Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorAygün, Mahmureen_US
dc.contributor.authorÖztürk, Dilek
dc.date.accessioned2014-07-24T09:09:22Z
dc.date.available2014-07-24T09:09:22Z
dc.date.issued2014en_US
dc.date.submitted2014
dc.identifier.citationÖztürk, Dilek. (2014). Hemşirelik Yüksekokulu Öğrencilerinin Tıbbi Terim ve Kısaltmalarla İlgili Bilgi Düzeyinin Değerlendirilmesi. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi. İstanbul : İstanbul Bilim Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11446/367en_US
dc.description22.07.2017 tarihine kadar kullanımı yazar tarafından kısıtlanmıştır.en_US
dc.descriptionİstanbul Bilim Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Hemşirelik Yüksek Lisans Programıen_US
dc.description.abstractSunulan çalışma “Hemşirelik Yüksekokulu Öğrencilerinin Tıbbi Terim ve Kısaltmalarla İlgili Bilgi Düzeyinin Değerlendirilmesi” amacıyla planlanmıştır. Araştırma tanımlayıcı tipte olup, İstanbul Bilim Üniversitesi Florence Nightingale Hastanesi Hemşirelik Yüksekokulu son sınıfında okuyan ve araştırmaya gönüllü katılan 120 öğrenci ile yürütülmüştür. Araştırmanın verileri; literatür bilgileri, uzman görüşleri ve klinik deneyimlere dayanılarak hazırlanan, öğrencilerin “kişisel özellikleri”, “tıbbi terminoloji kullanımı ile ilgili görüş ve düşünceleri”, “tıbbi terimler”, “tıbbi kısaltmalar” ve “tıbbi raporlar, ordervizitler” başlıkları altında toplanan tıbbi terim ve kısaltmalara ilişkin bilgi düzeylerinin değerlendirildiği “Sorgu Formu” kullanılarak toplanmıştır. Verilerin istatistiksel analizi SPSS 21.0 programı kullanılarak gerçekleştirilmiştir. Katılımcıların yaş ortalamasının 22,3±1,5 olduğu, %88,3’ünün kadın, %64,2’sinin düz/süper lise mezunu olduğu ve son üç yılın ağırlıklı genel not ortalamasının 2,54 ± 0,37 olduğu belirlendi. Öğrenciler, tıbbi terimleri bilme ve anlama konusunda hemşirelik yüksekokulunda aldıkları eğitimi “yeterli”, kendi yeterliliklerini ise “yetersiz” olarak değerlendirmişler ve mesleki katkı açısından tıbbi terminoloji bilgisinin gerekliliğini belirtmişlerdir. Öğrencilerin “tıbbi terim ve kısaltma bilgisi” doğru yanıt ortalaması %75±10 ile iyi düzeyde bulundu. Öğrencilerin %41,6’sının bilgi puanı 80-89 aralığında yüksek bulundu. Öğrencilerin akademik başarısı ile “tıbbi terim ve tıbbi kısaltma bilgisi” ilişkili bulundu (p < 0,05). “Tıbbi kısaltmalar” bilgisi diğer iki alana göre daha yüksek bulundu (p<0,05). “Nörolojik ve psikiyatrik hastalıklara yönelik terim bilgisi” diğer alanlardan daha düşük bulundu (p < 0,05). Çalışma sonucunda öğrencilerin tıbbi terminolojiye vakıf olmaları konusunda motive edilmeleri, öğrenilen tıbbi terimlerin kalıcılığını artırmak için kuramsal ve uygulamalı derslerde sık tekrarların yapılması ve farklı öğretim yöntemleri kullanılarak tıbbi terim bilgisinin artırılması önerilmiştir.en_US
dc.description.abstractThe present study aims “To Evaluate How Well Medical Terms and Abbreviations are Known by Nursing School Students”. The study, which is descriptive in nature, was conducted with 120 senior students in the Nursing School of Istanbul Bilim University, who volunteered to participate in the study. The data were collected by using a “Question Form” prepared according to the information in the literature, opinions of experts and clinical experiences, and which evaluates knowledge level related to medical terms and abbreviations classified under the headings of “personal characteristics” of students, “their views and considerations on the use of medical terminology”, “medical terms”, “medical abbreviations” and “medical reports, orders-visits”. SPSS 21.0 software was used for the statistical analysis of the data. It was found about the participants that the average age was 22.3±1.5; 88.3% of them were female; 64.2% of them graduated from a regular (non-vocational) high school; and grade-point-average for the last three years was 2.54±0.37. Students indicated that the education provided by the nursing school was “sufficient” while they found their own capabilities “insufficient”, and they emphasized the importance of medical terminology for their careers. The average of correct answers by the students on “medical terms and abbreviations” was found to be in good level, specifically 75±10%. 41.6% of the students were found to have a high knowledge score, ranging between 80 and 89. There was a correlation between academic success of the students and their “knowledge of medical terms and abbreviations” (p < 0.05). The knowledge of “medical abbreviations” was found to be higher vis-à-vis other two fields (p < 0.05). The knowledge of “terms related to neurological and psychiatric disorders” was found to be lower compared to other fields (p < 0,05). As a result of the study, it was proposed that students ought to be motivated to acquire medical terminology, the acquired medical terminology needs to be repeated frequently in practical and theoretical lessons order to improve memorability, and various learning methods should be employed to elevate the knowledge level of medical terms.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherİstanbul Bilim Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü.en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccessen_US
dc.subjecthemşireliken_US
dc.subjecttıbbi terminolojien_US
dc.subjecttıp dilien_US
dc.subjectnursingen_US
dc.subjectmedical terminologyen_US
dc.subjectmedical languageen_US
dc.titleHemşirelik yüksekokulu öğrencilerinin tıbbi terim ve kısaltmalarla ilgili bilgi düzeyinin değerlendirilmesien_US
dc.title.alternativeTo evaluate how well medical terms and abbreviations are known by nursing school studenten_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.departmentDBÜ, Sağlık Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.contributor.authorIDTR50144en_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

  • Hemşirelik [98]
    Hemşirelik Yüksek Lisans ve Doktora Tezlerini içerir.

Basit öğe kaydını göster