Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorDurna, Zehraen_US
dc.contributor.authorBizat, Esra
dc.date.accessioned2014-06-04T06:27:50Z
dc.date.available2014-06-04T06:27:50Z
dc.date.issued2010en_US
dc.date.submitted2010
dc.identifier.citationBizaj, Esra. (2010). Lise Öğrencilerinin İlk Yardım Temel Uygulamaları İle İlgili Bilgi Ve Deneyimlerinin Değerlendirilmesi. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi. İstanbul : İstanbul Bilim Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11446/74en_US
dc.descriptionİstanbul Bilim Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Hemşirelik Yüksek Lisans Programıen_US
dc.description.abstractDünya ve ülkemizde kazalara ve dogal afetlere baglı ölümler, ölüm nedenleri arasında genis bir yer tutmaktadır. Dünya Saglık Örgütü tarafından gelistirilen, temel amacı insan saglıgını yasam boyu korumak ve gelistirmek olan "21. Yüzyılda Herkes İçin Sağlık" politikasının 21 hedefi arasında 9. Hedef olarak "kazalara baglı yaralanmaların azaltılması" yer almaktadır. Bu kapsamda tüm toplumun ilk yardım konusunda bilgilendirilmesi ve egitilmesi önem kazanmaktadır. Bu çalısma lise ögrencilerinin ilk yardım ile ilgili bilgi düzeylerinin degerlendirilmesi amacı ile 791 ögrenci üzerinde gerçeklestirilen tanımlayıcı nitelikte bir arastırmadır. Veri toplama öncesi kurum izinleri ve ögrencilerden bilgilendirilmis sözlü onam alınmıstır. Temel ilk yardım uygulamaları ile ilgili bilgi düzeyi anket formu ile elde edilmistir. Veriler SPSS (11.5 versiyon) istatistik programı ile analiz edilmistir. Yas ortalaması 16,22±1,19 (yas aralıgı:13-20) olan ögrencilerin %16,2‘si (n=128) “ lk Yardım” dersi almamıstır. Çalısmada “Acil yardım/ambulans numarası” (%93,9) ve “ lkyardımcı tanımı” (%90,1) konusundaki bilgi düzeyinin en iyi, “Zehir Danısma Merkezi Numarası”nı (%1,5) ve “Açık kırık tanımı”nı bilen (%1,6) ögrenci oranının en düsük oldugu belirlenmistir. lk yardım temel uygulamalarına yönelik bilgi düzeyinin 12.sınıf ögrencilerinde en yüksek (x±SD: 20,66±3,25, Dagılım:9-34), 9.sınıf ögrencilerinde ise en düsük bulunmustur (x±SD:19,29±3,9, Dagılım:9-34). Ögrencilik dısında bir iste çalısan ögrencilerin “Yaralanmalar” alt grubundan daha yüksek puan aldıkları belirlenmistir (Zmwu=-2,44; p=0,01). “ lk yardım dersi alma durumu”, “son altı ay içinde önemli saglık sorunu öyküsü”, “son bir yıldaki saglık durumu algısı” ve “yas” degiskenleri yönünden temel ilk yardım uygulamalarına iliskin bilgi düzeyinde istatistiksel olarak fark saptanmamıstır (p>0,05). Lise ögrencilerinin ilk yardım temel uygulamalarına yönelik bilgi düzeylerinin arttırılması için “ lk yardım” dersinin kapsamının genisletilmesi ve uygulamalı olarak verilmesi önemlidir.en_US
dc.description.abstractDeath rates caused by the accidents and natural disasters are high both in our country and in the world. The main objective of “Health for Everyone in 21st Century” policy, developed by World Health Organization, is to protect human life and develop healthy lifestyles. The ninth aim of “Health for Everyone in 21h Century” policy is “Reducing Accidental Injuries”. In this context, training of people and informing the public about first aid is gaining high importance. This study is a descriptive research and subjected to 791 high school students to assess their level of knowledge about first aid practices. Prior to data collection, institutional permissions and informed verbal consent were obtained. The data about the knowledge regarding first aid practices was gathered using a questionnaire developed by researchers. Data was analyzed using SPSS (11.5 version) statistical program. The average age of the students is 16.22±1.19 (Range: 13-20), 16.25% of them have not received “First Aid” course. "Emergency assistance/ambulance number" and “Definition of first aid performer" questions have the highest correct results with 93.9% and 90.1%, respectively. On the other hand, "Poison Counseling Center Number" and "Open fracture definition" questions have the lowest correct results with 1.5% and 1.6% respectively. On level of knowledge for basic first aid practices scored the highest 12th grade students (x±SD: 20.66±3.25, Range: 9-34), and 9th grade students scored the lowest on (x±SD: 19.2±3.9, Range: 9-34). Students, working a part-time obtained higher scores from “Injuries” sub-group than those not working part-time (Zmwu= - 2.44, p=0.01). There was not a statistically significant relationship between level of knowledge of basic first aid practices and the following variables (p>0.05) such as; “age”, “receiving a first aid course”, “a history of serious health problems within the last six months”, and “the perception of the health status”. As a conclusion, it is suggested that there is need to promote the first aid knowledge and skills of high school students; to establish comprehensive first aid courses and training programs in schools. Key Words:en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherİstanbul Bilim Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü.en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectilk yardımen_US
dc.subjectlise ögrencilerien_US
dc.subjectilk yardım egitimien_US
dc.subjectfirst aiden_US
dc.subjecthigh school studentsen_US
dc.subjectfirst aid educationen_US
dc.titleLise öğrencilerinin ilk yardım temel uygulamaları ile ilgili bilgi ve deneyimlerinin değerlendirilmesien_US
dc.title.alternativeThe knowledge and experience of high school students about first aid practicesen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.departmentDBÜ, Sağlık Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.contributor.authorIDTR38194en_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

  • Hemşirelik [98]
    Hemşirelik Yüksek Lisans ve Doktora Tezlerini içerir.

Basit öğe kaydını göster