Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorAydın, Fatma Betül
dc.contributor.authorYazıcılar, Tuana Nur
dc.date.accessioned2025-01-13T20:56:54Z
dc.date.available2025-01-13T20:56:54Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11446/5175
dc.description17.03.2025 tarihine kadar kullanımı yazar tarafından kısıtlanmıştır.en_US
dc.description.abstractBu araştırmada Instagram bağımlılığı ile çevrimiçi alışveriş bağımlılığı arasındaki ilişki ve bedeni beğenme düzeyinin Instagram bağımlılığı ile çevrimiçi alışveriş bağımlılığı arasındaki ilişkide aracı rolünün incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırmanın çalışma grubu 204 kadın 105 erkek olmak üzere 309 kişiden oluşmaktadır. Araştırma online platformda form oluşturarak katılımcılar rastgele örnekleme yöntemi kullanılarak belirlenmiştir. Araştırma nicel araştırma türü olan tarama modelidir. Araştırmanın verileri gerekli yazılı ve sözlü onay alındıktan sonra bireylere Instagram Bağımlılığı Ölçeği, Çevrimiçi Alışveriş Bağımlılığı Ölçeği ve Bedeni Beğenme ölçeği uygulanarak elde edilmiştir. İncelemeler sonucunda demografik değişkenlerden yaş, eğitim durumu ve medeni duruma göre anlamlı farklılıklar gözlenmiş, ancak katılımcıların çalışma durumu, gelir düzeyi ve cinsiyetine göre anlamlı bir farklılık olmadığı belirtilmiştir. Ayrıca Instagram bağımlılığı ile çevrimiçi alışveriş bağımlılığı arasında pozitif yönlü anlamlı bir ilişki bulunmuştur. Bedeni beğenmenin Instagram bağımlılığı ile çevrimiçi alışveriş bağımlılığı arasındaki ilişkide aracı rolü olduğu saptanmıştır. Bulgular incelendiğinde Instagram bağımlılığının çevrimiçi alışveriş bağımlılığını güçlü düzeyde etkilediği görülmüştür. Bu durumda çevrimiçi alışveriş davranışını azaltabilmek adına öncelikle Instagram kullanım yoğunluğu konusunu ele almanın faydalı olacağı düşünülmektedir.en_US
dc.description.abstractIn this study, it was aimed to examine the relationship between Instagram addiction and online shopping addiction and the mediating role of body liking level in the relationship between Instagram addiction and online shopping addiction. The study group of the study consisted of 309 people, 204 women and 105 men. The research was determined by creating a form on the online platform and using the random sampling method. Research is a survey model, which is a type of quantitative research. The data of the study were obtained by applying the Instagram Addiction Scale, Online Shopping Addiction Scale and Body Liking Scale to individuals after obtaining the necessary written and verbal consent. As a result of the examinations, significant differences were observed among the demographic variables according to age, educational status and marital status, but it was stated that there was no significant difference according to the employment status, income level and gender of the participants. In addition, a very strong positive relationship was found between Instagram addiction and online shopping addiction. It has been determined that body liking has a mediating role in the relationship between Instagram addiction and online shopping addiction. When the findings were examined, it was seen that Instagram addiction strongly affected online shopping addiction. In this case, it is thought that it would be useful to address the issue of Instagram usage intensity first in order to reduce online shopping behavior.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherDemiroğlu Bilim Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/closedAccessen_US
dc.subjectPsikolojien_US
dc.subjectPsychologyen_US
dc.subjectInstagram bağımlılığıen_US
dc.subjectçevrimiçi alışveriş bağımlılığıen_US
dc.subjectbedeni beğenmeen_US
dc.subjectInstagram addictionen_US
dc.subjectonline shopping addictionen_US
dc.subjectbody likingen_US
dc.titleInstagram bağımlılığı ile çevrimiçi alışveriş bağımlılığı ilişkisinde bedeni beğenme düzeyinin aracı rolünün incelenmesien_US
dc.title.alternativeInvestigation of the mediating role of body liking level in the relationship between Instagram addiction and online shopping addictionen_US
dc.typeMaster Thesisen_US
dc.departmentDBÜ, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Uygulamalı Psikoloji Ana Bilim Dalıen_US
dc.identifier.startpage1en_US
dc.identifier.endpage80en_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.institutionauthorYazıcılar, Tuana Nur
dc.identifier.yoktezid895762en_US


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster