Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorSümengen, Aylin Akça
dc.contributor.authorAkyuz, Aygul
dc.date.accessioned2022-01-29T16:52:32Z
dc.date.available2022-01-29T16:52:32Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.issn2618-5741
dc.identifier.issn2618-5741
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.5222/HEAD.2020.40222
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/makale/TkRFM05qZ3dNQT09
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11446/4508
dc.description.abstractAmaç: Bu çalışmada amaç, lise öğrencilerinin siber zorbalığa maruz kalma durumlarını, etkileyen faktörlerin ve siber zorbalığın etkilerinin incelenmesidir.Yöntem: Bu araştırma, İstanbul ili, Şişli ilçesinde bulunan, rastgele örneklem ile seçilmiş üç lisede okuyan, araştırmaya katılmaya gönüllü 516 öğrenci ile yürütülmüştür. Örneklem seçim yöntemine gidilmemiş, ulaşılabilen tüm öğrenciler çalışmaya dâhil edilmiştir. Okulların toplam öğrenci sayısına göre ulaşılabilme oranı %41.8 olarak hesaplanmıştır. Veriler, hazırlanan veri toplama formu, Siber Mağduriyet Ölçeği ve Rosenberg Benlik Saygısı Ölçeği ile araştırmacı tarafından toplanmıştır. Veriler SPSS programında analiz edilmiştir. Frekans ve yüzde dağılımları, tablolar hâlinde gösterilmiş, ölçekler arası korelasyon testi uygulanmıştır. Bulgular: Araştırma kapsamına giren 516 öğrencinin siber mağduriyet puan ortalamaları 27.40+4.15, benlik saygısı puan ortalamaları ise 21.11+5.81 olarak belirlenmiştir. Anne babası sağ olan, birlikte yaşayan öğrencilerin siber mağduriyet puan ortalamaları düşük, tanımadığı kişilerle mesajlaşan, cep telefonuna şifre koyan ve tanımadığı kişilerle görüntülü konuşma yapan öğrencilerin mağduriyet puanları ise diğerlerine göre daha yüksek olarak belirlenmiştir. Öğrencilerin siber mağduriyet puanları ile benlik saygısı puanları arasında negatif yönde bir korelasyon olduğu görülmüştür (r = -0.136, p<.001).Sonuç: Ergenlerin ruh sağlıklarının korunması açısından, siber mağduriyete uğrayabilme riski yüksek, anne veya babası olmayan ya da ayrı olan öğrencilerin yakından gözlenmesi, tüm öğrencilere kendilerini bu saldırılardan koruyabilmeleri konusunda eğitim ve danışmanlık verilmesi önerilmektedir. Okul sağlığı hemşireleri bu görevi yerine getirecek uygun kişiler olabilirler.en_US
dc.description.abstractAim: This study aimed to analyze the impact of cyber bullying exposure on high school students. Methods: This research was conducted with 516 randomly selected high school students agreeing to participate from three different schools in Sisli, Istanbul, Turkey. This number (516 students) comprises 41.8% of the total students of these schools. The data were collected by using a personal information form, the Cyber Victimization Scale and the Rosenberg Self-Esteem Scale and were analyzed on the SPSS program. The distributions of frequency and percentage are shown in the tables, and a correlation test was conducted between scales. Results: It was found that the average point for cyber victimization was 27.40+4.15. The average point for self-esteem was 21.11+5.81. The average cyber victimization scores of students whose parents were alive and living together were lower, and the victimization scores of students who communicated with people they did not know, who put passwords on their mobile phones, and who made video conversations with people they did not know were found to be higher than the others. It was observed that there was a negative correlation between the cyber victimization points and the self-esteem points. (r = -0.136, p=.00) Conclusion: In order to protect the mental health of adolescents, it is recommended to monitor any students who are at high risk of cyber victimization, who have no parents, or whose parents are separated, and that all students be provided with training and counseling on how to protect themselves from such attacks. School nurses may be eligible to perform this task.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.identifier.doi10.5222/HEAD.2020.40222
dc.titleLise Öğrencilerinin Siber Zorbalığa Maruz Kalma Durumlarını Etkileyen Faktörleren_US
dc.title.alternativeHigh School Students Experiencing Cyber Bullying and Affecting Factorsen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalKoç Üniversitesi Hemşirelikte Eğitim ve Araştırma Dergisien_US
dc.departmentDBÜen_US
dc.identifier.issue3en_US
dc.identifier.volume17en_US
dc.identifier.startpage214en_US
dc.identifier.endpage221en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.department-tempBahçeşehir Üniversitesi, İstanbul, Türkiye;Demiroğlu Bilim Üniversitesi, İstanbul, Türkiyeen_US


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster