Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorÜge, M. Bayhanen_US
dc.contributor.authorAtalay, Özge Deniz
dc.date.accessioned2014-04-25T11:12:00Z
dc.date.available2014-04-25T11:12:00Z
dc.date.issued2013-07-10en_US
dc.date.submitted2013
dc.identifier.citationAtalay Özge Deniz. (2013). Özgül Öğrenme Güçlüğü Tanılı Çocuğa Sahip Annelerin Algılanan Sosyal Destek Düzeylerinin Ve Stresle Başa Çıkma Tutumlarının İncelenmesi. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi. İstanbul : İstanbul Bilim Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11446/43en_US
dc.description10.07.2016 tarihine kadar kullanımı yazar tarafından kısıtlanmıştır.en_US
dc.descriptionİstanbul Bilim Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Psikoloji Yüksek Lisans Programıen_US
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı ÖÖG tanılı çocuğa sahip annelerin ve herhangi bir tanısı bulunmayan çocuğa sahip annelerin algılanan sosyal destek düzeyleri ve stresle başa çıkma tutumlarının incelenmesidir. Araştırma kapsamında İstanbul Anadolu yakasında yer alan ve ÖÖG modülü içeren 12 özel eğitim ve rehabilitasyon merkezine devam eden çocuk annelerine amaca yönelik örneklem yoluyla ulaşılmıştır. Araştırmanın kontrol grubunu oluşturan anneler ise İstanbul Anadolu yakasında herhangi bir tanısı bulunmayan çocuğa sahip annelerden oluşmaktadır. Araştırmada ÖÖG tanısına sahip çocuğu olan 35, herhangi bir tanısı olmayan çocuğa sahip 35 olmak üzere toplam 70 anneye ulaşılmıştır. Katılımcılardan önce Demografik Bilgi Formu, ardından sırasıyla Çok Boyutlu Algılanan Sosyal Destek Ölçeği ve Stresle Başa Çıkma Tutumlarını Değerlendirme Ölçeğini cevaplandırmaları istenmiştir. Araştırmaya ilişkin değişkenlerin analizinde Bağımsız Gruplar T Testi, Tek Yönlü Varyans Analizi (ANOVA) ve Mann Whitney U testi uygulanmıştır. Elde edilen veriler p<.05 anlamlılık düzeyinde değerlendirilmiştir. Araştırma bulgularına göre, ÖÖG tanılı çocuğa sahip annelerin algılanan sosyal destek düzeyleri ve stresle başa çıkma tutumlarının, herhangi bir tanısı bulunmayan çocuğa sahip annelere göre istatistiksel olarak anlamlı düzeyde farklılaştığı görülmektedir. ÖÖG tanılı çocuğa sahip anneler, herhangi bir tanısı bulunmayan çocuğa sahip annelere göre daha sıklıkla duygu odaklı başa çıkma ve işlevsel olmayan başa çıkma yöntemlerini kullandığı, herhangi bir tanısı bulunmayan çocuğa sahip annelerin ise, ÖÖG tanılı çocuğa sahip annelere oranla daha sıklıkla problem odaklı başa çıkma yöntemlerini tercih ettikleri görülmektedir. Algılanan aile desteği her iki anne grubunda da istatistiksel olarak farklı bulunmamıştır. Her iki anne grubunda algılanan arkadaş ve özel kişi desteği istatistiksel olarak anlamlı farklılıklar göstermektedir.en_US
dc.description.abstractThe aim of this study is to examine the levels of perceived social support and the attitudes of coping with stress of mothers who have a child diagnosed with special learning disability and have a child without any diagnosis. Within the scope of this research the mothers, whose children are attending 12 special education and rehabilitation centers that contain special learning disability module and located in Asian side of Istanbul, were reached through purposive sampling. The mothers who belong to the conrol group are also located in Asian side of Istanbul but their children do not have any diagnosis. In the research we reached a total of 70 mothers. 35 mothers’ children diagnosed with special learning disability whereas other half’s children do not have any diagnosis. The participants were asked to fill firstly Demographic Informantion Form, secondly Multidimensional Scale Of Perceived Social Support and lastly Coping with Stress Attitudes Assessment Scale. In the study we implemeted Independent Samples t Test, Analysis of Variance (ANOVA) and Mann Whitney U for the analysis of the research variables. Data obtained from this study is evaluated by p<.05 level of significance. According to the research findings it is observed that there is a statistically significant difference between the levels of perceived social support and attitudes of coping with stress of mothers whose chidren are diagnosed with special learning disability and mothers whose children are without any diagnosis. It is found that mothers whose children are diagnosed with special learning disability more frequently use emotion focused strategies and dysfunctional strategies than mothers whose children are without any diagnosis and mothers whose children are without any diagnosis more frequently use problem focused strategies than mothers whose children are diagnosed with special learning disabilitiy. It is found that percieved family support did not make any statistically significant difference in both mothers’ group. But there were significant differences in terms of friend support and speacial person support in both mothers’ group.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherİstanbul Bilim Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü.en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccessen_US
dc.subjectözgül öğrenme güçlüğüen_US
dc.subjectalgılanan sosyal desteken_US
dc.subjectstresle başa çıkma tutumlarıen_US
dc.subjectspecial learning disabilityen_US
dc.subjectperceived social supporten_US
dc.subjectattitudes of coping with stressen_US
dc.titleÖzgül öğrenme güçlüğü tanılı çocuğa sahip annelerin algılanan sosyal destek düzeylerinin ve stresle başa çıkma tutumlarının incelenmesien_US
dc.title.alternativeAnalysis of mothers’ level of perceived social support and attitudes of coping with stress whose children are diagnosed with specific learning disabilityen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.departmentDBÜ, Sosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.contributor.authorIDTR47228en_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster