Çocuklarda Tuvalet Eğitimi ve Kullanılan Yöntemler
Abstract
Bir insanın öğrenebileceği en önemli becerilerden biri, tuvaletini başarılı ve bağımsız bir şekilde gerçekleştirebilmesidir. Tuvalet eğitimi, erken çocukluk döneminin önemli gelişimsel görevlerinden birisi olup, çocuğun bağımsızlık içeren davranışlarındandır. Aileler için ise tuvalet eğitimi zorlayıcı bir süreç yaratabilmektedir. Sağlıklı her çocuk tuvalet eğitimini tıbbi tedaviye gerek kalmadan kazanabilmektedir. Tuvalet eğitiminde; yardımlı tuvalet terbiyesinden, yoğun disiplin gerektiren metotlara, çocuk odaklı yaklaşımdan, deneysel yaklaşımlara kadar birçok farklı yöntem vardır. Çocukların hazır olma seviyeleri değişkenlik gösterdiği ve aile dinamikleri farklı olduğu için tek bir doğru reçete yoktur. Sağlık ekibi üyelerinden doktor ve hemşireler bu süreç boyunca ailelere karşı yardımcı ve yönlendirici olmalıdır. One of the most important skills a person learns, is his/her ability to achieve toilet training successfully and independently. Toilet training is one of the important developmental tasks of early childhood and also one of the child’s independent achievements. Toilet training may become a challenging issue for families. Each healthy child can gain toilet training without the need for medical treatment. In toilet training, there are many different methods such as the assisted toilet training, methods requiring intense discipline, child focused and experimental approaches. Because the level of children’s readiness fluctuates and family dynamics are different, there is no single accurate right recipe. The doctor and the nurse who are the members of the health care team, should be help and orient the family through this process.
Source
Journal of Academic Research in NursingVolume
4Issue
1URI
https://doi.org/10.5222/jaren.2018.059https://app.trdizin.gov.tr//makale/TXpJd09EWXlNZz09
http://hdl.handle.net/11446/3953