Ara
Toplam kayıt 10, listelenen: 1-10
Hemşirelik öğrencilerinin yenidoğanda bakıma ilişkin bilgi düzeylerinin değerlendirilmesi
(İstanbul Bilim Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü., 2012-06-08)
Bakım standartlarına göre yenidoğan bakımı uzmanlaşmış personel tarafından yapılmalıdır. Yenidoğan bakımı ile ilgili yenidoğan ünitelerinde bakım kalitesi artmış ve hemşire en üst düzeyde ekibin çekirdek üyesi olma özelliğini ...
Öğrenci hemşirelerin epilepsiye ilişkin bilgi ve tutumlarının değerlendirmesi
(İstanbul Bilim Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü., 2012-06-25)
Epilepsi ırk, cins, yaş, cinsiyet ve sınıf farkı gözetmeksizin her insanda ortaya çıkabilen, konvülzif nöbetlerin görüldüğü morbiditesi yüksek, tanı ve tedavi yöntemleri mevcut, çeşitli, kronik bir hastalıktır. Epileptik ...
Kadınların kendi kendine meme muayenesi uygulamalarının değerlendirilmesi
(İstanbul Bilim Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü., 2014)
Meme kanseri, birçok ülkede kadınlarda en sık görülen kanser türü ve ölüm nedenidir. Her ay düzenli olarak kendi kendine meme muayenesi yapılması, meme kanseri için etkili bir tanı yöntemidir. Meme kanserinin erken tanı ...
Ameliyathanede çalışan hemşirelerin delici – kesici aletlerle yaralanma riski ve bunu etkileyen faktörler
(İstanbul Bilim Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü., 2013-07-31)
Bu araştırma, ameliyathane hemşirelerinin delici kesici alet yaralanmaları (DKAY) ve bunu etkileyen faktörlerin belirlemesi, bu yaralanmaların önlenmesi için alınması gereken tedbirler ve ameliyathane hemşirelerinin problem ...
Hemşirelik yüksekokulu öğrencilerinin ağrı ile ilgili bilgi düzeylerinin değerlendirilmesi
(İstanbul Bilim Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü., 2012-06-25)
Ağrı, günümüzde hastayı sağlık profesyonellerinden yardım almaya yönelten en önemli sağlık sorunlarından biridir ve hemşireler ağrı ile sık karşılaşan meslek gruplarındandır. Bu yüzden hemşireler ve hemşirelik öğrencilerinin ...
Hijyenik el yıkama eğitimi verilen hemşirelerde el yıkama uygulamalarının değerlendirilmesi
(İstanbul Bilim Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, 2017)
Amaç: Bu araştırma doğru el yıkama tekniği ve hijyenik el yıkama uygulamaları konusunda verilen eğitimin hemşirelerin bilgi düzeyi ve el yıkama davranışları üzerindeki etkisinin değerlendirilmesi amacıyla planlandı.
Gereç ...
Hemşirelerin zaman yönetimi konusundaki başarı düzeylerinini değerlendirilmesi
(İstanbul Bilim Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, 2017)
Zaman Yönetimi; ihtiyaçları belirlemek, hedef ve amaçları oluşturmak, öncelikli konuları tespit etmek için kullanılan, planlama ve organize etme süreci olarak tanımlanmaktadır. Sağlık bakım sisteminin önemli ekip üyelerinden ...
Hemşirelik öğrencilerinin triyaj uygulamalarına ilişkin bilgi düzeylerinin değerlendirilmesi
(İstanbul Bilim Üniversitesi, Sağlık Bilimler Enstitüsü, 2016)
Amaç: Bu çalışma hemşirelik öğrencilerinin triyaj uygulamalarına ilişkin bilgi düzeyini değerlendirmek ve çalışma sonuçları doğrultusunda öğrencilerin bilgi düzeylerini geliştirmeye yönelik önerilerde bulunmak amacıyla ...
Öğrenci hemşirelerin ağrı yönetimine ilişkin bilgi düzeylerinin değerlendirilmesi
(İstanbul Bilim Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, 2017)
Amaç: Bu araĢtırma, öğrenci hemĢirelerin ağrı yönetimine iliĢkin bilgi düzeylerini değerlendirmek ve hemĢirelik lisans eğitiminde ağrı yönetimi eğitimine iliĢkin önerilerde bulunmak amacıyla tanımlayıcı olarak planlandı. ...
Hemşirelik öğrencilerinin kendi kendine öğrenme, bilgi okuryazarlığı ve akademik başarıları arasındaki İlişkinin değerlendirilmesi
(İstanbul Bilim Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü., 2016)
Kendi kendine öğrenme, öğrencilere eğitim sürecinde aktif bir şekilde rol almaları konusunda yardımcı olur. Kendi kendine öğrenme becerileri öğrencilerin kendi öğrenme sürecinin sorumluluğunu almasını ifade eder. Bu beceriler ...