Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorDurna, Zehra
dc.contributor.authorTaşkın, Hande Beyaz
dc.date.accessioned2025-01-13T20:56:47Z
dc.date.available2025-01-13T20:56:47Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.urihttps://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=as2oTjW5jfr9IKSvmCdJYj1ZZIkKWOs0q5m_SSgHRU8eoiQ2hX8ZTwlH7L3RCuOB
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11446/5132
dc.description.abstractAmaç: Bu araştırma; hemşirelik öğrencilerinin diyabetli hasta eğitimine ilişkin bilgi düzeylerinin değerlendirilmesi amacıyla tanımlayıcı olarak yapıldı. Gereç ve Yöntem: Araştırmanın örneklemini, Hemşirelik Yüksekokulu öğrencilerinden araştırmaya katılan 390 kişi oluşturdu. Veriler araştırmacı tarafından hazırlanan 'Öğrenci Bilgi Formu' ve 'Diyabetli Hasta Bakımına İlişkin Bilgi Düzeyini Değerlendirme Formu' kullanılarak toplandı. Bulgular: Analiz sonuçlarına göre 3. ve 4. sınıfta eğitim gören öğrencilerin puanları, 1. sınıfta eğitim gören öğrencilerin puanlarına göre istatiksel olarak anlamlı derecede yüksek bulundu. Akademik başarısını kötü olarak tanımlayan öğrencilerin puanlarının da en düşük seviyede olduğu belirlendi. Değerlendirme formu içinde en çok bildiklerini ifade ettikleri maddeler, diyabetin tanımı ve belirtileri ile ilgili idi. Sonuçlar: Çalışma sonuçlarına göre; öğrenci hemşirelere Diabetes Mellitus hastalığındaki önemli konuların interaktif eğitim yöntemleriyle verilmesi, klinik alanlarda öğrencilerin bu grup hastaların bakımı odaklı eğitim olanakların arttırılması önerilmektedir.en_US
dc.description.abstractObjective: Scope of this study is to assess the knowledge level of nursing students on diabetic patient education. Material and Method: Sample group of the study consists of 390 Graduate School Nursing Students. Data were collected by using "Student Information Form" and "Diabetic Patient Care Knowledge Level Assessment Form". Findings: According to the analysis results, it was found out that 3rd and 4th grade students have significantly more comprehensive knowledge on the subject when compared to 1st grade students. It was also found out that the students who identify their academic success as "bad" has the lowest points. Most known terms on their forms were identified as the definition of diabetes and its' symptoms. Conclusion: According to the study results; it was suggested to provide interactive training to nursing students for important topics of Diabetes Mellitus and to increase the opportunities for trainings focused on this group of patients.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherİstanbul Bilim Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectHemşireliken_US
dc.subjectNursingen_US
dc.subjectDiyabeten_US
dc.subjectHemşireliken_US
dc.subjectDiyabet Eğitim Hemşirelerien_US
dc.subjectDiabetesen_US
dc.subjectNursingen_US
dc.subjectDiabetes Education Nursesen_US
dc.titleHemşirelik öğrencilerinin diyabetli hasta eğitimine ilişkin bilgi düzeylerinin değerlendirilmesien_US
dc.title.alternativeKnowledge level assessment of nursing students on diabetic patient trainingen_US
dc.typeMaster Thesisen_US
dc.departmentDBÜ, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Hemşirelik Ana Bilim Dalıen_US
dc.identifier.startpage1en_US
dc.identifier.endpage96en_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.institutionauthorTaşkın, Hande Beyaz
dc.identifier.yoktezid531524en_US


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster