Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorAkın, Semihaen_US
dc.contributor.authorSemiz-Aydın, Seçil
dc.date.accessioned2015-06-29T12:38:42Z
dc.date.available2015-06-29T12:38:42Z
dc.date.issued2015
dc.date.submitted2015
dc.identifier.citationSemiz-Aydın, Seçil. (2015). Bir Hastanede Çalışan Hemşirelerin İlaç Hatası Bilgi Durumları Ve İlaç Hatalarının Raporlanması İle İlgili Düşüncelerinin Değerlendirilmesi. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi. İstanbul : İstanbul Bilim Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11446/704en_US
dc.description22.05.2018 tarihine kadar kullanımı yazar tarafından kısıtlanmıştır.en_US
dc.descriptionİstanbul Bilim Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Hemşirelik Yüksek Lisans Programıen_US
dc.description.abstractHasta güvenliğinde amaç; sağlık hizmeti alan hasta bireyler için olumlu bir ortam yaratarak güvenliği sağlamak, onları zarar verici uygulamalardan ve tehlikelerden uzak tutmaktır. Bu amaca ulaşmak için öne çıkan önemli konulardan birisi de ilaç güvenliğidir. Bu çalışma hemşirelerin ilaç hatası raporlama hakkındaki düşüncelerini ve bilgi durumlarını belirlemek amacı ile planlanmış olan tanımlayıcı-kesitsel nitelikte bir araştırmadır. Araştırmaya özel bir üniversite hastanesinde görev yapan ve çalışmaya katılmayı kabul eden 114 hemşire katıldı. Verilerin toplanması için araştırmacı tarafından oluşturulan Tanıtıcı Özellikler Soru Formu, İlaç Hatalarının Raporlanmasına Yönelik Düşünceler Formu ve İlaç Hatası Bilgi Durumu Belirleme Formu kullanıldı. Yaş ortalaması 29,37±7,10 olan hemşirelerin %51,8’i lisans mezunudur. İlaç Hatası Bilgi Durumu Belirleme Formu puan ortalaması 82,52±17,19 olarak belirlendi. Hemşirelerin %94,7’si ilaç güvenliği eğitimi aldığı, %78,1’inin ilaç hatalarının raporlanmasını başarı ölçütü olarak algıladığı bulundu. Hemşireler ilaç hatalarını raporlamaları durumunda; %8,8’i bu hatanın kişisel yetersizlik olarak algılanacağını, %2,6’sı iş hayatına zarar vereceğini, %4,4’ü işinin tehlikeye gireceğini, %4,4’ü raporlamanın işe yaramayacağını bildirdi. Hemşirelerin yaklaşık %30’u (%28,9) ilaç hatası ile ilgili sorunun kendi aralarında çözülebileceğini, %9,6’sı nasıl raporlama yapılacağını bilmediğini, %0,9’u ilaç hatalarının raporlanmasına gerek olmadığını, %0,9’u bu hatanın raporlanması durumunda ilaç hatasının personel özlük dosyasına geçeceğine ilişkin endişe yaşadıklarını bildirdi. Hemşirelerin eğitim durumu, kurumda çalışma süresi, çalıştıkları bölüm ve ilaç güvenliği eğitimi alma durumuna göre İlaç Hatası Bilgi Durumu Belirleme Formu puan ortalamaları arasında istatistiksel olarak anlamlı fark bulunmadı (p>0.05). Hasta güvenliğine yönelik raporlamanın yapılabilmesi için verilen eğitimlerde, hata raporlamanın çalışanı cezalandırma olarak görülmeyip sistemin önemli bir parçası olarak değerlendirilmesi önem taşımaktadır. Hemşirelerin ilaç hatası raporlama konusundaki bilgileri uygulamaya yansıtabilme becerilerini geliştirmek üzere kurumsal stratejilerin geliştirilmesi ve eğitimlerin planlanması önerilmektedir.en_US
dc.description.abstractThe goal of patient safety is to provide safety by creating a favourable environment for the patient and to keep them away from the dangerous practices and hazards. In achieving this goal, one of the prominently significant issues to consider is the medication safety. The research adopted descriptive- cross-sectional design. The study aimed to evaluate nurses’ opinions about reporting medication errors and level of knowledge about medication errors. 114 nurses working at a private university hospital agreed to participate in the study. There were questionnaires for identifying personal characteristics, opinions on reporting the medication errors, and an identification form for the knowledge of medication errors. Mean age of nurses was 29.37±7.10 years old and 51,8% of the nurses graduated from undergraduate program. Mean score of Assessment Form for Knowledge of Medication was 82.52±17.19. Nearly of all sample (97.7%) stated to have a training about medication safety and 78.1% of the nurses perceived the act of reporting medication errors as a success criterion. When asked about in case of a report of medication errors; 8.8% of the nurses told that reporting would be perceived as a personal incompetency; 2.6% of them told it would damage their work careers; 4.4% of them told it would put their job in jeopardy; 4.4% of them told it would be of no use to report. Nearly thirty percent (28.9%) of nurses claimed the problem can be settled in between the parties; 9.6% of them told they do not know how to report; 0.9% of the nurses stated that there is no need for reporting the errors; 0.9% of them told they have concerns about the report data will be on their personnel file in case they report the errors. There found none statistical inferences between the education levels, working periods, specialties of nurses, or whether they had medication safety training and the point averages on the Assessment Form for Knowledge of Medication Errors (p> 0.05). In training sessions to enable the staff to report for the patient safety, it is important that reporting errors are not perceived as punishment for the employees but a crucial part of the system. It is highly suggested that corporate strategies are developed and educational planning are made to improve nurses’ skills to put their knowledge of reporting medication errors into practice.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherİstanbul Bilim Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccessen_US
dc.subjectilaç hatası raporlamaen_US
dc.subjectilaç hatası bilgisien_US
dc.subjecthemşireliken_US
dc.subjectmedication errors reportsen_US
dc.subjectmedication errors informationen_US
dc.subjectnursingen_US
dc.titleBir hastanede çalışan hemşirelerin ilaç hatası bilgi durumları ve ilaç hatalarının raporlanması ile ilgili düşüncelerinin değerlendirilmesi.en_US
dc.title.alternativeMedication errors information status of nurses working in a hospital and evaluation of medication errors reporting of related thoughtsen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.departmentDBÜ, Sağlık Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.contributor.authorIDTR22422en_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

  • Hemşirelik [98]
    Hemşirelik Yüksek Lisans ve Doktora Tezlerini içerir.

Basit öğe kaydını göster