Hemşirelik öğrencilerinin hastane enfeksiyonu ile ilgili bilgi ve uygulamalarının değerlendirilmesi
Özet
Amaç: Bu araştırma, hemşirelik öğrencilerinin hastane enfeksiyonu ile ilgili bilgi düzeylerini değerlendirmek ve etkileyen faktörleri belirlemek amacıyla planlandı. Gereç ve Yöntem: Bu araştırma tanımlayıcı-kesitsel bir araştırmadır. Araştırmanın örneklemini bir vakıf üniversitesinin 18/02/2019-01/03/2019 tarihleri arasında okulda bulunan, hemşirelik 2. 3. ve 4. sınıflarında öğrenim gören ve araştırmaya katılmayı kabul eden toplam 208 öğrenci oluşturmuştur. Araştırma verileri "Öğrenci Bilgi Formu" ve "Hemşirelik Öğrencilerinin Hastane Enfeksiyonuna İlişkin Bilgi Formu" kullanılarak toplanmıştır. Bulgular: Araştırmaya katılan hemşirelik öğrencilerinin yaş ortalaması 21,78 ± 2,211'dir ve %40,4'ü 3. sınıfta öğrenimini sürdürmektedir. Hemşirelik öğrencilerinin %20,7'si öğrenimine devam ederken aynı zamanda bir işte çalışmaktadır. Öğrencilerin %72,1'i hastane enfeksiyonları ile ilgili eğitim aldığını ve %60,1'i bu eğitimi örgün eğitim sırasında aldığını, %90,4'ü hastane enfeksiyonları ile ilgili eğitime gereksinimi olduğunu ve en fazla (%76,9) bulaşma yoluna ilişkin önlemler konusunda eğitime gereksinim duyduklarını belirtmişlerdir. Hemşirelik öğrencilerinin hastane enfeksiyonu bilgi formuna en çok doğru yanıt verdikleri madde "Hastane enfeksiyonları hastanelerdeki bakım kalitesinin en önemli göstergelerinden biridir" olurken, en çok yanlış yanıt verdikleri madde "Hastaya takılan intravenöz kateterler en geç 48-72 saatte bir değiştirilmelidir maddesi olmuştur. Bilgi formu puan ortalaması 26,62 ± 2,728 (min.12-max 33) olarak tespit edildi Sonuç: Öğrenci hemşirelerin hastane enfeksiyonuna ilişkin bilgi puanının ortalamanın üzerinde olduğu belirlenmiştir. Anahtar Sözcükler: Hastane enfeksiyonu, izolasyon önlemleri, eğitim, öğrenci hemşire Purpose: This study aimed to evaluate nursing students' level of knowledge about nosocomical infection and to determine what factors influenced their knowledge. Materials and Methods: The sample of this descriptive and cross sectional study was composed of a total of 208 sophomore, junior, and senior year nursing students enrolled in a foundation university, who gave permission to participate in the study between the dates of 18/02/2019 and 01/03/2019. Data were compiled through the "Student Information Form" and "Nursing Students' Knowledge on Nosocomical Infection Form". Results: The mean age of the participants was 21,78 ± 2,211, with 40,4% studying their junior year. The percentage of participants who were employed whilst studying was 20,7%. Of the study participants, 72,1% stated that they had received training in nosocomical infection, with 60,1% having received it during their formal training, and 90,4% indicated that they needed training in nosocomical infection, with the greatest proportion of them (76,9%) noting that they needed training in precautions against modes of transmission. The item that received the greatest number of true marks was "Nosocomial infections constitute one of the most crucial indicators of the quality of care in a hospital", while the item with the highest number of false marks was "Intravenous catetherizations need to be replaced every 48-72 hours at the latest". The mean score for the Knowledge form was 26,62 ± 2,728 (min.12-max 33). Conclusions: The knowledge score of the student nurses on nosocomial infection was found to be above average.
Bağlantı
https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=4J_FzTwlrMCH4qBROpXPHzZuXEqRtnOpi1yw2LfUheIGXpM0JXV6iWHVGpz2nxYihttp://hdl.handle.net/11446/5134