Bir hemşirelik yüksekokulunda öğrenci hemşirelerin inmeli hastaların akut dönem bakımları konusunda bilgi düzeylerinin değerlendirilmesi
Özet
Amaç: Bu çalışma, bir hemşirelik yüksekokulu öğrencilerinde inmeli hastaların akut dönem bakımları konusunda bilgi düzeylerinin değerlendirilmesi ve gereksinimler doğrultusunda rehber öneriler sunmak amacıyla planlandı. Gereç ve Yöntem: Çalışma Nisan- Mayıs 2023 tarihleri arasında 1, 2, 3, 4. sınıfta öğrenim gören öğrenciler ile gerçekleştirildi. Metodolojik Tanımlayıcı nitelikte olan bu çalışmada örneklem grubunu 18 yaş ve üzerinde olan, hemşirelik yüksekokulunda öğrenim gören ve araştırmaya katılmayı kabul eden 345 öğrenci oluşturdu. Bulgular: Sonuçlar incelendiğinde, İnme Bilgisi Değerlendirme Ölçeğine ilişkin Cronbach Alfa değeri 0,837 olarak hesaplanırken alt boyutlara ilişkin alfa değeri 0,726-0,762 arasında hesaplanarak ölçeğin iç tutarlılığının yüksek düzeyde güvenilir olduğu ve Türk toplumunda kullanıma uygun olduğu görüldü. Ölçek genel bilgi puanları ortalaması 37,77±8,19 olarak bulundu. Puan ortalaması "Tepki" alt boyutu için 18,21±4,27; "Bilgi" alt boyutu için 19,56±4,86 olarak hesaplanmıştır. Öğrencilerin Genel Bilgi puanları düşük-orta-yüksek olarak kategorize edildiğinde, öğrencilerin %0,9'u düşük, %51,6'sı orta, %47,5'i yüksek puan almıştır. Sonuç: Öğrenci hemşirelerde inmeli hastaların akut dönem bakımları konusunda bilgi ve farkındalıkların oluşturulması, inmenin akut dönem bakımına yönelik güncel rehberlere erişim ve kullanımının sağlanması, inmenin akut dönem bakımına yönelik bilimsel etkinliklere katılımları noktasında teşvik edilip yönlendirmeler yapılması önerilmektedir. Anahtar Sözcükler: İnme, akut inme, hemşire, öğrenci hemşire, bilgi düzeyi Purpose: This study was planned to assess knowledge levels of students at a nursing vocational school on acute period care of stroke patients and to provide guiding recommendations towards requirements. Materials and Method: The study was carried out with 1st, 2nd, 3rd, 4th grade students between April and May 2023. In this methodological descriptive study, sample group was created by 345 students aged 18 or older that were studying at nursing vocational school and agreed to participate in the study. Findings: When results are analyzed, while Cronbach Alpha value on Stroke Knowledge Assessment Scale was calculated as 0.837, alpha value of sub-dimensions was calculated between 0.726 and 0.762 and internal consistency of the scale was found to be highly reliable and suitable to use in the Turkish society. The mean general knowledge scores of the scale were found to be 37.77±8.19. Mean score was calculated as 18.21±4.27 for "Reaction" sub-dimension; 19.56±4.86 for "Knowledge" sub-dimension. When General Knowledge scores of students are categorized as low-medium-high, 0.9% of students received low, 51.6% received medium, and 47.5% received high scores. Result: Raising awareness and increasing knowledge of student nurses on acute period care of stroke patients, ensuring access to and use of current guides on acute period care of stroke, encouraging and guiding on participating in scientific activities towards acute period care of stroke were recommended.
Bağlantı
https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=cr4SkWLaRMhkDRBjqthpsQZC6Agr_AJddLvzk6SFO8M1MzuUdlm7YW5N_IQZFJQphttp://hdl.handle.net/11446/5115