Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorTanör, Öget Öktemen_US
dc.contributor.authorSezgin, A. Sena
dc.date.accessioned2014-04-25T11:40:53Z
dc.date.available2014-04-25T11:40:53Z
dc.date.issued2013-07-27
dc.date.submitted2013en_US
dc.identifier.citationSezgin, A. Sena. (2013). 6-8 Yaş Arası Üstün Ve Normal Çocukların Yaş, Zekâ Ve Duygu Kontrolü-İrade Eğitimi Almış Olma Bağlamında Karşılaştırılması. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi. İstanbul : İstanbul Bilim Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11446/48en_US
dc.descriptionİstanbul Bilim Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Psikoloji Yüksek Lisans Programıen_US
dc.description.abstractBu araştırma, psikolojik açıdan bireyin hürriyetine ilişkin özelliklerinin büyük bir kısmını kapsadığı düşünülen yönetici işlevlerin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi amacıyla yapılmıştır. Yönetici işlevler, problem çözme, yeni bilgiler ışığında davranışı değiştirebilme, farklı stratejiler üretebilme, planlama, tepkiyi bastırma, duygusal kontrol, başlatma, organizasyon, zaman yönetimi, çalışma belleği, üstbiliş (Dowson ve Guare, 2010) gibi bilişsel süreçleri kapsamaktadır. 6-8 yaş arası çocuklar örneklem olarak belirlenmiş, YİYDDE ile yönetici işlevleri hakkında veri toplanmıştır. Çeşitli değişkenlerin yönetici işlevler üzerinde farklılık yarattığı ve eğitimin etkili olabileceği tespit edilmiştir. Psikolojide yönetici işlevlerin içinde değerlendirilen bazı özelliklerin ve bunlara eklenmesi gerekebilecek diğer özelliklerin bir çatı kavram ile kendi içinde tanımlanmasının zaruretine değinilmiş; felsefede sıklıkla tartışılan ve fakat psikolojide anıldığına henüz çok az rastlanan “irade” kavramına olan ihtiyaç tartışılmıştır. Ayrıca yönetici işlevlerin geliştirilmesinde eğitimin konumu ve bazı tavsiyeler değerlendirilmiştir.en_US
dc.description.abstractThis study has been realized in order to have examined the administrative functions of individual which is considered to include great part of characteristic aspects related to his or her freedom psychologically from the point of different variables. Executive functions include cognitive processes such as problem solving, changing behaviour under the light of new information, developing new strategies, planning, inhibition, emotional control, initiate, organizing, time-management, working memory, metacognition (Dowson and Guare, 2010). In this study, children between age 6 and 8 have taken as samples and collected datas about their executive functions by BRIEF. It has been seen that those variables have maken differences on executive functions and determined that education could be effective. Furthermore, it has been mentioned the necessity to describe some characteristic aspects which are considered within executive functions in psychology together with other aspects to be added to them within its own field under a fundamental concept; also it has been argued the need for the concept of “willpower” which is intensively discussed in philosophy but seldomly seen its attributions in psychology. Moreover, the role of education in the improvement of executive functions as well as some suggestions have been evaluated.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherİstanbul Bilim Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü.en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectyönetici işlevleren_US
dc.subjectgifted childrenen_US
dc.subjectexecutive functionsen_US
dc.subjectwillpoweren_US
dc.subjecteducationen_US
dc.subjectinhibitionen_US
dc.subjectinitiateen_US
dc.subjectEemotional controlen_US
dc.subjectiradeen_US
dc.subjecteğitimen_US
dc.subjectbastırmaen_US
dc.subjectbaşlatmaen_US
dc.subjectduygusal kontrolen_US
dc.subjectüstün potansiyelli çocuklaren_US
dc.title6-8 yaş arası üstün ve normal çocukların yaş, zekâ ve duygu kontrolü-irade eğitimi almış olma bağlamında karşılaştırılmasıen_US
dc.title.alternativeThe comparison of gifted and normal children between the ages of 6-8 under the context of age, intelligence and willpower/emotional control education,en_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.departmentDBÜ, Sosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster