dc.contributor.advisor | Aygün, Mahmure | en_US |
dc.contributor.author | Öztürk, Dilek | |
dc.date.accessioned | 2014-07-24T09:09:22Z | |
dc.date.available | 2014-07-24T09:09:22Z | |
dc.date.issued | 2014 | en_US |
dc.date.submitted | 2014 | |
dc.identifier.citation | Öztürk, Dilek. (2014). Hemşirelik Yüksekokulu Öğrencilerinin Tıbbi Terim ve Kısaltmalarla İlgili Bilgi Düzeyinin Değerlendirilmesi. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi. İstanbul : İstanbul Bilim Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü. | en_US |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11446/367 | en_US |
dc.description | 22.07.2017 tarihine kadar kullanımı yazar tarafından kısıtlanmıştır. | en_US |
dc.description | İstanbul Bilim Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Hemşirelik Yüksek Lisans Programı | en_US |
dc.description.abstract | Sunulan çalışma “Hemşirelik Yüksekokulu Öğrencilerinin Tıbbi Terim ve
Kısaltmalarla İlgili Bilgi Düzeyinin Değerlendirilmesi” amacıyla planlanmıştır.
Araştırma tanımlayıcı tipte olup, İstanbul Bilim Üniversitesi Florence Nightingale
Hastanesi Hemşirelik Yüksekokulu son sınıfında okuyan ve araştırmaya gönüllü katılan
120 öğrenci ile yürütülmüştür.
Araştırmanın verileri; literatür bilgileri, uzman görüşleri ve klinik deneyimlere
dayanılarak hazırlanan, öğrencilerin “kişisel özellikleri”, “tıbbi terminoloji kullanımı ile
ilgili görüş ve düşünceleri”, “tıbbi terimler”, “tıbbi kısaltmalar” ve “tıbbi raporlar, ordervizitler”
başlıkları altında toplanan tıbbi terim ve kısaltmalara ilişkin bilgi düzeylerinin
değerlendirildiği “Sorgu Formu” kullanılarak toplanmıştır. Verilerin istatistiksel analizi
SPSS 21.0 programı kullanılarak gerçekleştirilmiştir.
Katılımcıların yaş ortalamasının 22,3±1,5 olduğu, %88,3’ünün kadın, %64,2’sinin
düz/süper lise mezunu olduğu ve son üç yılın ağırlıklı genel not ortalamasının 2,54 ± 0,37
olduğu belirlendi. Öğrenciler, tıbbi terimleri bilme ve anlama konusunda hemşirelik
yüksekokulunda aldıkları eğitimi “yeterli”, kendi yeterliliklerini ise “yetersiz” olarak
değerlendirmişler ve mesleki katkı açısından tıbbi terminoloji bilgisinin gerekliliğini
belirtmişlerdir. Öğrencilerin “tıbbi terim ve kısaltma bilgisi” doğru yanıt ortalaması
%75±10 ile iyi düzeyde bulundu. Öğrencilerin %41,6’sının bilgi puanı 80-89 aralığında
yüksek bulundu. Öğrencilerin akademik başarısı ile “tıbbi terim ve tıbbi kısaltma bilgisi”
ilişkili bulundu (p < 0,05). “Tıbbi kısaltmalar” bilgisi diğer iki alana göre daha yüksek
bulundu (p<0,05). “Nörolojik ve psikiyatrik hastalıklara yönelik terim bilgisi” diğer
alanlardan daha düşük bulundu (p < 0,05).
Çalışma sonucunda öğrencilerin tıbbi terminolojiye vakıf olmaları konusunda motive
edilmeleri, öğrenilen tıbbi terimlerin kalıcılığını artırmak için kuramsal ve uygulamalı
derslerde sık tekrarların yapılması ve farklı öğretim yöntemleri kullanılarak tıbbi terim
bilgisinin artırılması önerilmiştir. | en_US |
dc.description.abstract | The present study aims “To Evaluate How Well Medical Terms and Abbreviations
are Known by Nursing School Students”.
The study, which is descriptive in nature, was conducted with 120 senior students in
the Nursing School of Istanbul Bilim University, who volunteered to participate in the
study.
The data were collected by using a “Question Form” prepared according to the
information in the literature, opinions of experts and clinical experiences, and which
evaluates knowledge level related to medical terms and abbreviations classified under the
headings of “personal characteristics” of students, “their views and considerations on the
use of medical terminology”, “medical terms”, “medical abbreviations” and “medical
reports, orders-visits”. SPSS 21.0 software was used for the statistical analysis of the data.
It was found about the participants that the average age was 22.3±1.5; 88.3% of them
were female; 64.2% of them graduated from a regular (non-vocational) high school; and
grade-point-average for the last three years was 2.54±0.37. Students indicated that the
education provided by the nursing school was “sufficient” while they found their own
capabilities “insufficient”, and they emphasized the importance of medical terminology for
their careers. The average of correct answers by the students on “medical terms and
abbreviations” was found to be in good level, specifically 75±10%. 41.6% of the students
were found to have a high knowledge score, ranging between 80 and 89. There was a
correlation between academic success of the students and their “knowledge of medical
terms and abbreviations” (p < 0.05). The knowledge of “medical abbreviations” was found
to be higher vis-à-vis other two fields (p < 0.05). The knowledge of “terms related to
neurological and psychiatric disorders” was found to be lower compared to other fields (p
< 0,05).
As a result of the study, it was proposed that students ought to be motivated to
acquire medical terminology, the acquired medical terminology needs to be repeated
frequently in practical and theoretical lessons order to improve memorability, and various
learning methods should be employed to elevate the knowledge level of medical terms. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | İstanbul Bilim Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü. | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/embargoedAccess | en_US |
dc.subject | hemşirelik | en_US |
dc.subject | tıbbi terminoloji | en_US |
dc.subject | tıp dili | en_US |
dc.subject | nursing | en_US |
dc.subject | medical terminology | en_US |
dc.subject | medical language | en_US |
dc.title | Hemşirelik yüksekokulu öğrencilerinin tıbbi terim ve kısaltmalarla ilgili bilgi düzeyinin değerlendirilmesi | en_US |
dc.title.alternative | To evaluate how well medical terms and abbreviations are known by nursing school student | en_US |
dc.type | masterThesis | en_US |
dc.department | DBÜ, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Hemşirelik Ana Bilim Dalı | en_US |
dc.contributor.authorID | TR50144 | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Tez | en_US |
dc.identifier.yoktezid | 454995 | en_US |