Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorAkyüz, Aygül
dc.contributor.advisorSarı kıymak, Merve
dc.contributor.authorCandan, Tuğba
dc.date.accessioned2025-10-06T06:27:07Z
dc.date.available2025-10-06T06:27:07Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.urihttps://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=htlyhJG97gjBTPjAeWRhPpFkZUmlfJB2z_pz0Vx86OILRZWIa3jrqF8kWpKdqFtn
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11446/5407
dc.description.abstractAmaç: Hemşirelik öğrencilerinin yenidoğan sarılığında yaklaşımı izlem ve tedavi sürecine ilişkin bilgi düzeylerinin değerlendirilmesi amacıyla gerçekleştirilmiştir. Gereç ve Yöntem: Araştırma tanımlayıcı olarak Mayıs-Haziran 2023 tarihlerinde İstanbul'da bir vakıf üniversitesinde öğrenim gören ve araştırmaya katılmayı gönüllü̈ olarak kabul eden 222 hemşirelik öğrencisi ile gerçekleştirildi. Veriler araştırmacı tarafından ilgili literatür bilgisine dayanılarak geliştirilen veri toplama formu aracılığıyla elde edildi. Veri toplama formu iki bölümden oluşmaktadır. Birinci bölümde öğrencilerin sosyodemografik özelliklerine yönelik 13 soru yer almaktadır. İkinci bölümde ise yenidoğanda sarılık izlem, takip ve yönetimine yönelik dört alt bölümden (belirti ve bulgu, önleyici bakım, tedavi, aile eğitimi) oluşan toplam 50 soru yer almaktadır. Araştırmada elde edilen veriler SPSS (Statistical Package for Social Sciences) for Windows 25.0 programı kullanılarak analiz edilmiştir. Verileri değerlendirilirken tanımlayıcı istatistiksel metotlar (sayı, yüzde, ortalama, standart sapma) kullanılmıştır. Kullanılan verilerin normal dağılıma uygunluğu test edilmiştir. Anlamlılık düzeyi p<0,05 olarak alınmıştır Bulgular: Katılımcıların %53,2'sinin 23 yaş altı grubunda olduğu görülmektedir. Katılımcıların sınıflarına göre toplam bilgi puanları arasında istatistiksel olarak anlamlı bir fark olduğu görülmektedir (p<0.05). Son sınıf katılımcıların toplam bilgi puanlarının, iki ve üçüncü sınıf katılımcılara göre daha yüksek olduğu görülmektedir. Sonuç: Araştırmadan elde edilen bulgulara göre öğrencilerin sarılık konusunda bilgi düzeylerinin teorik ve uygulamalı eğitimler ile desteklenmesi gerektiği ve güncel uygulamalara uygun bilgi sunulmasına gereksinim olduğu görülmektedir.en_US
dc.description.abstractPurpose: It was conducted to evaluate the knowledge levels of nursing students regarding the approach, monitoring and treatment process in neonatal jaundice. Material and Method: The research was conducted descriptively between May-June 2023 with 222 nursing students studying at a foundation university in Istanbul and who volunteered to participate in the research. Data were obtained through a data collection form developed by the researcher based on relevant literature knowledge. The data collection form consists of two sections. The first section includes 13 questions regarding the sociodemographic characteristics of the students. The second section includes a total of 50 questions consisting of four subsections (signs and symptoms, preventive care, treatment, family education) regarding the monitoring, follow-up and management of neonatal jaundice. The data obtained in the study were analyzed using the SPSS (Statistical Package for Social Sciences) for Windows 25.0 program. Descriptive statistical methods (number, percentage, mean, standard deviation) were used while evaluating the data. The conformity of the data used to normal distribution was tested. The significance level was taken as p<0.05 Findings: It is seen that 53.2% of the participants are in the under 23 age group. It is seen that there is a statistically significant difference between the total knowledge scores of the participants according to their classes (p<0.05). It is seen that the total knowledge scores of the final year participants are higher than the second and third year participants. Conclusion: According to the findings obtained from the study, it is seen that the knowledge levels of the students about jaundice should be supported with theoretical and practical training and that there is a need to provide information in accordance with current practices.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherDemiroğlu Bilim Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectHemşireliken_US
dc.subjectNursingen_US
dc.subjectSarılıken_US
dc.subjectyenidoğanen_US
dc.subjecthemşireliken_US
dc.subjecttedavien_US
dc.subjectbilgi düzeyien_US
dc.subjectJaundiceen_US
dc.subjectnewbornen_US
dc.subjectnursingen_US
dc.subjecttreatmenten_US
dc.subjectknowledge levelen_US
dc.titleBir hemşirelik yüksekokulu öğrencilerinin yenidoğan sarılığında yaklaşım, izlem ve tedavi sürecine ilişkin bilgi düzeylerinin değerlendirilmesien_US
dc.title.alternativeEvaluation of the knowledge level of students of a nursing school regarding the approach, monitoring and treatment process in neonatal jaundiceen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.departmentDBÜ, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Hemşirelik Ana Bilim Dalıen_US
dc.identifier.startpage1en_US
dc.identifier.endpage80en_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.institutionauthorCandan, Tuğba
dc.identifier.yoktezid932001en_US
dc.snmzKA_TEZ_20251006


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster