ÜNIVERSITE ÖGRENCILERININ ILETISIM BECERILERININ SOSYAL MEDYAYI KULLANIM ÖZELLIKLERI BAGLAMINDA INCELENMESI: BIR VAKIF ÜNIVERSITESINDEKI SAGLIK BILIMLERI ÖGRENCILERI ÜZERINDE DEGERLENDIRME
Özet
Bu çalisma, kisilerarasi iletisimin özellikle hastalarin iyilesme sürecinde büyük önem tasidigi hemsirelik meslegi adaylari olan üniversite lisans düzeyindeki ögrencilerin iletisim beceri düzeylerini, sosyal medyayi kullanim özelikleri baglaminda degerlendirmek amaciyla gerçeklestirildi. Veriler, Bilgi Formu, Internet ve Sosyal Medya Kullanimina Iliskin Özellikler Hakkinda Soru Formu ve Iletisim Becerileri Envanteri (IBE) araciligiyla toplandi. Arastirma evrenini Istanbul’da bir vakif üniversitesinde ögrenim gören 528 Hemsirelik bölümü ögrencisi olusturdu. Veri toplama sürecinde okulda olan, arastirmaya katilmayi kabul eden ve sosyal medya araçlarindan en az birini kullanan 400 ögrenciden veri toplandi. Arastirmaya katilan 400 ögrenciden %84’ünün (n=336) kiz ögrenci oldugu, yas ortalamasinin ise 21,32 ± 1,969 oldugu görüldü. Ögrencilerin IBE toplam puan ortalamasinin alinabilecek en yüksek degere yakin oldugu saptandi. Ögrencilerin sosyal medyayi kullanma amaçlarinda ilk 3 sirada sirasiyla anlik durum/fotograf paylasmak, zaman geçirmek ve ilgi duydugum konularda fikir alisverisinde bulunmak yanitlarinin verildigi görüldü. Ögrencilerin IBE’nden aldiklari puanlar Iletisim Becerileri/Saglik Iletisimi dersi alma durumlarina göre karsilastirildiginda Bilissel ve Davranissal boyut puanlarinda ve toplam puanda alan ve almayan ögrenciler arasinda anlamli farklar saptandi. Ögrencilerin IBE’nden aldiklari puanlar sosyal medyayi kullanim özellikleri açisindan karsilastirildiginda kendine ait blogu olma durumu, sosyal medyada günlük harcadiklari ortalama süre ve sosyal medyaya baglanamadiklari durumlarda kendini yalniz hissetme durumu açisindan anlamli farklar saptandi. This study was carried out toevaluate communication skills of the nursing graduate students, who are candidates for nursing profession, where interpersonal communication is especially important in the recovery process of the patients, in the context of social media use. Data were collected using Student Information Form Questionnaire on Internet and Social Media Use, and Communication Skills Inventory (CSI). The research population is consisted of 528 nursing students studying at a foundation university in Istanbul. Data were collected from 400 students who were at school during the data collection process, who agreed to participate in the study and who used at least one of the social media tools. Of the 400 students who participated in the survey, 84% (n = 336) of them were female and their mean age was 21.32 ± 1.969. The students' CSI total score average was close to the highest possible value. The results showed that the most of the students use social media to share photo/instant status, to spend time, and exchange ideas. Significant differences were found between the cognitive and behavioral dimension scores and the total scores of students who took Communication Skills/Health Communication course and who didn’t take the course. There were also significant differences in terms of having their own blog, average time spent on social media, and feeling alone when they could not be connected to social media.
Cilt
6Sayı
1Koleksiyonlar
- DergiPark [101]