Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorÜge, Bayhanen_US
dc.contributor.authorKantar, Özge
dc.date.accessioned2014-12-24T13:12:15Z
dc.date.available2014-12-24T13:12:15Z
dc.date.issued2014en_US
dc.date.submitted2014
dc.identifier.citationKantar, Özge. (2014).Engelli Çocuğu Olan Ebeveynlerde Bilişsel Değerlendirmenin, Gelişme-Büyümenin Yaşam Doyumu İle İlişkisi. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi. İstanbul : İstanbul Bilim Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11446/608en_US
dc.description20.11.2017 tarihine kadar kullanımı yazar tarafından kısıtlanmıştır.en_US
dc.descriptionİstanbul Bilim Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Psikoloji Yüksek Lisans Programıen_US
dc.description.abstractBu araştırmada engelli çocuğu olan ebeveynlerin, stresi bilişsel değerlendirmelerinin, gelişme-büyüme düzeylerinin yaşam doyumlarıyla ilişkisi araştırılmıştır. Araştırmanın örneklemi İstanbul Anadolu Yakası’nda bulunan çeşitli özel eğitim ve rehabilitasyon merkezlerine çocuğu devam eden, 247 kadın ve 15 erkek olmak üzere toplam 262 ebeveynden oluşmuştur. Veri toplama aşamasında, sosyo-demografik özellikleri belirlemek için hazırlanan Kişisel Bilgi Formu, Gelişme ve Büyüme Ölçeği, Yaşam Doyumu Ölçeği, Stresi Değerlendirme Ölçeği kullanılmıştır. Araştırmaya katılımın tamamen gönüllülük esasına dayandığı tüm katılımcılara açıklanmış, bilgilendirilmiş onam formları alınmıştır. Toplanan verilerin dağılımına uygun olarak SPSS 20.0 programındaki Bağımsız Gruplar t-Testi Analizi, Tek Yönlü Varyans Analizi (ANOVA), Pearson İlişki Testi, Hiyerarşik Regresyon Analizi, AMOS 21.00 software programı ile Yapısal Eşitlik Modellemesi test edilmiş, sonuçlar p ≤ .05 anlamlılık düzeyinde değerlendirilmiştir. Yaşam doyumu ile gelişme-büyüme, Stres Değerlendirme Ölçeği’nin alt faktörü olan diğerleri tarafından kontrol edilebilirlik, engelli çocuğun hastalığının durumu arasında pozitif yönde ve anlamlı düzeyde ilişki gözlenmiştir. Diğer taraftan, yaşam doyumu ile Stres Değerlendirme Ölçeği’nin bir başka alt boyutu olan tehdit, kontrol edilmezlik arasında negatif yönde ve anlamlı düzeyde ilişki saptanmıştır.en_US
dc.description.abstractIn this research, the relationship between stress cognitive appraisal, level of flourishing and the satisfaction with life of parents of disabled children is investigated. The sample of this research consisted of 262 parents (247 female and 15 male) of disabled children that attend special education and rehabilitation center in Anatolian side in İstanbul. In the data collection process, Personal Information Form prepared to determine socio-demographic attributes, Flourishing Scale, The Satisfaction with Life Scale and The Stress Appraisal Measure were used. All the participant were informed and explained that participation to this research is based on voluntary basis and acceptance form were taken from the participant. ANOVA, Independent Groups t-Test Analysis, Pearson Correlation Test, Hierarchical Regression Analysis in SPSS 20.0 and Structural Equation Modeling were applied accordingly collected data distribution and the results were considered in p ≤ .05 significance level. The positively and significantly relationship between the satisfaction with life, flourishing, controllable by others that is sub-factor of stress appraisal scale and disease situation of disabled children is observed. On the other hand, the avoidant and significantly relationship between the satisfaction with life and threatening , uncontrollability that are others sub-factor of stress appraisal scale are observed.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherİstanbul Bilim Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü.en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccessen_US
dc.subjectengelli çocuğu olan ebeveynleren_US
dc.subjectyaşam doyumuen_US
dc.subjectgelişme-büyümeen_US
dc.subjectstresin bilişsel değerlendirilmesien_US
dc.subjectparents of disabled childrenen_US
dc.subjectthe satisfaction with lifeen_US
dc.subjectflourishingen_US
dc.subjectstress cognitive appraisalen_US
dc.titleEngelli çocuğu olan ebeveynlerde bilişsel değerlendirmenin, gelişme-büyümenin yaşam doyumu ile ilişkisien_US
dc.title.alternativeThe relationship between cognitive appraisal, flourishing and the satisfaction with life in parents of disabled childrenen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.departmentDBÜ, Sosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.contributor.authorIDTR47228en_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster