psikolojik ve çevresel faktörlerden etkilenen, kompleks, fizyolojik temel bir yaşam gereksinimidir. Hastaların daha rahat uyumalarına engel olan faktörlerin belirlenmesi, ortadan ... -
Hemşirelik öğrencilerinin triyaj uygulamalarına ilişkin bilgi düzeylerinin değerlendirilmesi
(İstanbul Bilim Üniversitesi, Sağlık Bilimler Enstitüsü, 2016)Amaç: Bu çalışma hemşirelik öğrencilerinin triyaj uygulamalarına ilişkin bilgi düzeyini değerlendirmek ve çalışma sonuçları doğrultusunda öğrencilerin bilgi düzeylerini geliştirmeye yönelik önerilerde bulunmak amacıyla ... -
Öğrenci hemşirelerin akılcı ilaç kullanım ilkeleri konusunda bilgi düzeylerinin değerlendirilmesi
(İstanbul Bilim Üniversitesi, Sağlık Bilimler Enstitüsü, 2016)Akılcı İlaç Kullanımı (AİK) hastaların klinik ihtiyaçlarını ve bireysel gereksinimlerini karşılayacak dozlarda, uygun zaman aralığında, maliyet az olacak şekilde ilaç tedavisi almalarını gerektirir. İlaç kullanımı ile ... -
Yenidoğan hemşirelerinin yenidoğanda oksijen tedavisi ve uygulamalarına ilişkin bilgileri
(İstanbul Bilim Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü., 2016)Yenidoğanlarda solunum sorunlarının tedavisinde oksijen uygulamaları önem taşır. Özellikle preterm bebeklerde oksijenin yüksek dozda ve kontrolsüz kullanımı Yenidoğan Retinopatisi (ROP), Bronkopulmoner Displazi (BPD) gibi ... -
Stomalı hastalarda yaşam kalitesinin ve eğitim gereksinimlerinin değerlendirilmesi
(İstanbul Bilim Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü., 2016)Bu çalışma kolon rektum kanseri tanısı taşıyan ve stoma açılan hastalarda yaşam kalitesini değerlendirmek amacıyla yapılmıştır. Araştırma Eylül 2015- Aralık 2015 tarihleri arasında İstanbul’da bir kanser merkezi ve özel ... -
Hematopoietik kök hücre transplantasyonu uygulanan hastaların yaşam kalitesi ve bakım gereksinimlerinin değerlendirilmesi
(İstanbul Bilim Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü., 2016)Bu çalışma hematopoietik kök hücre transplantasyonu uygulanan yetişkin hastaların transplantasyon sonrası dönemde yaşam kalitesi ve bakım gereksinimlerinin değerlendirilmesi amacıyla tanımlayıcı nitelikte planlandı. Araştırma ... -
Beden güvenliği eğitimi programının okul öncesi eğitim kurumuna devam eden çocukların kendini koruma becerilerine etkisi
(İstanbul Bilim Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü., 2016)Araştırma çocuk cinsel istismarını önleme amacı güdülerek eğitim programı ve ölçüm aracı geliştirmek için aşamalı olarak birçok araştırma deseni kullanılarak gerçekleştirildi. Araştırmanın evrenini 38 Kreş ve Gündüz Bakım ... -
Hemşirelik öğrencilerinin kendi kendine öğrenme, bilgi okuryazarlığı ve akademik başarıları arasındaki İlişkinin değerlendirilmesi
(İstanbul Bilim Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü., 2016)Kendi kendine öğrenme, öğrencilere eğitim sürecinde aktif bir şekilde rol almaları konusunda yardımcı olur. Kendi kendine öğrenme becerileri öğrencilerin kendi öğrenme sürecinin sorumluluğunu almasını ifade eder. Bu beceriler ... -
Üniversite öğrencilerinin intihara ilişkin bilgi düzeylerinin ve intihar eden kişilere yönelik damgalama tutumlarının değerlendirilmesi
(İstanbul Bilim Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü., 2016)Bu çalışma İntihara Yönelik Damgalama Ölçeği (İYDÖ) ve İntihara İlişkin Bilgi Düzeyi Ölçeği (İBDÖ)’nin Türkçeye uyarlanması, geçerlik ve güvenirlik çalışmasının yapılması, üniversite öğrencilerinin intihara ilişkin bilgi ... -
Kemoterapi uygulanan kanserli hastalarda özbakımın değerlendirilmesi
(İstanbul Bilim Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü., 2016)Bu çalışma kemoterapi tedavisi alan kanser hastalarında kemoterapiye bağlı yan etkileri değerlendirmek ve bu semptomlara yönelik özbakım gereksinimlerinin belirlenmesi amacıyla yapılmıştır. Araştırma Temmuz 2015- Ağustos ... -
Kırklareli il merkezinde yaşlılarda düşme prevalansı ve risk faktörleri
(İstanbul Bilim Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü., 2016)Bu araştırma Kırklareli il merkezinde yaşayan 65 yaş ve üzeri yaşlı bireylerde düşme prevalansı ve düşme ile ilişkili risk faktörlerinin belirlenmesi amacıyla gerçekleştirilmiş tanımlayıcı-retrospektif tipte bir araştırmadır. ... -
Hemşirelerin elektronik sağlık kaydı ve bilişim uygulamaları kapsamındaki bilgi ve tutumlarının değerlendirilmesi
(İstanbul Bilim Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü., 2016)Bilişim, verilerin basit bir şekilde işlenip hızla dağıtıldığı, teknik alt yapısını teknolojiden alan önemli bir bilim dalıdır. Sağlık bilişimi ise bilişim teknolojilerinin sağlık alanına adapte edilmesi sürecidir. Sağlık ...