Advanced Search

Show simple item record

dc.contributor.advisorDurna, Zehra
dc.contributor.authorŞen, Zülfiye
dc.date.accessioned2025-01-13T20:56:48Z
dc.date.available2025-01-13T20:56:48Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.urihttps://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=DPTyuy3wRPq_qvCPSqUB64_7ff9vxY_Q9ulX9mqrAFCCi4tYsdZuWwe3IDOizWRd
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11446/5136
dc.description.abstractTanımlayıcı nitelikte olan bu araştırma, hemşirelik öğrencilerinin organ bağışı ve nakli konusundaki düşüncelerine ailelerinin ve aldıkları hemşirelik eğitiminin etkisinin araştırılması amacı ile bir vakıf üniversitesinin hemşirelik yüksekokulunda gerçekleştirildi. Çalışmanın evrenini hemşirelik yüksekokulunun tüm öğrencileri oluşturmuş olup örneklem ise 1. sınıf ve 4. sınıfta okuyan, çalışmaya katılmayı kabul eden 203 öğrenciden oluşmuştur. Araştırmanın verileri; araştırmacı tarafından hazırlanan anket ile toplanmıştır. Anketin I. bölümünde demografik özellikleri ve bazı düşünceleri sorgulayan çoktan seçmeli toplam 32 soru, II bölümünde düşünceleri sorgulayan likert tipi 18 soru yer almıştır. Araştırmadan elde edilen veriler SPSS (Statistical Packagefor Social Sciences) 17.0 programı kullanılarak analiz edilmiştir. Verilerin çözümlenmesinde frekans, aritmetik ortalama, standart sapma, yüzde gibi betimsel istatistiklerden faydalanılmıştır. Çalışma grubu % 54,7'si (n= 111) 1 sınıf, % 45,3'ü ( n= 92) 4 sınıf, % 92,6'sı ( n= 188 ) kız, % 7,4'ü (n= 15) erkek öğrencilerden oluşmaktadır. Öğrencilerin % 7,4'ünün (n=15) organ bağışında bulundukları tespit edildi. Öğrencilerin konuyla ilgili eğitim alma durumlarına bakıldığında ise % 63,1'inin (n= 128) eğitim almadıklarını ifade ettikleri görüldü. Eğitim aldıkları yere bakıldığında ise %18'si (n= 37) basın yayın kuruluşlarından bilgi aldıklarını ifade etmiştir. Araştırmaya katılan öğrencilerin % 69,5'i (n= 141) organ nakli veya bağışı yapmayı düşünmekte olup, % 29,6'sı (n= 60) ise bu yönde bir düşünceye sahip değildir. Aileleri organ bağışını destekleyen öğrencilerin Organ Bağışı ve Nakline İlişkin Düşünce ve Tutum Değerlendirme Formu puanları (25,50 ± 3,098), aileleri organ bağışı konusunda kararsız olan öğrencilerin puanlarına (20,11 ± 4,122) göre istatiksel olarak anlamlı derecede daha yüksek olduğu görüldü. Bu çalışma sonuçlarına göre öğrencilerin mezuniyetten sonra birer sağlık çalışanı ve eğitimcileri olacakları düşünülürse okuldaki mesleki eğitim dönemleri boyunca konuyla ilgili daha fazla bilgi almaları önerilmiştir.en_US
dc.description.abstractThe study which has a descriptor quality is realized in a nursing school in a foundation university for the purpose of researching the effect of the family and the nursing education on the thoughts of the nursing students regarding organ donation and transplant. The target population of the study is all the students in the nursing school. The sample consists of 203 students who study in first grade and fourth grade and agree to take part in the study. The data of the study is collected through the survey prepared by the researcher. The survey consists of 32 questions in total which question some demographic qualities in the Section I. Section II consists of 18 likert-type questions which question the thoughts. The data acquired in the study is analyzed by using SPSS (Statistical Packagefor Social Sciences) 17.0 program. In the analysis of the data, descriptive statistics such as frequency, arithmetic mean, standard deviation and percentage. The study group consists of 1st grade by 54,7% (n= 111), 4th grade by 45,3% (n=92), female students by 92,6% (n=188) and male students by 7,4% (n= 15). It is determined that 7,4% (n=15) of the students have donated an organ. When the education status of the students on the subject, it is seen that 63,1% (n= 128) of them state that they have not been educated on the subject. When their place of education is asked, 18% (n=37) of them state that they get information from media organs. 69,5% (n=141) of the students who take part in the study think of donating or transplanting an organ, 29,6% (n=60) of them do not have such a thought. It is seen that The Thought and Attitude Evaluation Form Regarding Organ Donation and Transplant scores of the students whose families support the organ donation (25,50 ± 3,098) is higher in a degree of statistically significant compared to the students whose families are undetermined regarding organ donation (20,11 ± 4,122). According to the results of this study, it has been suggested that the students should obtain more information regarding the subject during their vocational education in school since they will work as health professionals and health educators after they graduate.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherİstanbul Bilim Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectHemşireliken_US
dc.subjectNursingen_US
dc.subjectHemşireliken_US
dc.subjectHemşirelik Öğrencisien_US
dc.subjectOrgan Bağışıen_US
dc.subjectOrgan Naklien_US
dc.subjectAileen_US
dc.subjectEtkien_US
dc.subjectEğitimen_US
dc.subjectNursingen_US
dc.subjectNursing Studenten_US
dc.subjectOrgan Donationen_US
dc.subjectOrgan Transplanten_US
dc.subjectFamilyen_US
dc.subjectEffecten_US
dc.subjectEducationen_US
dc.titleHemşirelik öğrencilerinin organ bağışı ve organ nakli konusundaki düşüncelerine aile ve eğitimin etkisinin araştırılmasıen_US
dc.title.alternativeInvestigation of the effects about organ donation and transplantation of thought on family and education of nursing studentsen_US
dc.typeMaster Thesisen_US
dc.departmentDBÜ, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Hemşirelik Ana Bilim Dalıen_US
dc.identifier.startpage1en_US
dc.identifier.endpage85en_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.institutionauthorŞen, Zülfiye
dc.identifier.yoktezid455023en_US


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record