dc.contributor.advisor | Metreş, Özlem | |
dc.contributor.author | Göksu, Ece Neslihan | |
dc.date.accessioned | 2025-01-13T20:56:42Z | |
dc.date.available | 2025-01-13T20:56:42Z | |
dc.date.issued | 2021 | |
dc.identifier.uri | https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=CG8WvdvvxJP04Unr7Yecf3FanaT9NiwEkxYzpIZLYLDHg8Gsb1-Gj-tDJ-Yq9nzk | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11446/5096 | |
dc.description.abstract | Amaç: Hemşirelik ve ebelik öğrencilerinin yenidoğanda hiperbilirubinemi ile ilgili bilgi düzeylerinin değerlendirilmesi amacıyla gerçekleştirilmiştir. Gereç ve Yöntem: Araştırma tanımlayıcı olarak Kasım-Aralık 2020 tarihlerinde İstanbul'da bir vakıf üniversitesinde öğrenim gören ve araştırmaya katılmayı gönüllü olarak kabul eden 201 hemşire ve ebe öğrenci ile gerçekleştirildi. Veriler araştırmacılar tarafından geliştirilen veri toplama formu aracılığıyla elde edildi. Veri toplama formu iki bölümden oluşmaktadır. Birinci bölümde öğrencilerin tanımlayıcı özellikleri ile bilimsel araştırmalara ilişkin görüş ve düşüncelerinin incelendiği 17 soru ve ikinci bölümde ise hiperbilirubinemi bilgi düzeyi değerlendirme formu yer almaktadır. Form 41 sorudan oluşup 0-41 arasında puanlanmaktadır. Verilerin değerlendirilmesinde sayı, yüzdelik dağılım, ortalama, standart sapma gibi tanımlayıcı istatistik yöntemler kullanılırken, normal dağılım göstermeyen verilerin karşılaştırılmasında Mann Whitney U testi, kategorik verilerin karşılaştırılmasında ki-kare testi kullanıldı. Anlamlılık düzeyi p<0,05 olarak alındı. Bulgular: Öğrencilerin yaşları 18-29 arasında olup, %82,6'sı kadın ve %17,4'ü erkektir. Sınıflara göre dağılımlarına bakıldığında %37,3'ünün ikinci sınıf, %40,3'ünün üçüncü sınıf, %22,4'ünün dördüncü sınıf olduğu belirlendi. Öğrencilerin bilgi düzeyi değerlendirme formundan aldıkları toplam puan 23,5 ± 5,9 dur. Sonuç: Araştırmadan elde edilen bulgulara göre öğrencilerin hiperbilirubinemi konusunda bilgi düzeylerinin teorik ve uygulamalı eğitimler ile desteklenmesi gerektiği ve güncel uygulamalara uygun bilgi sunulmasına gereksinim olduğu görülmektedir. | en_US |
dc.description.abstract | Purpose: This study aimed to assess the level of knowledge of newborn hyperbilirubinemia among nursing and midwifery students. Material-Metod: The study was carried in november-december 2020 and involved 201 nursing and midwifery students of a foundation university in Istanbul who volunteered to take part in the research. The data for the study were collected using a data collection form developed by the researchers. The data collection form comprised two parts. The first part comprised 17 questions, and aimed at garnering data on the descriptive characteristics of students, as well as their opinions and thoughts on scientific research; while the second part included an assessment form for the determination of the respondents' levels of knowledge of hyperbilirubinemia, containing 41 questions, and scored in a range of 0–41. The statistical analysis of the data was based on number, percentage distribution, mean and standard deviation values; a Mann-Whitney U test was employed for the comparison of data without normal distribution, and a Chi-square test was used for the comparison of categorical data. A p-value of <0.05 was accepted as statistically significant Results: The students were aged 18–29, and were 82.6% female and 17.4% male. Of the total, 37.3% of the respondents were ssecond year, 40.3% were third year and 22.4% were fourth year students. The average total score achieved by the students from the hyperbilirubinemia knowledge-assessment form was 23.5±5.9. Conclusion: The findings obtained from the present study highlighted a need to increase the knowledge level of the students about hyperbilirubinemia through theoretical and practical trainings, and indicated that there is a need to disseminate information appropriate to current practices. Key words: hyperbilirubinemia, newborn, nurse, midwifery, care | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Demiroğlu Bilim Üniversitesi | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Ebelik | en_US |
dc.subject | Midwifery | en_US |
dc.subject | Hiperbilirubinemi | en_US |
dc.subject | yenidoğan | en_US |
dc.subject | hemşire | en_US |
dc.subject | ebe | en_US |
dc.subject | bakım | en_US |
dc.title | Ebelik ve hemşirelik öğrencilerinin yenidoğanda hiperbilirubinemi ile ilgili bilgi ve uygulamalarının değerlendirilmesi | en_US |
dc.title.alternative | This study consider to assess the level of knowledge of newborn hyperbilirubinemia among nursing and midwifery students | en_US |
dc.type | Master Thesis | en_US |
dc.department | DBÜ, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Ebelik Ana Bilim Dalı | en_US |
dc.identifier.startpage | 1 | en_US |
dc.identifier.endpage | 87 | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Tez | en_US |
dc.institutionauthor | Göksu, Ece Neslihan | |
dc.identifier.yoktezid | 728820 | en_US |