dc.contributor.author | Kök, Gülsah | |
dc.contributor.author | Güvenç, Gülten | |
dc.contributor.author | Uçar, Ayse Kiliç | |
dc.contributor.author | Bektas Pardes, Burçin | |
dc.contributor.author | Özer, Esra | |
dc.contributor.author | Öztürk, Tugba | |
dc.contributor.author | Özkeçeci, Fulden | |
dc.date.accessioned | 2025-10-06T06:23:22Z | |
dc.date.available | 2025-10-06T06:23:22Z | |
dc.date.issued | 2022 | |
dc.identifier.issn | 2792-0542 | |
dc.identifier.uri | https://doi.org/10.33631/sabd.1171577 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11446/5321 | |
dc.description.abstract | Amaç: Hemsirelik ögrencilerinin simülasyon egitimi öncesi ve sonrasi algiladiklari stres düzeyi ve bireysellestirilmis bakim verme algilari ile simülasyon egitimi sonrasi memnuniyet düzeylerinin belirlenmesidir. Gereç ve Yöntemler: Yari-deneysel çalisma yöntemi kullanilarak yapilan bu arastirmanin örneklemini bir hemsirelik fakültesinde bulunan 148 ögrenci olusturmustur. Simulasyon egitim öncesi ve sonrasinda verilerin toplanmasi amaciyla sosyodemografik veri toplama formu, Hemsirelik Ögrencileri için Algilanan Stres Ölçegi, Bireysellestirilmis Bakim Skalasi A (BBSA)-Hemsire Versiyonu ölçegi ile Ögrenmede Ögrenci Memnuniyeti ve Özgüven Ölçegi kullanilmistir. Simülasyon egitimi preeklemsi-eklemsi, postpartum hemoraji, gebelikte diyabet ve aile planlamasi olmak üzere 4 vaka üzerinden yürütülmüstür. Bulgular: Simülasyon egitimi sonrasi ögrencilerin algilanan stres ölçegi puan ortalamasi (60,88±31,07) egitim öncesine göre düsük, egitim sonrasi BBSA-Hemsire Versiyonu puan ortalamasi (4,43±0,68) ise yüksek bulunmustur. Egitim öncesi dönemde meslegi sevdigini belirten ögrencilerin stres puan ortalamalari (69,00±28,46) düsük, BBSA-Hemsire Versiyonu puan ortalamasi (4,33±0,64) yüksektir. Meslegi isteyerek tercih eden ögrencilerin egitim öncesi BBSA-Hemsire Versiyonu puan ortalamasi (4,30±0,86) diger ögrencilerle karsilastirildiginda yüksektir. Ögrencilerin simülasyon egitimi sonrasi Ögrenmede Ögrenci Memnuniyeti Ölçegi Puan Ortalamalari 22,21±3,01 olarak bulunmustur. Sonuç: Gerçek hasta ile karsilastiklarinda olumlu deneyim yasamalarini saglayabilmek amaciyla verilen simülasyon egitiminin ögrencilerin algiladiklari stres düzeyini azalttigi ve bireysellestirilmis bakim verme becerilerini arttirdigi görülmektedir. Ayni zamanda ögrencilere verilen simülasyon egitimi ile ögrenciler üzerinde ögrenmede memnuniyet olusturmaktadir. | en_US |
dc.description.abstract | Aim: The aim of study is to determine level of stress perceived and individualized care situations perceived by nursing students before and after simulation education and satisfaction levels for post-training simulation practice. Material and Methods: The sample of research, which was carried out using semi-experimental study method, consists of 148 students in a faculty of nursing. Sociodemographic Data Collection Form, Perceived Stress Scale, Individualized Care Scale-Nurse Version (ICS-A) and Student Satisfaction and Self-confidence in Learning Scale were used to collect data before and after the simulation education. Simulation education was carried out on 4 cases: preeclampsia-eclampsia, postpartum hemorrhage, gestational diabetes and methods of contraception. Results: Perceived stress scale mean score of the students after simulation training (60.88±31.07) was lower than pre- training level and ICS-A mean score (4.43±0.68) was higher after training. Perceived stress scale mean score of students who stated that they were satisfied with nursing profession (69.00±28.46) were low, and ICS-A mean score (4.33±0.64) was high in pre-training period. Pre-training ICS-A mean score of students who prefer profession willingly (4.30±0.86) was higher compared to other students. After training, Student Satisfaction and Self-confidence in Learning Scale mean score was found 22.21±3.01. Conclusion: Simulation education given in order to ensure that they have a positive experience when they encounter the real patient reduces level of stress perceived by students and increases their individualized care skills. Simulation training given to the students creates satisfaction in learning. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Duzce University | en_US |
dc.relation.ispartof | Saglik Bilimlerinde Deger | en_US |
dc.identifier.doi | 10.33631/sabd.1171577 | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Health Care Administration | en_US |
dc.subject | Saglik Kurumlari Yönetimi | en_US |
dc.title | Hemsirelik Ögrencilerinin Simülasyon Egitiminde Yasadigi Stres, Bireysellestirilmis Bakim Verme Algilari ile Memnuniyet Durumlarinin Incelenmesi | en_US |
dc.title.alternative | Analysis of Nursing Students' Stress Experienced In Simulation Education, Individualized Care Giving and Satisfaction Status | en_US |
dc.type | article | en_US |
dc.department | DBÜ | en_US |
dc.identifier.issue | 3 | en_US |
dc.identifier.volume | 12 | en_US |
dc.identifier.startpage | 460 | en_US |
dc.identifier.endpage | 467 | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı | en_US |
dc.department-temp | Saglik Bilimleri Üniversitesi, Gülhane Hemsirelik Fakültesi, Dogum ve Kadin Hastaliklari Hemsireligi Ana Bilim Dali, Ankara, 0000-0001-9553-2621, Türkiye -- Saglik Bilimleri Üniversitesi, Gülhane Hemsirelik Fakültesi, Dogum ve Kadin Hastaliklari Hemsireligi Ana Bilim Dali,, 0000-0002-8330-9497, Türkiye -- DEMIROGLU BILIM ÜNIVERSITESI, FLORENCE NIGHTINGALE HASTANESI HEMSIRELIK YÜKSEKOKULU, HEMSIRELIK BÖLÜMÜ, 0000-0002-8280-6117, Türkiye -- Saglik Bilimleri Üniversitesi, Gülhane Hemsirelik Fakültesi, Dogum ve Kadin Hastaliklari Hemsireligi Ana Bilim Dali, Ankara, 0000-0003-0333-7461, Türkiye -- BILECIK SEYH EDEBALI ÜNIVERSITESI, SAGLIK HIZMETLERI MESLEK YÜKSEKOKULU, TIBBI HIZMETLER VE TEKNIKLER BÖLÜMÜ, 0000-0002-0711-6482, Türkiye -- KÜTAHYA SAGLIK BILIMLERI ÜNIVERSITESI, SAGLIK BILIMLERI FAKÜLTESI, HEMSIRELIK BÖLÜMÜ, DOGUM VE KADIN HASTALIKLARI HEMSIRELIGI ANABILIM DALI, 0000-0002-8639-5693, Türkiye -- YÜKSEK IHTISAS ÜNIVERSITESI, SAGLIK BILIMLERI FAKÜLTESI, HEMSIRELIK BÖLÜMÜ, DOGUM VE KADIN HASTALIKLARI HEMSIRELIGI ANABILIM DALI, 0000-0003-3305-7516, Türkiye -- ANKARA ÜNIVERSITESI, HAYMANA MESLEK YÜKSEKOKULU, SAGLIK VE BAKIM HIZMETLERI BÖLÜMÜ, 0000-0001-5195-9527, Türkiye | en_US |
dc.snmz | KA_DergiPark_20251006 | |