Sağlık hizmetlerinde kalite yönetimi
Künye
Tapan B, Capraz N, Kanar Diner S. (2012). Sağlık Hizmetlerinde Kalite Yönetimi. Uluslararası Sağlıkta Bilişim ve İletişim Zirvesi, 3 - 4 Mart 2012, İstanbulÖzet
Sağlık hizmetleri; direkt insan hayatıyla ilgili olması, yüksek riskli süreçlerden oluşması, üretildiği anda tüketilmesi gibi özellikleri ile diğer sektörlerden ayrılmaktadır. Bu özelliklerinden dolayı sağlık hizmetlerinin tüm süreçleri çok iyi planlanmalı, çok iyi organize edilmeli, riskler bertaraf edildikten sonra sunulmalıdır. Bu çalışmada sağlık hizmetlerinde kalitenin yeri ve önemi, sağlık hizmetlerinde kaliteyi belirleyen göstergeler, kalite yönetiminin başarı prensipleri ve kalite belgelendirme sistemlerinin karşılaştırılması açıklanmıştır.