Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorDeniz, Çiğdem
dc.contributor.authorGörak, Gülay
dc.date.accessioned2020-12-02T18:11:06Z
dc.date.available2020-12-02T18:11:06Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.issn2149-4983
dc.identifier.issn2149-9306
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.5222/jaren.2018.059
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr//makale/TXpJd09EWXlNZz09
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11446/3953
dc.description.abstractBir insanın öğrenebileceği en önemli becerilerden biri, tuvaletini başarılı ve bağımsız bir şekilde gerçekleştirebilmesidir. Tuvalet eğitimi, erken çocukluk döneminin önemli gelişimsel görevlerinden birisi olup, çocuğun bağımsızlık içeren davranışlarındandır. Aileler için ise tuvalet eğitimi zorlayıcı bir süreç yaratabilmektedir. Sağlıklı her çocuk tuvalet eğitimini tıbbi tedaviye gerek kalmadan kazanabilmektedir. Tuvalet eğitiminde; yardımlı tuvalet terbiyesinden, yoğun disiplin gerektiren metotlara, çocuk odaklı yaklaşımdan, deneysel yaklaşımlara kadar birçok farklı yöntem vardır. Çocukların hazır olma seviyeleri değişkenlik gösterdiği ve aile dinamikleri farklı olduğu için tek bir doğru reçete yoktur. Sağlık ekibi üyelerinden doktor ve hemşireler bu süreç boyunca ailelere karşı yardımcı ve yönlendirici olmalıdır.en_US
dc.description.abstractOne of the most important skills a person learns, is his/her ability to achieve toilet training successfully and independently. Toilet training is one of the important developmental tasks of early childhood and also one of the child’s independent achievements. Toilet training may become a challenging issue for families. Each healthy child can gain toilet training without the need for medical treatment. In toilet training, there are many different methods such as the assisted toilet training, methods requiring intense discipline, child focused and experimental approaches. Because the level of children’s readiness fluctuates and family dynamics are different, there is no single accurate right recipe. The doctor and the nurse who are the members of the health care team, should be help and orient the family through this process.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.identifier.doi10.5222/jaren.2018.059en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectSağlık Bilimleri ve Hizmetlerien_US
dc.subjectSağlık Politikaları ve Hizmetlerien_US
dc.subjectHemşireliken_US
dc.titleÇocuklarda Tuvalet Eğitimi ve Kullanılan Yöntemleren_US
dc.title.alternativeToilet Training in Children and Used Methodsen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalJournal of Academic Research in Nursingen_US
dc.departmentDBÜen_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.volume4en_US
dc.identifier.startpage59en_US
dc.identifier.endpage64en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.department-tempBağcılar Eğitim Araştırma Hastanesi;Bilim Üniversitesien_US


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster