Hemsirelik Ögrencilerinin Simülasyon Egitiminde Yasadigi Stres, Bireysellestirilmis Bakim Verme Algilari ile Memnuniyet Durumlarinin Incelenmesi

Access
info:eu-repo/semantics/openAccessDate
2022Author
Kök, GülsahGüvenç, Gülten
Uçar, Ayse Kiliç
Bektas Pardes, Burçin
Özer, Esra
Öztürk, Tugba
Özkeçeci, Fulden
Metadata
Show full item recordAbstract
Amaç: Hemsirelik ögrencilerinin simülasyon egitimi öncesi ve sonrasi algiladiklari stres düzeyi ve bireysellestirilmis bakim verme algilari ile simülasyon egitimi sonrasi memnuniyet düzeylerinin belirlenmesidir. Gereç ve Yöntemler: Yari-deneysel çalisma yöntemi kullanilarak yapilan bu arastirmanin örneklemini bir hemsirelik fakültesinde bulunan 148 ögrenci olusturmustur. Simulasyon egitim öncesi ve sonrasinda verilerin toplanmasi amaciyla sosyodemografik veri toplama formu, Hemsirelik Ögrencileri için Algilanan Stres Ölçegi, Bireysellestirilmis Bakim Skalasi A (BBSA)-Hemsire Versiyonu ölçegi ile Ögrenmede Ögrenci Memnuniyeti ve Özgüven Ölçegi kullanilmistir. Simülasyon egitimi preeklemsi-eklemsi, postpartum hemoraji, gebelikte diyabet ve aile planlamasi olmak üzere 4 vaka üzerinden yürütülmüstür. Bulgular: Simülasyon egitimi sonrasi ögrencilerin algilanan stres ölçegi puan ortalamasi (60,88±31,07) egitim öncesine göre düsük, egitim sonrasi BBSA-Hemsire Versiyonu puan ortalamasi (4,43±0,68) ise yüksek bulunmustur. Egitim öncesi dönemde meslegi sevdigini belirten ögrencilerin stres puan ortalamalari (69,00±28,46) düsük, BBSA-Hemsire Versiyonu puan ortalamasi (4,33±0,64) yüksektir. Meslegi isteyerek tercih eden ögrencilerin egitim öncesi BBSA-Hemsire Versiyonu puan ortalamasi (4,30±0,86) diger ögrencilerle karsilastirildiginda yüksektir. Ögrencilerin simülasyon egitimi sonrasi Ögrenmede Ögrenci Memnuniyeti Ölçegi Puan Ortalamalari 22,21±3,01 olarak bulunmustur. Sonuç: Gerçek hasta ile karsilastiklarinda olumlu deneyim yasamalarini saglayabilmek amaciyla verilen simülasyon egitiminin ögrencilerin algiladiklari stres düzeyini azalttigi ve bireysellestirilmis bakim verme becerilerini arttirdigi görülmektedir. Ayni zamanda ögrencilere verilen simülasyon egitimi ile ögrenciler üzerinde ögrenmede memnuniyet olusturmaktadir. Aim: The aim of study is to determine level of stress perceived and individualized care situations perceived by nursing students before and after simulation education and satisfaction levels for post-training simulation practice. Material and Methods: The sample of research, which was carried out using semi-experimental study method, consists of 148 students in a faculty of nursing. Sociodemographic Data Collection Form, Perceived Stress Scale, Individualized Care Scale-Nurse Version (ICS-A) and Student Satisfaction and Self-confidence in Learning Scale were used to collect data before and after the simulation education. Simulation education was carried out on 4 cases: preeclampsia-eclampsia, postpartum hemorrhage, gestational diabetes and methods of contraception. Results: Perceived stress scale mean score of the students after simulation training (60.88±31.07) was lower than pre- training level and ICS-A mean score (4.43±0.68) was higher after training. Perceived stress scale mean score of students who stated that they were satisfied with nursing profession (69.00±28.46) were low, and ICS-A mean score (4.33±0.64) was high in pre-training period. Pre-training ICS-A mean score of students who prefer profession willingly (4.30±0.86) was higher compared to other students. After training, Student Satisfaction and Self-confidence in Learning Scale mean score was found 22.21±3.01. Conclusion: Simulation education given in order to ensure that they have a positive experience when they encounter the real patient reduces level of stress perceived by students and increases their individualized care skills. Simulation training given to the students creates satisfaction in learning.
Volume
12Issue
3Collections
- DergiPark [101]