Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorMendi, Başaken_US
dc.contributor.authorYalçın, Melike
dc.date.accessioned2016-02-12T10:09:42Z
dc.date.available2016-02-12T10:09:42Z
dc.date.issued2016
dc.date.submitted2016
dc.identifier.citationYacin M. (2016). Hemşirelik öğrencilerinin kendi kendine öğrenme, bilgi okuryazarlığı ve akademik başarıları arasındaki İlişkinin değerlendirilmesi. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi. İstanbul : İstanbul Bilim Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11446/911en_US
dc.description11.02.2017 tarihine kadar kullanımı yazar tarafından kısıtlanmıştıren_US
dc.descriptionİstanbul Bilim Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Hemşirelik Yüksek Lisans Programıen_US
dc.description.abstractKendi kendine öğrenme, öğrencilere eğitim sürecinde aktif bir şekilde rol almaları konusunda yardımcı olur. Kendi kendine öğrenme becerileri öğrencilerin kendi öğrenme sürecinin sorumluluğunu almasını ifade eder. Bu beceriler öğrencilerin öğrenme hedefleri ile paralel olarak kaynaklar, öğrenme ve değerlendirme yöntemlerine karar vermeleridir. Bilgi okuryazarlığı ise, gereksinim duyulan bilgi gereksiniminin fark edilmesi ve bilginin aranması, bulunması, elde edilmesi, değerlendirilmesi ve etkin bir biçimde kullanılmasıdır. Bu çalışma, hemşirelik bölümü öğrencilerinin kendi kendine öğrenme düzeyleri ile bilgi okuryazarlığı düzeyleri ve bunları etkileyen faktörlerin değerlendirilmesinin yanı sıra her iki unsurun da öğrencilerin akademik başarıları ile ilişkisini belirlemek amacıyla gerçekleştirildi. Çalışmada veri toplama aracı olarak anket yöntemi kullanıldı. Çalışma süresince 419 hemşirelik bölümü öğrencisi ile görüşüldü. Verilerin toplanmasında, literatür bilgileri ışığında hazırlanan katılımcıların demografik özelliklerine yönelik Öğrenci Bilgi Formu, Öğrencilerin Bilgiye Ulaşma Yöntemlerini Belirleme Formu, Kendi Kendine Öğrenme Becerileri Ölçeği ve Bilgi Okuryazarlığı Ölçeği kullanıldı. Kendi Kendine Öğrenme Becerileri ölçeğinden alınan en yüksek puanı (4,09 ± 0,991) “Sürekli kendimi geliştirmeyi ve en üst düzeye çıkmayı kesinlikle istiyorum” maddesi alırken, en düşük puanı (3,66 ± 0,961) “Öğrenim zamanımı ayarlamada ve kontrol etmede iyiyim.” maddesi aldı. Bilgi Okuryazarlığı ölçeğinden alınan en yüksek puanı (4,24 ± 0,829) “Web arama motorlarını (google, altavista, arabul, gibi) kullanmakta” maddesi alırken, en düşük puanı (3,31 ± 1,100) “Ödev/Araştırma konusunu kendim belirlemek durumunda kaldığımda” maddesi aldı. Çalışmadan elde edilen verilerin analizi neticesinde kendi kendine öğrenme ve bilgi okuryazarlığı arasında pozitif yönlü, anlamlı bir ilişki olduğu ve her iki kavramın da öğrencilerin akademik başarılarını pozitif yönde etkilediği saptandı.en_US
dc.description.abstractSelf-directed learning helps students to actively take part in the educational process. Self- directed learning skill means that students take the responsibility of their own learning process. These skills include deciding sources, learning and assessment methods in line with the learning objectives. Information literacy is the perception, discovery, acquisition, assessment and effective use of the information required. This study was conducted with the purpose of assessing the self-learning skills and information literacy levels of nursing students and the factors influencing these as well as the relation of both factors with academic achievement of students. Survey method was used to collect data in the study. Data was collected from 419 nursing students. Student Information Form, Information Access Methods of Students Form, Self-Directed Learning Instrument and Information Literacy Scale were used in the collection of data. While the highest score (4,09 ± 0,991) obtained from the Self-Directed Learning Insturment was received by the item, “I strongly hope to constantly improve and excel in my learning”, the lowest score (3,66 ± 0,961) was received by the item, “I am good at arranging and controlling my learning time.” While the highest score obtained from the Information Literacy scale (4,24 ± 0,829) was received by the item, “using web search engines (Google, Altavista, Arabul, etc.),” the lowest score (3,31 ± 1,100) was received by the item, “In case I have to determine study/research subject.” As a result of data analysis obtained from the study, it has been determined that there is a positive and significant relationship between self-learning and information literacy and both factors postively impact the academic success of students.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherİstanbul Bilim Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü.en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccessen_US
dc.subjectkendi kendine öğrenmeen_US
dc.subjectbilgi okuryazarlığıen_US
dc.subjectöğrencien_US
dc.subjecthemşireen_US
dc.subjectself-learningen_US
dc.subjectinformation literacyen_US
dc.subjectstudenten_US
dc.subjectnurseen_US
dc.titleHemşirelik öğrencilerinin kendi kendine öğrenme, bilgi okuryazarlığı ve akademik başarıları arasındaki İlişkinin değerlendirilmesien_US
dc.title.alternativeAssessment of the relationship between self-directed learning, information literacy and academic success of nursing studentsen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.departmentDBÜ, Sağlık Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.contributor.authorIDTR104779en_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

  • Hemşirelik [98]
    Hemşirelik Yüksek Lisans ve Doktora Tezlerini içerir.

Basit öğe kaydını göster