Ebeveynleri boşanmış olan üniversite öğrencileri ile ebeveynleri boşanmamış olan üniversite öğrencilerinin benlik saygısı, öz güven ve narsisizm düzeylerinin incelenmesi
Abstract
Bu araştırmada ebeveynleri boşanmış olan ve ebeveynleri boşanmamış olan üniversite öğrencilerinin benlik saygısı, özgüven ve narsisizm düzeylerinin incelenmesi amaçlanmıştır. Katılımcılara Onam formu, Kişisel bilgi formu, Beş Faktör Narsisizm Ölçeği- Kısa Form, Rosenberg Benlik Saygısı Ölçeği ve Özgüven Ölçeği verilmiştir. Araştırma İstanbul ilinde üniversite okuyan 379 öğrenciye uygulanmıştır. Bu araştırma, boşanmış ve boşanmamış aileye sahip üniversite öğrencilerinin benlik saygısı, öz güven ve narsisizm düzeylerinin farklılık gösterip göstermediklerini tespit etmeye yönelik karşılaştırma türü ilişkisel tarama modeline dayalı betimsel bir çalışmadır. Annesi Babası boşanmış ve boşanmamış iki grup karşılaştırılmasında verilerin analizi için; SPSS (Statistical Package Program for Social Science) version 21.0 programı kullanılmıştır. Sosyodemografik Veri Formu'nda yer alan değişkenlerin dağılımlarını tespit etmek amacıyla Frekans Analizi kullanılmıştır. Uygulanan ölçekler ile Sosyodemografik Veri Formunda yer alan değişkenler arasındaki farklılığı saptamak için Tek Yönlü Varyans Analizi ve Bağımsız Gruplarda t-Testi Analizinden yararlanılmıştır. Ölçeklerin kendi aralarındaki ilişkiyi saptamak amacıyla Pearson Korelasyon Analizi kullanılmıştır. The purpose of this study was to investigate self-esteem, self-confidence and narcissism of university students whose parents were divorced and parents were not divorced. The consent form and the personal information form, the Five-Factor Narcissism Inventory, the Rosenberg self-esteem scale and the Self-Confidence Scale were given to the participants. The study applied to 379 university participants living in Istanbul. This research is a descriptive study based on the comparison type, relational screening model to determine whether the of self-esteem, self-confidence and narcissism levels of university students with divorced and non-divorced parents by relational screening model. SPSS (Statistical Package Program for Social Science) version 21.0 program was used for the analysis of data in the comparison of two groups divorced and not divorced parents. Frequency Analysis was used to determine the distribution of variables in the Sociodemographic Data Form. One-Way Variance Analysis and Independent t-Test Analysis in Groups were used to determine the difference between the scales administered and the variables in the Sociodemographic Data Form. Pearson Correlation Analysis was used to determine the relationship between the scales.
URI
https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=wf-FPgY-5qjHEzEoOgvMsw45wuLX1MFUGsjaMZs2QWxtcHyB8-dI1kJzhUO3OgILhttp://hdl.handle.net/11446/5186