Hasta güvenliği ve hasta memnuniyeti.
Künye
Temiz G, Gungor MD, Sezen A. (2015). Hasta güvenliği & hasta memnuniyeti. 9. Uluslararası Sağlıkta Kalite, Akreditasyon ve Hasta Güvenliği Kongresi Bilimsel Özet Kitapçık.Özet
Hasta güvenliği, sağlık hizmetlerinden kaynaklanan hatalar,bu hataların yarattığı sorunların önlenmesi, raporlanması, değerlendirilmesi ve ortadan kaldırılması veya azaltılmasına yönelik alınan önlemlerin tamamı şeklinde tanımlanmaktadır. The Institute of Medicine (IOM) hasta güvenliğini “hastalara zararın önlenmesi” olarak tanımlamış ve kalitenin elde edilmesinde ayırt edilmez bir olgu olarak görmüştür. Patient safety, error resulting from health care, prevention of problems and the problems caused by these errors, reportin, evaluation and describes the way in all the measures taken fort he elimination or reduction in the middle. The Institute of Medicine (IOM) patient safety “preventing harm to patients” and was seen as a phenomenon can not be distinguished in achieving quality.