Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorTelman, Nursel
dc.contributor.authorTiryaki, Elif
dc.date.accessioned2025-01-13T20:56:53Z
dc.date.available2025-01-13T20:56:53Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.urihttps://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=1pwTzRXnomYf6jwqVORfUXw1klpc7IL_bPfHy4rKKTTL66IpdKJ6WG1yuOI1d5FZ
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11446/5167
dc.description.abstractBu çalışmada 'Üniversite Öğrencilerinde Algılanan Anne Baba Tutumları, Romantik İlişkilerde İnanç ve Kişiler Arası İlişkilerle İlgili Bilişsel Çarpıtma Düzeyleri' incelenmiştir. Bu amaçla İstanbul ve Bursa'da yaşayan üniversitede öğrenimine devam eden 119 kadın 103 erkek öğrenci örneklem grubunu oluşturmaktadır. Katılımcılar 12 soruluk kişisel bilgi formundan sonra anne baba tutumlarını belirlemek üzere Anne Baba Tutum Ölçeği, Romantik İlişkilerde İnancı Belirlemek üzere İlişkilerde İnanç Envanteri Sosyal İlişkilerdeki bilişsel çarpıtmaları belirlemek üzere kişiler arası ilişkilerle ilgili bilişsel çarpıtma formu verilmiştir. Çalışmada gönüllülük esas alınmış olup anketler elden dağıtılmıştır. Normal dağılım varsayımını gerçekleştirmeyen değişkenlerde, iki grup karşılaştırmasında Mann Whitney U testi, İkiden fazla gurup karşılaştırmalarında ise Kruskall Wallis H testi kullanılmıştır. Anlamlı farklılığın kaynağını tespit etmek amacıyla Bonferroni düzeltmeli Dunn Çoklu Karşılaştırma testi kullanılmıştır. Kullanılan ölçeklerden elde edilen veri setinin güvenilirliği için Cronbach Alfa katsayısı kullanılmıştır. Normal dağılım varsayımını sağlamayan değişkenler Arası korelasyonel ilişkileri tespit etmek için Spearman korelasyon analizi kullanılmıştır. Analizler sonucunda algılanan anne baba tutumu otoriter olduğunda kişinin romantik ilişkilerdeki inancı düşük, sosyal ilişkilerle ilgili bilişsel çarpıtmaları yüksek olduğu tespit edilmiştir. Cinsiyete göre bakıldığında babaların kız çocuklarına otoriter tutum sergiledikleri tespit edilmiştir.en_US
dc.description.abstractIn this research ,Perceived Parental Attitudes in University Students, Belief in Romantic Relationships and Cognitive Distortion Levels Related to Interpersonal Relations were examined. For this purpose, 119 female and 103 male students attending the university in Istanbul and Bursa are the sample group. Participants After the 12-item personal information form, Parental Attitude Scale was used to determine parental attitudes, and Belief Inventory in Relationships to Determine Belief in Romantic Relationships. The study was based on volunteerism and the questionnaires were distributed. The Mann Whitney U test was used for the comparison of two groups and Kruskall Wallis H test was used for the comparison between two groups. Cronbach Alpha coefficient was used for the reliability of the data set obtained from the scales used. Spearman correlation analysis was used to determine the correlation between variables that did not provide the normal distribution assumption. When the perceived parental attitude was authoritarian as a result of the analysis , it was found that the person had low belief in romantic relations and high cognitive distortions related to social relations. When examined by gender, it was determined that fathers had an authoritarian attitude towards their daughters.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherDemiroğlu Bilim Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectPsikolojien_US
dc.subjectPsychologyen_US
dc.subjectAnne Baba Tutumuen_US
dc.subjectRomantik İlişki İnancıen_US
dc.subjectBilişsel Çarpıtmaen_US
dc.subjectParental Attitudesen_US
dc.subjectBelief in Romantic Relationshipsen_US
dc.subjectCognitive Distortionen_US
dc.titleÜniversite öğrencilerinde algılanan anne baba tutumları,romantik ilişkilerde inanç ve kişilerarası ilişkilerle ilgilibilişsel çarpıtmaları incelemeen_US
dc.title.alternativePerceived parental attitudes in university students, belief in romantic relationships and cognitive distortion levels related to interpersonal relationsen_US
dc.typeMaster Thesisen_US
dc.departmentDBÜ, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Psikoloji Ana Bilim Dalıen_US
dc.identifier.startpage1en_US
dc.identifier.endpage91en_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.institutionauthorTiryaki, Elif
dc.identifier.yoktezid878890en_US


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster